начало
Районен съдия става зам.-министър на икономиката Районен съдия става зам.-министър на икономиката

Платен отпуск за студент редовно обучение

Трудовоправни казуси
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Платен отпуск за студент редовно обучение

Мнениеот ukio_bg » 28 Яну 2015, 01:00

Здравейте!

Въпросът ми е следния. Аз съм студент редовно обучение в ОКС Магистър и едновременно с това работя на трудов договор. Предстои ми дипломиране. Все още не съм придобил право на платен отпуск тъй като нямам стаж от 8 месеца.

Имам ли право еднократно на платен отпуск за написване на дипломна работа ? Ако имам бихте ли ми посочили съответния член и точка, за да мога да се аргументирам пред работодателя.

Благодаря предварително!
ukio_bg
Нов потребител
 
Мнения: 4
Регистриран на: 03 Ное 2014, 19:38

Re: Платен отпуск за студент редовно обучение

Мнениеот miko_pk » 29 Яну 2015, 00:53

Платеният отпуск за обучение е уреден в чл. 169 КТ. Това е целеви отпуск, който се предоставя на определена категория работници и служители - учащи се без откъсване от производството. Под обучение без откъсване от производството се имат предвид формите на обучение - задочна, вечерна и дистанционна, организирани в учебни заведения със статут на такива, признати по Закона за висшето образование или Закона за народната просвета.
В КТ няма разпоредба, която да предвижда предварителното съгласие на работодателя да бъде изразено в писмена форма.