УСТРОЙСТВЕН ПРАВИЛНИК НА ИЗПЪЛНИТЕЛНА АГЕНЦИЯ "ОДИТ НА СРЕДСТВАТА ОТ ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ" КЪМ МИНИСТЪРА НА ФИНАНСИТЕ
В сила от 01.01.2009 г.
Приет с ПМС № 346 от 30.12.2008 г.
Обн. ДВ. бр.5 от 20 Януари 2009г., изм. ДВ. бр.34 от 8 Май 2009г., изм. ДВ. бр.34 от 4 Май 2010г., изм. ДВ. бр.52 от 9 Юли 2010г., изм. ДВ. бр.2 от 7 Януари 2011г., изм. ДВ. бр.97 от 9 Декември 2011г., изм. ДВ. бр.6 от 20 Януари 2012г., изм. и доп. ДВ. бр.22 от 16 Март 2012г., изм. ДВ. бр.58 от 31 Юли 2012г., изм. ДВ. бр.63 от 1 Август 2014г., изм. ДВ. бр.88 от 24 Октомври 2014г., изм. ДВ. бр.64 от 21 Август 2015г., изм. и доп. ДВ. бр.100 от 18 Декември 2015г., изм. ДВ. бр.100 от 16 Декември 2016г., изм. ДВ. бр.40 от 19 Май 2017г., изм. и доп. ДВ. бр.72 от 31 Август 2018г., изм. и доп. ДВ. бр.49 от 30 Юни 2022г., изм. и доп. ДВ. бр.71 от 18 Август 2023г.
In order to view this page you need Adobe Flash Player 9 (or higher) equivalent support!
Глава първа.
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ
Чл. 2. Агенцията е юридическо лице и осъществява дейностите по
глава пета от Закона за вътрешния одит в публичния сектор.
Глава втора.
ДЕЙНОСТ, СТРУКТУРА И ФУНКЦИИ НА АГЕНЦИЯТА
Чл. 5. (1) (Изм. - ДВ, бр. 88 от 2014 г., в сила от 01.11.2014 г., изм. и доп. - ДВ, бр. 49 от 2022 г., в сила от 30.06.2022 г., доп. - ДВ, бр. 71 от 2023 г.) Агенцията е орган за осъществяване на специфични одитни дейности по фондове и програми на Европейския съюз в съответствие с международните споразумения за предоставяне на средства от Европейския съюз и съответните регламенти на Европейския съюз, отнасящи се до управлението и контрола на предоставените средства по предприсъединителните фондове на Европейския съюз, по Структурните фондове и Кохезионния фонд на Европейския съюз за програмен период 2007 - 2013 г., по Европейските структурни и инвестиционни фондове за програмен период 2014 - 2020 г., по Фонд "Убежище, миграция и интеграция" и по Фонд "Вътрешна сигурност" за програмен период 2014 - 2020 г. и по Програмата по Фонд "Вътрешна сигурност", Програмата по Фонд "Убежище, миграция и интеграция" и Програмата на Република България по Инструмента за финансова подкрепа за управлението на границите и визовата политика като част от Фонда за интегрирано управление на границите за програмен период 2021 - 2027 г., по Европейските фондове за споделено управление за програмен период 2021 - 2027 г., по Механизма за възстановяване и устойчивост и по Резерва за приспособяване във връзка с последиците от Брекзит.
(2) Агенцията:
1. (изм. - ДВ, бр. 49 от 2022 г., в сила от 30.06.2022 г.) изпълнява функции на одитен орган по съответните фондове на Европейския съюз и други програми и инициативи, в които е предвидено да извършва одити на средства от Европейския съюз;
2. (изм. - ДВ, бр. 49 от 2022 г., в сила от 30.06.2022 г.) изпълнява функции на одитен орган по двустранните програми за Европейско териториално сътрудничество с Република Северна Македония, Република Сърбия и Република Турция;
3. (изм. - ДВ, бр. 49 от 2022 г., в сила от 30.06.2022 г.) участва в групите на одиторите по програмите за Европейско териториално сътрудничество;
4. (отм. - ДВ, бр. 49 от 2022 г., в сила от 30.06.2022 г.)
