начало
Общината е осъдена да плати над 30 000 лева на адвокатка – счупила си крака до Съдебната палата Общината е осъдена да плати над 30 000 лева на адвокатка – счупила си крака до Съдебната палата

Прекратяване на договор с мобилен оператор

Казуси по търговско право. Търговска регистрация
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Прекратяване на договор с мобилен оператор

Мнениеот ivangermanov » 16 Фев 2010, 18:24

Здравейте, изключително недоволен съм от услугите на Глобул. Няма да се впускам в подробности. Подписал съм с тях едногодишен договор. от него остават около 7 месеца. Има ли вариант да прекратя договора си с тях без да изплащам оставащите месечни такси?
ivangermanov
Нов потребител
 
Мнения: 6
Регистриран на: 04 Фев 2010, 12:42

Re: Прекратяване на договор с мобилен оператор

Мнениеот inspectora » 16 Фев 2010, 22:47

Какво имате предвид под "недоволен" - подписали сте договор без да гледате какво подписвате и сега разбирате, че всъщност сте се "прецакал", или подписали сте договор за предоставяне на определена услуга с определено качество, а изпълнителят не предоставя услугата или я предоставя с по-лошо качество от уговореното?

/отговорът на въпроса Ви, се съдържа в отговора на поставения от мен/

Успех!
inspectora
Активен потребител
 
Мнения: 2794
Регистриран на: 11 Мар 2003, 14:47

Re: Прекратяване на договор с мобилен оператор

Мнениеот ivangermanov » 17 Фев 2010, 11:10

Ами всъщност проблема е банален. Аз знаех какво подписвам и не съм недоволен от договора. Недоволен съм от обслужването на Глобул. Преди около 3 месеца имах проблем със сметката си... написах жалба. След 45 дена и два разговора, в които оператор от Глобул почти ми се накара колко съм неинформиран и защо не съм им научил сайта на изуст, накрая получих писмен отговор (45 дена) от Глобул, който повтаря думите на оператора. Както и да е, платих си сметката. Месец по-късно получавам сметка от 25 лв. при положение, че съм на такса 15 лв. и не съм направил един разговор извън група или смс.. Нямам нервите да подам пак жалба пак да чакам 45 дена и пак да получа отговор "платете си сметката". Общо взето системата им е затрупана от бюрокрация с цел именно това - да не желаеш на първо място да се захващаш с някакви действия. И за това искам да си разваля договора - некоректни са и имат лошо обслужване. Знам, че самото подписване на договора прави желанието ми кауза пердута, но все пак питам в случай, че има някоя вратичка :)
ivangermanov
Нов потребител
 
Мнения: 6
Регистриран на: 04 Фев 2010, 12:42

Re: Прекратяване на договор с мобилен оператор

Мнениеот inspectora » 17 Фев 2010, 13:13

ivangermanov написа:... но все пак питам в случай, че има някоя вратичка :)

Ей сега пускам кристалното кълбо и почвам да чета договора Ви ... и ако открия вратички ще Ви кажа ...
inspectora
Активен потребител
 
Мнения: 2794
Регистриран на: 11 Мар 2003, 14:47

Re: Прекратяване на договор с мобилен оператор

Мнениеот ivangermanov » 17 Фев 2010, 14:58

хаха
ivangermanov
Нов потребител
 
Мнения: 6
Регистриран на: 04 Фев 2010, 12:42

Re: Прекратяване на договор с мобилен оператор

Мнениеот vetre » 18 Фев 2010, 01:29

е те нали даваха разпечатка.там какво пише?
друго,по ЗЗП срока на рекламация е 1 месец.поискайте да ви се впише
рекламацията в т.нар. дневник за рекламации.ако нямат-жалба в КЗП.
vetre
Потребител
 
Мнения: 388
Регистриран на: 24 Юли 2008, 20:11
Местоположение: скапана държава

Re: Прекратяване на договор с мобилен оператор

Мнениеот ivan_lawyer3 » 18 Фев 2010, 03:48

Вратичка - неустойката между граждани може да се намали съобразно съдебната преценка. Ако се докаже, разбира се прекомерност. Може - практиката познава такива случаи.

