начало
Въвеждането на унифициран подход за работата на съдебните служители ще повиши доверието в правосъдието Въвеждането на унифициран подход за работата на съдебните служители ще повиши доверието в правосъдието

Започване на процедура по вкарване в регулация

Правила на форума
Ако искате да Ви помогнат, помогнете и Вие: Българската Коледа - http://www.bgkoleda.bg/ ; SOS Детски селища България - http://www.sosbg.org/ ; Спаси, дари на .... - http://www.save-darina.org/ ; И АЗ МОГА - http://www.icantoo.eu/ ; Единен дарителски номер - http://dmsbg.com/projects_list_actual.php ; Коледа 365 - http://koleda365.org/ ...


Започване на процедура по вкарване в регулация

Мнениеот yordan1 » 27 Авг 2015, 09:37

Здравейте.
Най-накрая събрах някой лев да си вкарам в регулация нивата ( която е в близост до регулация ).
Разбрах че трябва да напиша писмо-молба за вкарване в регулация на земята адресирано до кмета на общината.
Може ли някой да ми покаже бланка, текс ( може и примерен ) на подобно писмо.

Благодаря предварително. :)
yordan1
Младши потребител
 
Мнения: 14
Регистриран на: 05 Юни 2012, 17:35

Re: Започване на процедура по вкарване в регулация

Мнениеот karanedeff » 27 Авг 2015, 12:08

http://inscribe.free.bg/cgi-php/phpbb3/index.php
Аватар
karanedeff
Активен потребител
 
Мнения: 1237
Регистриран на: 30 Ное 2002, 17:20

Re: Започване на процедура по вкарване в регулация

Мнениеот julyanvonemona » 28 Авг 2015, 06:28

karanedeff Бих Ви разбрал само в случай че се шегувате!yordan1 Вас не бих Ви разбрал дори и да се шегувате. "Вкарването на земи в регулация" официално се нарича "промяна предназначението на територии" и в нашата легислатура е най- комплицираната процедура в областта на боравенето със поземлени участъци. Така че "бланка, текст" - забрави! Свръх всичко сравнително облекченият режим на който се радваме в момента от 01.01.2016г. се отменя по закон - виж чл.109 ал.3 ЗУТ, освен ако с предстоящите изменения на Закона за регионалното развитие, не са си наумили да напишат някоя заключитлна разпоредба с която да направят нещо по цитираната ЗУТ- разпоредба. В случай че не се гъбаркате, а имате действителен проблем, за останалите 4 месеца прочетете чл.124 а и сл.ЗУТ и пуснете заявление до органа който трябва - поне да сте "стартирал" процедурата.
Аз определям какво е моя работа!
Аватар
julyanvonemona
Старши потребител
 
Мнения: 5489
Регистриран на: 21 Яну 2010, 07:52

Re: Започване на процедура по вкарване в регулация

Мнениеот karanedeff » 28 Авг 2015, 12:59

julyanvonemona написа:karanedeff Бих Ви разбрал само в случай че се шегувате!