5. (отм. - ДВ, бр. 49 от 2022 г., в сила от 30.06.2022 г.)
6. (отм. - ДВ, бр. 49 от 2022 г., в сила от 30.06.2022 г.)
7. (доп. - ДВ, бр. 49 от 2022 г., в сила от 30.06.2022 г.) осъществява и други функции, произтичащи от документи на Европейския съюз и други донори или възложени и с нормативен акт.
(3) Специфичните одитни дейности, изпълнявани от агенцията, имат за цел да се удостовери:
1. адекватността и ефективността на системите за управление и контрол на одитираните организации по отношение на способността им да осигурят съответствие на разходите с условията на международните споразумения за получаване на средства от Европейския съюз, по които Република България е страна, и с действащото законодателство на Европейския съюз от момента на неговото прилагане в Република България;
2. точността, верността и пълнотата на годишните сметки и представените на Европейската комисия финансови отчети и декларации на одитираните организации;
3. наличието и коректността на националния съфинансиращ елемент;
4. съответствие на операциите с критериите на програмите на Европейския съюз, националното законодателство и сключения договор;
5. съответствието на плащанията на бенефициентите с националното законодателство, международните споразумения за получаване на средства от Европейския съюз, по които Република България е страна, и с действащото законодателство на Европейския съюз от момента на неговото прилагане в Република България.
Чл. 6. (1) Агенцията е структурирана в обща и специализирана администрация.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 34 от 2010 г., в сила от 01.05.2010 г., изм. - ДВ, бр. 6 от 2012 г., изм. - ДВ, бр. 88 от 2014 г., в сила от 01.11.2014 г.) Общата численост на персонала в административните звена на агенцията е 72 щатни бройки.
(3) Разпределението на общата численост по ал. 2 е посочено в приложението.
(4) Общата и специализираната администрация са организирани в дирекции.
(5) Към дирекциите изпълнителният директор може да създава отдели, а при необходимост към отделите - сектори.
Раздел II.
Изпълнителен директор
Чл. 8. (1) Изпълнителният директор:
1. представлява агенцията в страната и в чужбина;
2. ръководи, координира и контролира изпълнението на функциите и задачите на агенцията, както и връзките и с други институции, органи и организации;
3. (изм. - ДВ, бр. 6 от 2012 г., в сила от 01.01.2012 г., изм. - ДВ, бр. 40 от 2017 г.) поставя стратегически и годишни цели за дейността на агенцията, утвърждава стратегически и годишен одитен план на агенцията и осъществява контрол за тяхното изпълнение;
4. сключва договори, свързани с осъществяването на дейността на агенцията;
5. (изм. - ДВ, бр. 6 от 2012 г., в сила от 01.01.2012 г.) изготвя и представя на министъра на финансите ежегоден доклад за одитната дейност на агенцията;
6. осъществява взаимодействие със Сметната палата на Република България, с управляващите органи, междинните звена, сертифициращия орган и с други институции, органи и организации във връзка с одитната дейност;
7. (изм. - ДВ, бр. 40 от 2017 г.) изпраща на Европейската комисия документите и докладите, предвидени в приложимите регламенти;
8. предоставя на Европейската Сметна палата, Европейската комисия, ОЛАФ и на други органи на Европейския съюз информация, поискана във връзка с одитната дейност, и оказва съдействие при осъществяване на дейността им в страната;
9. осъществява сътрудничество със структурите на Европейския съюз, Европейската Сметна палата, одитиращите органи на страните - членки на Европейския съюз, и трети страни в областта на одита на средства по фондове и програми на Европейския съюз;
10. (изм. - ДВ, бр. 49 от 2022 г., в сила от 30.06.2022 г.) представя на компетентните органи по Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и Норвежкия финансов механизъм информация за резултатите от извършени одити на системите за управление и контрол и одити на проекти;
11. (изм. - ДВ, бр. 49 от 2022 г., в сила от 30.06.2022 г.) представя на компетентните органи информация за резултатите от одитната дейност по Механизма за възстановяване и устойчивост;
12. разработва и прилага система за осигуряване качеството на одитната дейност и организира вътрешни и външни оценки;
13. утвърждава годишен план за обучение на одиторския екип, разпределение на одиторите в екипи за изпълнение на одитните ангажименти и индивидуалните одиторски програми за провеждане на одитните ангажименти;