Омбудсман, Комисия за защита на потребителите и други административни органи.
ivan_lawyer3
Потребител
 
Мнения: 336
Регистриран на: 01 Ное 2008, 20:33

Re: Прекратяване на договор с мобилен оператор

Мнениеот vioma » 18 Фев 2010, 09:01

Напишете жалби до Комисия по регулиране на съобщенията /май така се казва/-тя лицензира операторите, до Комисия за защита на потребителите и уведомете за това Глобул. За съжаление, договорите на всички оператори не позволяват предварително прекратяване, освен ако не се заплати цялата сума по месечните такси до края на договорения период.
Може би е време да се помисли да колективен иск на потребители срещу тези клаузи, доколкото могат да се квалифицират като неравнопоставени.
vioma
Младши потребител
 
Мнения: 71
Регистриран на: 12 Яну 2010, 12:55

Re: Прекратяване на договор с мобилен оператор

Мнениеот ivangermanov » 18 Фев 2010, 16:06

vioma написа:Напишете жалби до Комисия по регулиране на съобщенията /май така се казва/-тя лицензира операторите, до Комисия за защита на потребителите и уведомете за това Глобул. За съжаление, договорите на всички оператори не позволяват предварително прекратяване, освен ако не се заплати цялата сума по месечните такси до края на договорения период.
Може би е време да се помисли да колективен иск на потребители срещу тези клаузи, доколкото могат да се квалифицират като неравнопоставени.


Благодаря на всички за отговорите,
Относно колективният иск - може би това не е лош вариант. Това е с таксите си е чисто мародерство, на което ние доброволно се съгласяваме. Не е редно да бъдат заплатени услуги, които реално няма да бъдат употребени. Трябва да има неустойка, но тя да е % върху сумата от оставащите абонаменти месечни такси, а не целите такси. Ако дадеш определна сума за апартамент на зелено и решиш, че не искаш да го плащаш до край има неустойка, но не е редно неустойката да е в размера на цялата сума за апартамента...
ivangermanov
Нов потребител
 
Мнения: 6
Регистриран на: 04 Фев 2010, 12:42

Re: Прекратяване на договор с мобилен оператор

Мнениеот jjf » 12 Мар 2010, 16:04

Здравейте! За да не пускам нова тема, реших да попитам в тази.
Това, което ще опиша все още не ми се е случило, но е съвсем реалистично. Ще дам пример с мобилните оператори макар, че може да се получи и при използване на други услуги.
Подавам предизвестие за прекратяване, с което заявявам, че ще прекратя срочен договор на датата на изтичането му (например 10.10.10г.). Без да изпадам в някакви по екзотични хипотези, да приемем че текстът на предизвестието недвусмислено показва, че желанието ми е да прекратя договора. Според мен би трябвало при наличието на такова предизвестие сигналът по картата ми да бъде спрян след посочената там датата.
Въпросът е: ако след 10.10.10г. операторът не е преустановил сигнала ми, а аз съм продължил да говоря по картата как ще се уредят отношенията помежду ни? Няма ли да е по правилата на неоснователното обогатяване? Ако е така аз какво трябва да им платя? Може и да бъркам, така че ми е любопитно вие какво мислите ???
jjf
Младши потребител
 
Мнения: 48
Регистриран на: 15 Май 2006, 16:31

Re: Прекратяване на договор с мобилен оператор

Мнениеот apfel » 12 Мар 2010, 17:46

apfel
Активен потребител
 
Мнения: 1063
Регистриран на: 16 Ное 2009, 19:44

Re: Прекратяване на договор с мобилен оператор

Мнениеот jjf » 15 Мар 2010, 13:32

apfel написа:http://e-vestnik.bg/7809/vnimavayte-s-dogovorite-na-mentel-svivakom-i-grabul-pri-kolednoto-pazaruvane/


Интересна статия. Обаче на мен ми е любопитно как ще се уредят отношенията ако оператора не ми спре сигнала, а пък аз продължавам да говоря? Явно договор няма, а ако се прилага неоснователното обогатяване трябва да му върна онова, с което съм се обогатил до размера на обедняването му, така ли е? И ако е така, то със сигурност операторът не се е обеднил например с 0.32 лв. за минута разговор, а по-малко, защото в 32 ст. трябва да влиза и някаква печалба?
Може ли да се мисли и в друга посока- с провеждане на разговор по картата след срока на договора аз съм се съгласил мълчаливо да продължа договора като безсрочен?
:?
jjf
Младши потребител
 
Мнения: 48
Регистриран на: 15 Май 2006, 16:31

Re: Прекратяване на договор с мобилен оператор

Мнениеот antonia_1970 » 15 Мар 2010, 17:19

Здравейте!
Аз също имам подобен проблем. Само че тук "виновникът" е Виваком. От около месец се опитвам да се разведа с тях и по-скоро с услугата им домашен телефон. Това обаче се оказва мисия невъзможна. Обиколила съм почти всичките им офиси в центъра на София и няколко в моя квартал.
На всяко едно място ми казват, че имат проблем със системата и че сега не мога да се откажа от домашния им телефон (т.е да си го прехвърля на друг оператор). На първите едно-две места си казвах ок, но след като щателно пробвах и на други места и чух от познати, че и те имат подобен проблем вече се съмнявам в честността на Виваком.