не се шегувам но съм изпреварил събитията :oops:
_________________________________
Каква е процедурата за промяна на предназначението на земеделска земя?
Промяна на предназначението на земеделски земи за неземеделски нужди може да се допуска за:
1. изграждане на обекти на техническата инфраструктура по смисъла на Закона за устройство на територията;
2. създаване на нови или разширяване строителните граници на съществуващи урбанизирани територии (населени места и селищни образувания);
3. създаване или разширяване границите на отделни урегулирани поземлени имоти извън строителните граници на съществуващи урбанизирани територии (населени места и селищни образувания).
Не се изисква промяна на предназначението на земеделски земи за изграждането на линейни обекти на техническата инфраструктура, когато те не са разположени на повърхността на терена. В тези случаи се утвърждава само трасе на обекта.
Процедурата за промяна предназначение на земеделска земя започва с подаване на молба до кмета на общината, където се намира имота за допускане на изработване на подробен устройствен план /ПУП/ за имота. Всяка община изисква да се прилагат различни документи към молбата, но в общия случай те са следните:
- Документ за собственост;
- Удостоверение за наследниците/ при необходимост/;
- Скица от общинска служба „Земеделие и гори” /ако имотът е земеделска земя/, ситуационна скица или кадастрална карта /ако имотът е в населено място без план/;
- Съгласувателни писма от електроразпределитеното дружество и ВиК
- Протокол от Общинско пътно управление и КАТ-ПП при РДВР, ако имотът е прилежащ на път от републиканската пътна мрежа;
- Скица - предложение за изменение на плана, съгласно чл.134, ал.2 от ЗУТ;
- Списък с имената, адресите, а при възможност и с телефоните на всички заинтересовани собственици;
- Становище от РИОСВ;
- Квитанция за платена такса.
Обикновено срокът за издаване на заповедта на кмета за допускате до изработване на ПУП /ПЗ или ПРЗ/ е един месец.
Ако площта на имота е до 50 декара, от пета до десета категория или не е поливна и земята е в землищата на населените места на територията на съответната област, след като получите заповед за допускане до изработване на ПУП, подавате всички документи в Областна дирекция „Земеделие и гори” за определяне и утвърждаване на площадки за строителство. За имоти с големина над 50 декара, за земеделски земи от първа до четвърта категория или поливни, в случаите по чл. 19 и когато земята е в землищата на населените места от повече от една област, преписките се подават в Комисията за земеделските земи създадена към Министерството за земеделието и горите. Това важи при промяна предназначението на земята за изграждане на обекти на енергетиката без значение от площта на имота. Изграждането и/или разширението на обекти за производство на електрическа енергия от възобновяеми енергийни източници, използващи фотоволтаични (слънчеви) системи, освен в случаите, когато производството на електрическа енергия се използва за собствени нужди, се допуска върху неполивни земеделски земи от пета до десета категория или некатегоризируеми.
Комплектовате два броя преписки - едната оригинал, а другата копие.
Преписката, която внасяте в Областната дирекция трябва да включва:
1. Предложение от собственика за утвърждаване на площадка или трасе за изграждане на обект върху земеделска земя – свободен текст; 2. Актуална скица на имота; 3. Удостоверение за поливност на земята; 4. Акт за категорията на земята; 5. Становище от РЗИ; 6. Становище от РИОСВ; 7. Проект за ПУП /подробен устройствен план/ и обяснителна записка. 8. Протокол/заповед за допускане изработка на ПУП за имота; 9. Документ за собственост; 10. Пълномощно, когато лицето подаващо документи не е собственик; 11. Актуално състояние, ако собственикът е фирма; 12. Удостоверение по чл. 17 от ЗУЧК, ако имота е в землище граничещо с бреговата ивица.
След като Комисията по чл. 17 утвърди площадка за имота, преписката се връща в общината за получаване на заповед на кмета за одобряване на ПУП.
Решението за утвърждаване на окончателна площадка за проектиране на обект губи правно действие, ако след изтичане на една година от влизането му в сила собственикът на земята или инвеститорът на обекта не направи искане за промяна предназначението на земята.
Когато обектът се изгражда на етапи, решението за утвърждаване на площадка или трасе губи правно действие, ако в едногодишен срок от влизането му в сила не бъде поискана промяна предназначението на земята за изграждане на първия етап.
Когато получите заповед за одобрение на ПУП за имота внасяте всички документи за разглеждане отново в Областна дирекция „Земеделие и гори”, за да бъде издадено решение на комисията по чл. 17 за промяна предназначението на земеделската земя. Решението на Комисията влиза в сила след като се платят дължимите държавни такси за промяна предназначението на земята. Срокът за плащане е 3 месеца, след получаване на писмо.
В 7-дневен срок от влизането в сила на решението за промяна на предназначението на земеделски земи за неземеделски нужди, съответната комисия изпраща препис от него на службата по кадастъра или Общинската служба "Земеделие" по местонахождението на имота, за да се опише имота като неземеделски. Когато с решението за промяна на предназначението на част от поземления имот се образуват нови имоти съгласно чл. 24, ал. 3 от Закона за кадастъра и имотния регистър, службата по кадастъра дава идентификатор на новообразуваните поземлени имоти (чл. 25 от ЗОЗЗ във вр. с чл. 52, ал. 2 от Закона за кадастъра и имотния регистър).
След нанасянето в кадастъра, по искане на собственика, границите на поземления имот се означават на място с трайни знаци въз основа на кадастралните данни от съответната служба по кадастъра по местонахождението на имота (чл. 26 от ЗОЗЗ и 42, ал. 2 от ППЗОЗЗ).
Решението за промяна на предназначението на земеделската земя губи правно действие, когато:
1. в тримесечен срок от съобщаването на решението не е заплатена таксата за промяна статута на земята, или
2. в тригодишен срок от влизането в сила на решението за промяна на предназначението не е поискано издаването на разрешение за строеж на обекта, или
3. в 6-годишен срок от влизането в сила на решението за промяна на предназначението изграждането на обекта не е започнало.
При отмяна на решението за промяна предназначението на земята за държавни или общински нужди на собственика се заплаща от държавата или общината обезщетение за причинените вреди и пропуснатите ползи.
При отмяна на решението за промяна на предназначението на земята заплатената държавна такса не се възстановява.
При промяна предназначението на земеделски земи на територията на Столична община не се утвърждава площадка. Документите се разглеждат от Комисията за земеделските земи след одобряване на ПУП.
За да се промени статута на земята трябва да има осигурен транспортен достъп чрез път с трайна настилка, електроснабдяване, водоснабдяване, събиране или отвеждане на отпадни води. Ако до парцела няма ток и вода се изработват парцеларни планове. За обекти, за които транспортният достъп се осъществява по селскостопански пътища и се предвиждат дейности, свързани с използването на транспортни машини с габарити или други технически характеристики, различни от предвидените за селскостопанските пътища, промяна на предназначението на земята за пътя се извършва по общия ред едновременно с основния обект.
_____________________
това накратко според според чичко Гугъл
http://inscribe.free.bg/cgi-php/phpbb3/index.php
Аватар
karanedeff
Активен потребител
 