14. осъществява комуникация и координация със структурите на Европейския съюз, Европейската Сметна палата и с други институции, органи и организации в областта на одита на средства по фондове и програми на Европейския съюз;
15. поддържа връзки с Европейската комисия по въпросите на методологията и качеството на одитната дейност;
16. утвърждава структурата на административните звена, длъжностното разписание на агенцията и длъжностната характеристика на главния секретар;
17. утвърждава вътрешните актове, свързани с организацията на работата в агенцията;
18. назначава държавните служители в агенцията, изменя и прекратява служебните правоотношения с тях;
19. сключва, изменя и прекратява трудовите договори с лицата, работещи по трудово правоотношение в агенцията;
20. разрешава отпуските и командирова служителите в агенцията;
21. създава съвети като консултативни звена за решаване на проблеми от неговата компетентност;
22. създава работни групи за изпълнение на конкретни задачи;
23. осъществява и други функции, възложени му със закон или с друг нормативен акт.
(2) (Нова - ДВ, бр. 34 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) Изпълнителният директор може да назначава за сметка на агенцията вещи лица по въпроси, които изискват специални знания и опит.
(3) (Предишна ал. 2 - ДВ, бр. 34 от 2009 г., в сила от 01.01.2009 г.) Функциите на изпълнителния директор в негово отсъствие се изпълняват от определен със заповед за всеки конкретен случай висш държавен служител на агенцията.
Раздел III.
Одитен комитет (Отм. - ДВ, бр. 6 от 2012 г., в сила от 01.01.2012 г.)
Раздел IV.
Главен секретар
Чл. 17. (1) Административното ръководство на агенцията се осъществява от главен секретар.
(2) Главният секретар:
1. ръководи, координира и контролира функционирането и дейността на административните звена за точното спазване на нормативните актове и на законните разпореждания на изпълнителния директор и отговаря за планирането и отчетността при изпълнението на ежегодните цели на агенцията;
2. представлява агенцията в случаите, когато изрично е упълномощен от изпълнителния директор;
3. организира разпределението на задачите за изпълнение между административните звена на агенцията;
4. създава условия за нормална и ефективна работа на звената в агенцията;
5. координира и контролира финансово-стопанската дейност на агенцията;
6. (изм. - ДВ, бр. 40 от 2017 г.) координира и контролира дейността по управлението на държавната собственост, предоставена на агенцията;
7. контролира и отговаря за работата с документите и за тяхното съхраняване;
8. утвърждава длъжностните характеристики на служителите в агенцията;
9. осъществява и други дейности, възложени му от изпълнителния директор.
Раздел V.
Обща администрация
Чл. 19. Дирекция "Финансово-стопанска и административна дейност":
1. съставя проектобюджета на агенцията за съответната година;
2. организира и осъществява финансово-счетоводната дейност, осигурява изпълнението на бюджета и следи за законосъобразното и целесъобразното разходване на паричните средства и ползване на активите на агенцията;
3. подпомага изпълнителния директор в управлението на финансовите ресурси на агенцията;
4. организира и осъществява материално-техническото обслужване на агенцията, ремонта и поддръжката на материалната база;
5. осигурява правно-нормативното обслужване в областта на административното управление на агенцията;
6. осъществява процесуалното представителство на агенцията пред съдебните институции и други юрисдикции, по които агенцията е страна;
7. подготвя и организира провеждането на процедури за възлагане на обществени поръчки за нуждите на агенцията;
8. разработва проекти на вътрешни актове, свързани с организацията на работата в агенцията;
9. изготвя документите, свързани с възникването, изменянето и прекратяването на трудовите и служебните правоотношения на служителите, както и на другите актове по Кодекса на труда и Закона за държавния служител;
10. (изм. - ДВ, бр. 40 от 2017 г.) изготвя длъжностното разписание, поименното разписание на длъжностите и работните заплати на служителите в агенцията и контролира спазването на щатната дисциплина;
11. осъществява дейности, свързани с обучението, квалификацията и преквалификацията на служителите в агенцията;
12. (изм. - ДВ, бр. 72 от 2018 г.) планира, организира и контролира:
а) внедряването на нови информационни и комуникационни технологии в агенцията;
б) поддръжката на компютърната техника и програмното осигуряване;
в) осигуряването на взаимодействие с автоматизираните информационни системи, функциониращи в други държавни органи и институции;
13. (отм. - ДВ, бр. 72 от 2018 г.)