Още повече, се осъмних, когато в няколко различни магазина ми дадоха различни срокове, в които повредата щяла да бъде отстранена...

Мисля, че отношението им е некоректно - да подам ли жалба? И за какво точно да се жалвам?!
antonia_1970
Нов потребител
 
Мнения: 2
Регистриран на: 15 Мар 2010, 17:13

Re: Прекратяване на договор с мобилен оператор

Мнениеот lexter » 15 Мар 2010, 17:55

комисия за защита на потребителите - http://kzp.bg/. Оплачете се там
lexter
Потребител
 
Мнения: 318
Регистриран на: 17 Мар 2008, 20:25

Re: Прекратяване на договор с мобилен оператор

Мнениеот inspectora » 15 Мар 2010, 18:01

antonia_1970 написа:И за какво точно да се жалвам?!

:D
Първо си отговорете на този въпрос ... и тогава питайте за евентуални възможности ...
Щото като ми подписвате без да ми четете /ама нали имало там подарък - безплатен телефон/ ... "Безплатно" нищо няма на тоя свят драги ми наивници ... Всичко е "измислено" да "се изплати" ;) ...

... И друго - защо си мислите, че "схемите" на въпросните "монопилисти" за "поробване" на потребителите, са измислени от някой друг, а не от скъпоплатени и реномирани юристи ... и в този смисъл можете "да се жалвате" успешно на някой? ;)
"Уловката" е, че подписвате без да четете и без да правите опити дори да се договаряте ... с което вече сте се съгласили "че не можете да се жалвате" и че "ставате свързани во веки ..." с доставчика /за което той ще си ви предоставя услугата и ще ви взема парите ;) /
inspectora
Активен потребител
 
Мнения: 2794
Регистриран на: 11 Мар 2003, 14:47

Re: Прекратяване на договор с мобилен оператор

Мнениеот jesabel » 16 Мар 2010, 16:29

Аз те разбирам Тони, и аз се изтормозих с техните системи. Домашният телефон се води на името на баба ми но извадихме пълномощно за да мога аз да свърша тази работа. И от един месец обикалям от офис на офис и е просто НЕВЪЗМОЖНО да преминеш от БТК на друг оператор. Те дори не те питат нищо, само докато кажа каква услуга искам и ми заявяват че има системен проблем, който не е ясно кога ще се отстрани. Аз от 2ри март влизам все в различни офиси, който ми дойде на път и навсякъде е същото. Една девойка даже на Витошка ми каза че в цялата страна е така. Аз не съм виновна за това че те имат проблем, аз искам да заявя че не желая повече това да е фирмата която обслужва домашния телефон! Къде бих могла да запитрам дали не ми дължат неустойки за това че не мога да се прехвърла когато искам?
jesabel
Нов потребител
 
Мнения: 1
Регистриран на: 16 Мар 2010, 16:24

Re: Прекратяване на договор с мобилен оператор

Мнениеот antonia_1970 » 16 Мар 2010, 18:28

До inspectora: Работата е там, че телефонът го имам още сигурно още преди повече от 10 години. Повярвай ми тогава и да съм си чела и да не съм си чела договора, от къде мога да знам, че някой ден ще има 3 мобилни оператора и ще поискам да си сменя домашния към друг оператор с по-изгодни условия?!

Не е проблема в договора. Както виждам и други мотаят. Въпросът е защо не са лоялни и защо ни възпрепятстват?
antonia_1970
Нов потребител
 