Мнения: 1237
Регистриран на: 30 Ное 2002, 17:20

Re: Започване на процедура по вкарване в регулация

Мнениеот julyanvonemona » 28 Авг 2015, 23:10

karanedeff Излових чичо ни Гугъл в некомпетентност на няколко места но за yordan1 това хич не е важно особено в този момент - 4 месеца преди да падне мандалото!
Аз определям какво е моя работа!
Аватар
julyanvonemona
Старши потребител
 
Мнения: 5489
Регистриран на: 21 Яну 2010, 07:52

Re: Започване на процедура по вкарване в регулация

Мнениеот yordan1 » 30 Авг 2015, 14:30

Явно ще се надявам на изменение на закона :(
yordan1
Младши потребител
 
Мнения: 14
Регистриран на: 05 Юни 2012, 17:35

Re: Започване на процедура по вкарване в регулация

Мнениеот bulzen » 23 Сеп 2015, 00:00

julyanvonemona написа:karanedeff Бих Ви разбрал само в случай че се шегувате!yordan1 Вас не бих Ви разбрал дори и да се шегувате. "Вкарването на земи в регулация" официално се нарича "промяна предназначението на територии" и в нашата легислатура е най- комплицираната процедура в областта на боравенето със поземлени участъци. Така че "бланка, текст" - забрави! Свръх всичко сравнително облекченият режим на който се радваме в момента от 01.01.2016г. се отменя по закон - виж чл.109 ал.3 ЗУТ, освен ако с предстоящите изменения на Закона за регионалното развитие, не са си наумили да напишат някоя заключитлна разпоредба с която да направят нещо по цитираната ЗУТ- разпоредба. В случай че не се гъбаркате, а имате действителен проблем, за останалите 4 месеца прочетете чл.124 а и сл.ЗУТ и пуснете заявление до органа който трябва - поне да сте "стартирал" процедурата.


Към момента имам решение от общински съвет с което одобрява задание за проектиране и разрешава да се изработи ПУП ПЗ - план за застрояване. Мога ли да приема че имам стартирана процедура? (Уредбата на заварените случаи) Благодаря предварително. Поздрави.
bulzen
bulzen
Нов потребител
 
Мнения: 2
Регистриран на: 22 Сеп 2015, 23:41

Re: Започване на процедура по вкарване в регулация

Мнениеот julyanvonemona » 23 Сеп 2015, 09:51

Разбира се! Ако е така Вас датата 01.01.2016 не ви заплашва по никакъв начин.
Аз определям какво е моя работа!
Аватар
julyanvonemona
Старши потребител
 
Мнения: 5489
Регистриран на: 21 Яну 2010, 07:52

Re: Започване на процедура по вкарване в регулация

Мнениеот bulzen » 23 Сеп 2015, 10:40

julyanvonemona написа:Разбира се! Ако е така Вас датата 01.01.2016 не ви заплашва по никакъв начин.


Благодаря. Хубав и успешен ден.
bulzen
Нов потребител
 
Мнения: 2
Регистриран на: 22 Сеп 2015, 23:41

Re: Започване на процедура по вкарване в регулация

Мнениеот ivanov_p » 23 Сеп 2015, 18:20

Тези нещо никога не съм ги чувал, а съм вкарал в регулация хиляди декари. Редът е следния:
Отиваш в общината, гл. архитект или някой от техниците, казваш какво искаш и питаш дали познават някой архитект-градоустройственик да ти свърши работа. Те ще те насочат към правилния. Може да отидеш и някой надзорник в района, същата работа. Плащаш проекта и нямаш грижи. Каквото има да подаваш ще ти го напише той. Трябва да спазваме закона и да не влизаме в приключения, затова без самоинициативи.
ivanov_p
Активен потребител
 
Мнения: 4354
Регистриран на: 26 Ное 2013, 19:53

Re: Започване на процедура по вкарване в регулация

Мнениеот julyanvonemona » 24 Сеп 2015, 21:44

ivanov_pСтига сте приказвал на едро. Посочете ми не хиляди а само 10 декара, където и да е в BG, които сте вкарал в регулация благодарение на подхода описан от Вас в предния ви пост. Имайте предвид че съм в сстояние да проверя фактологията Ви.
Аз определям какво е моя работа!
Аватар
julyanvonemona
Старши потребител
 
Мнения: 5489
Регистриран на: 21 Яну 2010, 07:52


Назад към Строителство и регулация


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 16 госта


cron