14. организира и осъществява деловодната и архивната дейност в агенцията;
15. организира осигуряването на здравословни и безопасни условия на труд на служителите в агенцията.
Раздел VI.
Специализирана администрация (Нов - ДВ, бр. 100 от 2015 г., в сила от 19.01.2016 г.)
Раздел VI.
Чл. 20. (Изм. - ДВ, бр. 100 от 2015 г., в сила от 19.01.2016 г.) (1) (Изм. - ДВ, бр. 71 от 2023 г.) Специализираната администрация на агенцията е организирана в три дирекции:
1. дирекция "Одитна дейност";
2. дирекция "Специфична одитна дейност";
3. дирекция "Методология, хоризонтални политики и автоматизация на одитната дейност.
(2) Дирекциите от специализираната администрация участват в разработването:
1. на методология за осъществяването на специфичните одитни дейности;
2. на стратегическия и годишните одитни планове на агенцията;
3. на план за обучение на служителите.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 71 от 2023 г.) Дирекциите от специализираната администрация осъществяват специфичните одитни дейности по чл. 21 и 21а в съответствие с изискванията на приложимите регламенти на Европейския съюз и международно признатите одитни стандарти по отношение дейността:
1. на органите, осъществяващи функции по управление и контрол на средствата по съответните програми;
2. на лицата - бенефициери, във връзка с изпълняваните от тях проекти, финансирани със средства по съответните програми.
(4) Дирекциите от специализираната администрация участват в извършването на последващи прегледи на качеството на одитната дейност.
Чл. 21. (Изм. - ДВ, бр. 100 от 2015 г., в сила от 19.01.2016 г., изм. - ДВ, бр. 71 от 2023 г.) Дирекция "Одитна дейност":
1. осъществява одитни дейности по оперативните програми, свързани с регионалната политика и съфинансирани от Европейския фонд за регионално развитие и от Кохезионния фонд за програмни периоди 2007 - 2013 г., 2014 - 2020 г. и 2021 - 2027 г.;
2. осъществява одитни дейности по свързаните със социалната политика, заетостта, вътрешните работи, образованието и науката програми, съфинансирани от Европейския социален фонд, Европейския социален фонд плюс, Европейския фонд за регионално развитие, Фонд "Убежище, миграция и интеграция", Фонд "Вътрешна сигурност" и Фонда за европейско подпомагане на най-нуждаещите се лица за програмни периоди 2007 - 2013 г., 2014 - 2020 г. и 2021 - 2027 г., по Програма "Еразъм+" и Европейския корпус за солидарност, по Инструмента за финансова подкрепа за управление на границите и визовата политика и по Резерва за приспособяване във връзка с последиците от Брекзит;
3. осъществява одитни дейности по програмите за Европейско териториално сътрудничество през програмните периоди 2007 - 2013 г., 2014 - 2020 г. и 2021 - 2027 г., финансирани от Европейския фонд за регионално развитие, както и по програмите на Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и Норвежкия финансов механизъм, и Швейцарско-българската програма за сътрудничество;
4. участва в групите на одиторите по програмите за Европейско териториално сътрудничество, като изпълнява съответните одиторски ангажименти на територията на Република България;
5. изпълнява функциите, предвидени в Регламент (ЕС) № 1299/2013 г. на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. относно специални разпоредби за подкрепа на Европейския фонд за регионално развитие по цел "Европейско териториално сътрудничество" (ОВ, L 347, 20.12.2013 г.) и Регламент (ЕС) 2021/1059 на Европейския парламент и на Съвета от 24 юни 2021 г. относно специалните разпоредби за цел "Европейско териториално сътрудничество" (Interreg), подкрепяна от Европейския фонд за регионално развитие и инструменти за външно финансиране (OB, L 231 от 30 юни 2021 г.), по програмите по т. 3;
6. при осъществяване на одитната дейност изготвя и предлага за утвърждаване от изпълнителния директор на агенцията:
а) стратегии за одитната дейност, както и тяхната ежегодна актуализация;
б) разпределение на одиторите в одиторски екипи;
