начало
ИТН върна и третия мандат. Президентът започва срещи с възможните служебни премиери ИТН върна и третия мандат. Президентът започва срещи с възможните служебни премиери

Проблем с мобилен оператор

Поставяне и решаване на правни казуси
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Проблем с мобилен оператор

Мнениеот christian_ » 06 Юли 2017, 20:18

Здравейте,

Пиша ви във връзка с един мой казус с М-тел. Ситуацията е следната - март месец 2015г. подписах двугодишен договор с тях за интернет и телевизия, като тази година изтече. Поради моето невежество забравих да подам предизвестие да се прекрати. Следователно стана безсрочен и от март месец досега са се натрупали сметки. Разбирам, че това е мой пропуск, и съм съгласен да си заплатя сметките. Проблемът ми обаче е, че точно сега нямам финансовата възможност, а желанието ми е да подам заявление за прекратяване на договора преди да съм заплатил просрочените си задължения, с цел да спра по-нататъшното натрупване на сметки. Съответно се свързах с М-тел и ми обясниха, че няма как да прекратя договора преди да съм си изчистил задълженията. От което излиза, че и няма начин да спра натрупването на допълнителни сметки.

Поразрових се и прочетох чл. 229а от Закона за електронните съобщения, който гласи следното:
Чл. 229а. (Нов - ДВ, бр. 105 от 2011 г., в сила от 29.12.2011 г.) (1) Срочен договор може да бъде продължен само при изрично писмено съгласие на абоната относно условията за продължаване. При липса на такова съгласие след изтичане срока на договора той се преобразува в безсрочен при същите условия. Абонатът има право да прекрати безсрочния договор с едномесечно предизвестие, без да дължи неустойки за това.
(2) Нищожни са всички уговорки, които противоречат на ал. 1.


След като се запознах с този закон, останах с впечатлението, че имам право да прекратя договора си, дори преди да съм изчистил натрупаните задължения, но не мога да бъда сигурен, и затова се обръщам към вас. Надявам се да ме просветлите по въпроса.
Благодаря ви предварително.
christian_
Нов потребител
 
Мнения: 1
Регистриран на: 06 Юли 2017, 20:03

Re: Проблем с мобилен оператор

Мнениеот tochotocho » 07 Юли 2017, 16:29

Проблемът е КЪДЕ да се подаде ПИСМЕН отказ за прекратяване на договора! В офисите САМО приемат пари, плащания, евентуално справки, но не писмени заявления! На въпросът КЪДЕ, отговарят ПРИ НАС НЕ! А на телефона * 88 те насочват-"във всеки наш офис" ДА ама НЕ /Петко Бочаров/
tochotocho
Потребител
 
Мнения: 476
Регистриран на: 16 Юни 2013, 22:34

Re: Проблем с мобилен оператор

Мнениеот bliznaci1986 » 07 Юли 2017, 16:52

В тази ситуация, следва да се подаде заявлението в централното управление, тоест адреса, където фирмата е регистрирана. Не виждам и пречка същото да бъде подадено и по пощата или чрез куриер. Би следвало да могат и във всеки офис, магазин на мобилните оператори да приемат такова заявление, просто явно не им се занимава. Уведомителното действие /срокът/ на заявлението би следвало да започне да тече от следващият ден от изпращането му по куриер или пощата до мобилния оператор.
Що се отнася до първото питане, то логиката следва задължението да бъде погасено, след което да се подаде до другата страна заявление за прекратяване на договора, като същият трябва да е безсрочен. Всяка забава на плащането се счита, че страната, забавила плащането е недобросъвестна и е не изправна страна по договора.
bliznaci1986
Младши потребител
 
Мнения: 58
Регистриран на: 05 Сеп 2016, 21:49


Назад към Взаимопомощ


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 11 госта


cron