Мнения: 2
Регистриран на: 15 Мар 2010, 17:13

Re: Прекратяване на договор с мобилен оператор

Мнениеот nikodim77 » 16 Мар 2010, 21:25

Здравейте,
Тъй като и аз имам проблеми с „вИВАКОМ” и досега спорехме само чрез електронна поща, последната ми жалба беше по факс, защото става и чрез и-мейл, но има ограничение в броя – символи?!? :shock: Също так не е дадена възможност за прикачване на файлове (сканирани документи). Та, вероятно страните в спора ще сме „клиенти” на българското правосъдие... :roll:
Но, в общи линии да отговоря на тезата, че не четем като подписваме! Еми какво да четем??? Никой не ти предоставя общите условия. Дават ти един-два формуляра, и подписвай. А после като се жалваш ти отговарят с това, че подписвайки се си дал съгласие с всичко, което на тях им изнася.
Само, че в моя случай ги контрирам точно с техните общи условия.
Всъщност ще пейстна част от последната ми жалба, по която чакам отговор, чиито срок изтича в деня на лъжата първи Април. :mrgreen:
„...Сключването на договора противоречи с текстовете предвидени в Чл. 226, ал. 3 и Чл. 230, ал. 1 от ЗЕС. както и: Чл.12; Чл. 16 от ЗЗД. Също и Чл. 143, т. 3, т. 4, т. 6, т. 9, т. 10 и т. 14 от ЗЗП.”
Лошото в случая, е че последната жалба я пуснах по факс (по неведоми пътища трябваше да получа номера на факса) и няколко пъти звънях на оператор за да се поинтересувам, има ли движение по нея, но не могат да ми кажат. Дори не могат да ми кажат вх. № на жалбата. Казано с други думи може и да излязат с номера, че такъв факс не е пристигал при тях. Е вината си е моя! Аз ще „охлаждам” супата :D
Мисля си, че принципно е редно да се преустанови тази порочна практика в България (Абсурдия) клиентите на разни дружества и монополисти да бъдат карани да подписват документи в полза само на дружествата. :idea:
nikodim77
Активен потребител
 
Мнения: 1168
Регистриран на: 23 Апр 2009, 14:29

Re: Прекратяване на договор с мобилен оператор

Мнениеот inspectora » 16 Мар 2010, 21:38

nikodim77 написа:Мисля си, че принципно е редно да се преустанови тази порочна практика в България (Абсурдия) клиентите на разни дружества и монополисти да бъдат карани да подписват документи в полза само на дружествата. :idea:

Я да те видим сега кой те "караше" теб да подписваш? М? Нещо пистолет ли имаше опрян в главата? Нещо беше гладен ли - та те нахраниха срещу подпис?
nikodim77 написа:Ми какво да четем??? Никой не ти предоставя общите условия. Дават ти един-два формуляра, и подписвай. А после като се жалваш ти отговарят с това, че подписвайки се си дал съгласие с всичко, което на тях им изнася.

Ми кво подписваш тогава бре главуне ... като не знаеш какво подписваш?
А после какво искаш - дал си си съгласието за нещо, пък после се извърташ а?
Ами дай да подпишем с теб един договор - искаш ли? Ама условията са следните: Първо ти ми даваш 100 лева, а после аз ти давам телефон. Ама като ми дадеш парите и после не ти дам телефона да не вземеш да ревеш ;) - щото на мен може да ми хареса да не ти дам телефона като получа парите ... все пак и аз имам право като теб да се извъртя от уговорките, които сме подписали - нали? /или - не?/

Абе мене що не ме "цакат" така тея гадни монополисти бре ... Ц-ц-ц ... Ходите на училище до 5-ти клас /после само "присъствате" и приписвате до изкарване на магистратурата/ и после хората ви виновни, че мозъка не можело да се налива с фуния ...
inspectora
Активен потребител
 
Мнения: 2794
Регистриран на: 11 Мар 2003, 14:47

Re: Прекратяване на договор с мобилен оператор

Мнениеот nikodim77 » 17 Мар 2010, 00:03

Имам тънкото наблюдение, че с Г-н. Инспектора влизаме в задочни спорове...?!
При цялото ми уважение към Вас Инспекторе, не съм вярвал, че тонът Ви ще е толкова остър, че и с добавката „Главуне”! :roll: Освен ако не е в рамките на дебата и майтапа? :)
Не ми се вярва и вашият договор с някой от операторите (вярвам имате средство за комуникация) да е по-различен от тези на останалите потребители?
Така, че цаканият сте и Вие. :wink:
За кое съм дал съгласие?!? За да бъда цакан? Не! Дал съм го за коректност и равнопоставеност при договарянето!
Метафората с телефона и 100-те лева... Еми да, оператора се извърта и аз за това роптая. Кратко и ясно! :!:
„Фунията” ми е постоянно набита в мозъка защото ежедневно чета, и ползвам една от услугите на „вИВАКОМ” максимално, а тя ми дава възможността да ползвам туй чудо на техниката – компютъра, та да си допълвам познанията в интересуващите ме области, от световната мрежа, а тя е богата на познание.
От мен, лека вечер!

пп. Тонът ми не е заядлив и не цели обида. Ако Вашият е бил с хумористична цел, то приемете и моя като такъв. Вярно твърдение е, че в споровете се ражда истината, стига те да са конструктивни а не нападателни.
/ това „конструктивното” бяха думи на С. Дянков на излизане от президенството./ :mrgreen:
nikodim77
Активен потребител
 
Мнения: 1168
Регистриран на: 23 Апр 2009, 14:29

Следваща

Назад към Търговско право


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта


cron