в) образци на работните документи;
г) одитни доклади за резултатите от извършените проверки;
д) годишни контролни доклади, одиторски становища и декларации за приключване по смисъла на Регламент № 1083/2006 г. на Съвета, Регламент (ЕС) № 1303/2013 г. на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. за определяне на общоприложими разпоредби на Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд, Европейския земеделски фонд за развитие на селските райони и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за определяне на общи разпоредби на Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд и Европейския фонд за морско дело и рибарство и за отмяна на Регламент (ЕО) № 1083/2006 на Съвета (ОВ, L 347, 20.10.2014 г.), наричан по-нататък "Регламент № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета", и Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета от 24 юни 2021 г. за установяване на общоприложимите разпоредби за Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд плюс, Кохезионния фонд, Фонда за справедлив преход и Европейския фонд за морско дело, рибарство и аквакултури, както и на финансовите правила за тях и за Фонд "Убежище, миграция и интеграция", Фонд "Вътрешна сигурност" и Инструмента за финансова подкрепа за управлението на границите и визовата политика (OB, L 231 от 30 юни 2021 г.), наричан по-нататък "Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета";
е) годишни контролни доклади, одиторски становища и декларации за приключване по смисъла на Регламент № 1083/2006 г. на Съвета, Регламент (ЕО) № 1198/2006 на Съвета от 27 юли 2006 г. за Европейския фонд за рибарство (ОВ, L 223, 15 август 2006 г.), Регламент № 1303/2013 г. на Европейския парламент и на Съвета, Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета, Регламент (ЕС) № 514/2014 на Европейския парламент и на Съвета от 16 април 2014 г. за определяне на общи разпоредби за Фонд "Убежище, миграция и интеграция" и за Инструмента за финансово подпомагане на полицейското сътрудничество, предотвратяването и борбата с престъпността и управлението на кризи (ОВ, L 150 от 20 май 2014 г.), Регламент (ЕС) № 1288/2013 г. на Европейския парламент и на Съвета от 11 декември 2013 г. за създаване на "Еразъм+" - програма на ЕС в областта на образованието, обучението, младежта и спорта, и за отмяна на решения № 1719/2006/ЕО, № 1720/2006/ЕО и № 1298/2008/ЕО (ОВ, L 347 от 20 декември 2013 г.), Регламент (ЕС) № 2018/1475 на Европейския парламент и на Съвета от 2 октомври 2018 г. за установяване на правната рамка на Европейския корпус за солидарност и за изменение на Регламент (ЕС) № 1288/2013, Регламент (ЕС) № 1293/2013 и Решение № 1313/2013/ЕС (ОВ, L 250 от 4 октомври 2018 г.) и Регламент (ЕС) 2021/1755 на Европейския парламент и на Съвета от 6 октомври 2021 г. за създаване на резерв за приспособяване във връзка с последиците от Брекзит (ОВ, L 357 от 8 октомври 2021 г.);
ж) годишни контролни доклади, одиторски становища и декларации за приключване по смисъла на Регламент № 1083/2006 г. на Съвета, Регламент (ЕО) № 718/2007 г. на Комисията от 12 юни 2007 г. за прилагане на Регламент (ЕО) № 1085/2006 на Съвета за създаване на Инструмент за предприсъединителна помощ (ИПП) (ОВ, L 170, 29 юни 2007 г.), Регламент № 1303/2013 г. на Европейския парламент и на Съвета и Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета;
з) годишен одитен доклад и одиторско становище по програмите на Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство и Норвежкия финансов механизъм, и Швейцарско-българската програма за сътрудничество;
7. извършва текущ преглед на качеството при изпълнението на одитните ангажименти;
8. периодично анализира, обобщава и отчита пред изпълнителния директор на агенцията резултатите от одитната дейност;
9. подготвя информация и извършва анализи, необходими в процеса по комуникация и координация със структурите на Европейската комисия, Европейската сметна палата и с други институции, органи и организации.
Чл. 21а. (Нов - ДВ, бр. 100 от 2015 г., в сила от 19.01.2016 г., изм. - ДВ, бр. 40 от 2017 г., изм. - ДВ, бр. 71 от 2023 г.) Дирекция "Специфична одитна дейност":
1. участва в извършването на проверки, свързани с възлагането на обществени поръчки, както и за спазването на правилата за предоставяне на държавна помощ и хоризонтални принципи за фондовете, в т. ч. за "ненанасяне на значителни вреди";
2. дава консултации и изготвя становища по комплексни правни въпроси, възникнали в хода на одитната дейност;
3. участва в осъществяването на текущи прегледи на качеството на одитната дейност;
4. организира, контролира и участва в проверки на
строителни проекти;
5. извършва анализ на риска за
строителни проекти, включително за целите на ежегодната актуализация на риск анализа за стратегиите за одитна дейност;
6. комуникира и координира своята дейност със структурите на Европейската комисия, Европейската сметна палата и с други институции, органи и организации;
7. подпомага дирекция "Методология, хоризонтални политики и автоматизация на одитната дейност" при разработване на одитната методология на агенцията, свързана със специфичните и дейности;
8. отговаря и за одитните дейности по Механизма за възстановяване и устойчивост, включително прави обобщение на извършените одити по Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 г. за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост (OB, L 57 от 18 февруари 2021 г.).
Чл. 22. (Изм. - ДВ, бр. 100 от 2015 г., в сила от 19.01.2016 г., изм. - ДВ, бр. 71 от 2023 г.) Дирекция "Методология, хоризонтални политики и автоматизация на одитната дейност":
1. участва в разработването на проекти на нормативни и вътрешни актове, касаещи одитната дейност, и дава становища по проекти на нормативни актове, касаещи управлението и контрола на фондове и програми на Европейския съюз и други донори, получени за съгласуване от държавни органи;
2. разработва одитната методология на агенцията, създава образци на работните документи и подпомага обучението на одиторите;
3. анализира резултатите от прилагане на нормативните актове, свързани с одитната дейност;
4. планира одитната дейност на агенцията, включително одиторските извадки;
5. съвместно с дирекция "Одитна дейност" и с директора на дирекция "Специфична одитна дейност" изготвя ежегодна актуализация на риск анализа за стратегиите за одитна дейност;
6. извършва проверки и подпомага другите дирекции от специализираната администрация с цел подобряване на одитната методология;
7. комуникира и координира своята дейност със структурите на Европейската комисия, Европейската сметна палата и с други институции, органи и организации;
8. отговаря за автоматизацията и оптимизацията на одиторската дейност.
Глава трета.
ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТАТА В АГЕНЦИЯТА
Чл. 30. (1) Работното време на служителите при 5-дневна работна седмица е 8 часа дневно и 40 часа седмично.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 22 от 2012 г., изм. - ДВ, бр. 64 от 2015 г.) Работното време на служителите в агенцията е с променливи граници от 7,30 до 18,30 ч. със задължително присъствие в периода от 10,00 до 16,00 ч. и с обедна почивка 30 минути между 12,00 и 13,30 ч. В тези случаи извън времето на задължителното присъствие служителите могат да отработват дневното работно време през определени дни в следващия или в друг ден от същата работна седмица.
(3) (Нова - ДВ, бр. 22 от 2012 г.) Работното време на одиторите при изпълнение на одитни ангажименти съвпада с работното време на одитираната структура/организация.
(4) (Нова - ДВ, бр. 22 от 2012 г., изм. - ДВ, бр. 64 от 2015 г.) Работното време по ал. 2 се отчита чрез електронна система за контрол на достъпа в сградата на агенцията или по друг подходящ начин. Изпълнителният директор определя със заповед организацията на работа и контрола по спазване на установеното работно време.
Чл. 31. (Нов - ДВ, бр. 22 от 2012 г.) (1) Предложенията и сигналите - писмени или устни - могат да се подават в агенцията лично или чрез упълномощен представител.
(2) Не се образува производство по анонимни предложения и сигнали, както и по сигнали, отнасящи се до нарушения, извършени преди повече от две години.
(3) За анонимни предложения и сигнали се считат тези, в които за подателя не са посочени:
1. имената по документ за самоличност и адресът - за българските граждани;
2. имената по документ за самоличност, личният номер и адресът - за чужденци;
3. фирмата на търговеца или наименованието на юридическото лице, изписани и на български език, седалището и последният посочен в съответния регистър адрес на управление и електронният му адрес;
4. предложения и сигнали, които, въпреки че съдържат реквизитите по т. 1 - 3, не са подписани от автора/подателя или от негов представител по закон или по пълномощие.
(4) За сигнали, отнасящи се до нарушения, извършени преди повече от две години, се считат тези, които засягат факти и събития, случили се преди повече от две календарни години преди подаването или заявяването на сигнала, установено чрез датата на подаването или заявяването в деловодството на агенцията.
(5) (Изм. - ДВ, бр. 40 от 2017 г.) Постъпилите предложения и сигнали за злоупотреби с власт и корупция, лошо управление на държавно имущество или за други незаконосъобразни или нецелесъобразни действия или бездействия на служители в агенцията, с които се засягат държавни или обществени интереси, права или законни интереси на други лица, се препращат не по-късно от 7 дни от постъпването им на министъра на финансите.
§ 1. Изпълнителният директор на агенцията в срок до един месец от влизането в сила на правилника утвърждава длъжностното разписание и организира утвърждаването на длъжностните характеристики на работещите в агенцията.
§ 2. Правилникът се приема на основание чл. 55 от Закона за администрацията.
Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 92 ОТ 21 АПРИЛ 2009 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА УСТРОЙСТВЕНИЯ ПРАВИЛНИК НА ИЗПЪЛНИТЕЛНА АГЕНЦИЯ "ОДИТ НА СРЕДСТВАТА ОТ ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ" КЪМ МИНИСТЪРА НА ФИНАНСИТЕ, ПРИЕТ С ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 346 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2008 Г.
(ОБН. - ДВ, БР. 34 ОТ 2009 Г., В СИЛА ОТ 01.01.2009 Г.)
§ 4. Постановлението влиза в сила от 1 януари 2009 г.
Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 80 ОТ 23 АПРИЛ 2010 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ
(ОБН. - ДВ, БР. 34 ОТ 2010 Г., В СИЛА ОТ 01.05.2010 Г.)
§ 5. Постановлението влиза в сила от 1 май 2010 г. с изключение на § 4, който влиза в сила от 26 март 2010 г.
Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 329 ОТ 2 ДЕКЕМВРИ 2011 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ
(ОБН. - ДВ, БР. 97 ОТ 2011 Г., В СИЛА ОТ 01.01.2012 Г.)
§ 5. Разпоредбите на § 1, т. 7, букви "к" и "н" и § 3 влизат в сила от 1 януари 2012 г.
Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 4 ОТ 13 ЯНУАРИ 2012 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ
(ОБН. - ДВ, БР. 6 ОТ 2012 Г.)
§ 6. Разпоредбите на § 2, т. 2 и 3 и § 5 влизат в сила от 1 януари 2012 г.
Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 165 ОТ 26 ЮЛИ 2012 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ
(ОБН. - ДВ, БР. 58 ОТ 2012 Г., В СИЛА ОТ 01.08.2012 Г.)
§ 7. Постановлението влиза в сила от 1 август 2012 г.
Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 225 ОТ 25 ЮЛИ 2014 Г. ЗА ОДОБРЯВАНЕ НА ДОПЪЛНИТЕЛНИ РАЗХОДИ ПО БЮДЖЕТА НА НАЦИОНАЛНАТА СЛУЖБА ЗА ОХРАНА ЗА 2014 Г. ВЪВ ВРЪЗКА С ПРЕДОСТАВЯНЕТО ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА СТОПАНСТВО "КРИЧИМ"
(ОБН. - ДВ, БР. 63 ОТ 2014 Г., В СИЛА ОТ 01.08.2014 Г.)
§ 13. Постановлението влиза в сила от 1 август 2014 г.
Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 329 ОТ 17 ОКТОМВРИ 2014 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ НА УСТРОЙСТВЕНИЯ ПРАВИЛНИК НА ИЗПЪЛНИТЕЛНА АГЕНЦИЯ "ОДИТ НА СРЕДСТВАТА ОТ ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ" КЪМ МИНИСТЪРА НА ФИНАНСИТЕ, ПРИЕТ С ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 346 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2008 Г.
(ОБН. - ДВ, БР. 88 ОТ 2014 Г., В СИЛА ОТ 01.11.2014 Г.)
§ 9. Постановлението влиза в сила от 1 ноември 2014 г.
Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 359 ОТ 12 ДЕКЕМВРИ 2015 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ
(ОБН. - ДВ, БР. 100 ОТ 2015 Г.)
§ 8.
Параграф 2, т. 2,
§ 3, т. 2 и
§ 5 влизат в сила от 1 януари 2016 г., а
§ 7 влиза в сила един месец след обнародването на постановлението в "
Държавен вестник".
Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 143 ОТ 27 ЮНИ 2022 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА УСТРОЙСТВЕНИЯ ПРАВИЛНИК НА ИЗПЪЛНИТЕЛНА АГЕНЦИЯ "ОДИТ НА СРЕДСТВАТА ОТ ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ" КЪМ МИНИСТЪРА НА ФИНАНСИТЕ, ПРИЕТ С ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 346 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2008 Г.
(ОБН. - ДВ, БР. 49 ОТ 2022 Г., В СИЛА ОТ 30.06.2022 Г.)
§ 9.
Постановлението влиза в сила от деня на обнародването му в "
Държавен вестник".
Приложение към чл. 6, ал. 3
(Изм. - ДВ, бр. 34 от 2010 г., в сила от 01.05.2010 г., изм. - ДВ, бр. 2 от 2011 г., изм. - ДВ, бр. 97 от 2011 г., в сила от 01.01.2012 г., изм. - ДВ, бр. 6 от 2012 г., изм. - ДВ, бр. 88 от 2014 г., в сила от 01.11.2014 г., изм. - ДВ, бр. 100 от 2015 г., в сила от 19.01.2016 г., изм. - ДВ, бр. 40 от 2017 г., изм. - ДВ, бр. 72 от 2018 г., изм. - ДВ, бр. 49 от 2022 г., в сила от 30.06.2022 г., изм. - ДВ, бр. 71 от 2023 г.)
Численост на персонала в администрацията на Изпълнителна агенция "Одит на средствата от Европейския съюз" - 76 щатни бройки
|
Изпълнителен директор |
1 |
Главен секретар |
1 |
Обща администрация |
6 |
в т.ч. дирекция "Финансово-стопанска |
|
и административна дейност" |
6 |
Специализирана администрация |
68 |
в т.ч.: |
|
дирекция "Одитна дейност" |
34 |
дирекция "Специфична одитна |
|
дейност" |
22 |
дирекция "Методология, |
|
хоризонтални политики |
|
и автоматизация на одитната |
|
дейност" |
12 |