ПРАВИЛНИК ЗА СЪСТАВА НА НАЦИОНАЛНИЯ АРХИВЕН СЪВЕТ И РЕДА ЗА НЕГОВАТА РАБОТА
В сила от 10.02.2012 г.
Приет с ПМС № 18 от 03.02.2012 г.
Обн. ДВ. бр.12 от 10 Февруари 2012г., изм. ДВ. бр.62 от 12 Юли 2013г., изм. ДВ. бр.36 от 13 Май 2022г.
In order to view this page you need Adobe Flash Player 9 (or higher) equivalent support!
Чл. 2. (1) Съветът е междуведомствен консултативен орган към председателя на Държавна агенция "Архиви" за координация при осъществяване на държавната политика за развитие и усъвършенстване на архивното дело и на мерките за опазване на Националния архивен фонд.
(2) Съветът организира и осъществява дейността си в съответствие с основните си функции, определени в чл. 30 и 31 от Закона за Националния архивен фонд (ЗНАФ).
Състав и членство
Чл. 4. (1) Съветът се състои от 11 членове и включва: председател - председателя на Държавна агенция "Архиви", и представители на архивите по чл. 6, ал. 1 ЗНАФ, посочени в приложението. Посочените институции и организации определят по един титулярен представител и един негов заместник.
(2) Участието на членовете (титуляр или заместник) в работата на Съвета е лично и те не могат да бъдат замествани от други лица.
(3) При невъзможност на определено заседание да участва титулярният представител на архивите по чл. 6, ал. 1 ЗНАФ в заседанието участва определеният заместник.
(4) Всеки представител на архивите по ал. 1 може да кани да присъстват до двама експерт-консултанти в заседания на Съвета при разглеждане на конкретни проблеми.
Провеждане на заседания и дневен ред
Чл. 10. (1) Заседанията на Съвета са редовни и извънредни.
(2) Редовните заседания на Съвета се определят в годишната програма и се свикват от неговия председател най-малко веднъж годишно, а в негово отсъствие - от заместник-председателя на Държавна агенция "Архиви".
Чл. 20. (1) Секретариатът на Съвета включва: секретар, юрисконсулт и технически сътрудник, които не са членове на Съвета.
(2) Секретариатът:
1. осигурява дейността на Съвета в информационно, аналитично, административно и техническо отношение;
2. осигурява публикуването на необходимата информация за дейността на Съвета на портала на консултативните съвети;
3. осигурява оперативното взаимодействие на Съвета с други администрации на изпълнителната власт;
4. организира подготовката и провеждането на заседанията на Съвета;
5. изготвя протоколите на заседанията на Съвета;
6. води отчетност за становищата и решенията на Съвета;
7. изготвя и публикува резюметата от протоколите на заседанията на Съвета;
8. организира и координира изпълнението на решенията на Съвета и необходимия обмен на информация между заинтересуваните страни;
9. подпомага председателя на Съвета в неговата работа;
10. съхранява документацията на Съвета;
11. организира работата на работните групи по чл. 9, създадени от Съвета.
(3) Секретарят не е член на Съвета.
Участие в заседанията на други лица
Чл. 21. (1) На заседанията могат да присъстват като гости представители на неправителствени организации и експерти, поканени от председателя или членовете на Съвета.
(2) Председателят на Съвета кани за участие в заседанието представители на организации и лица по своя инициатива или по тяхна заявка, когато те са изпратили до секретариата становище по точка от дневния ред на заседанието не по-късно от 3 работни дни преди датата на провеждането му. Тези становища се изпращат до членовете на Съвета до два дни преди заседанието.
(3) Лицата по ал. 2 могат да вземат участие в дискусиите по точките от дневния ред, за които са представили становище.
(4) Председателят на Съвета със съдействието на секретариата разглежда всички получени писмени становища, мнения и предложения, постъпили от неправителствени организации и други структури на гражданското общество, когато те не са придружени със заявка за участие в заседанието.
(5) Председателят на Съвета представя накратко получените предложения по време на заседанието. С мотивирано решение той може да не представи част от предложенията, ако не допринасят за работата на Съвета.
Контрол върху изпълнението на решенията
Чл. 26. (1) Всяко решение на Съвета задължително включва отговорник за изпълнението и срок. Ако изрично не е посочен отговорник, за такъв се приема председателят на Съвета.
(2) Всеки отговорник за изпълнение на решение на Съвета изготвя отчет до председателя на Съвета за реализиран етап от изпълнението.
Чл. 31. Съветът публикува в рубриката си и в портала на консултативните съвети всички документи и материали за дейността си, включително:
1. правилник за дейността си;
2. състав на Съвета;
3. годишна програма;
4. предварителен график с индикативни дати за провеждане на редовните заседания;
5. резюме от протоколите от заседанията;
6. годишен доклад за работата.
Параграф единствен. Правилникът се приема на основание чл. 32, ал. 2 от Закона за Националния архивен фонд.
Преходни и Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 142 ОТ 8 ЮЛИ 2013 Г. ЗА ПРИЕМАНЕ НА УСТРОЙСТВЕН ПРАВИЛНИК НА МИНИСТЕРСТВОТО НА МЛАДЕЖТА И СПОРТА
(ОБН. - ДВ, БР. 62 ОТ 2013 Г., В СИЛА ОТ 03.07.2013 Г.)
§ 91. Постановлението влиза в сила от 3 юли 2013 г.
Приложение към чл. 4, ал. 1
(Изм. - ДВ, бр. 62 от 2013 г., в сила от 03.07.2013 г., изм. - ДВ, бр. 36 от 2022 г.)
Състав на Националния архивен съвет:
1. Министерство на вътрешните работи
2. Министерство на финансите
3. Министерство на отбраната
4. Министерство на външните работи
5. (изм. - ДВ, бр. 62 от 2013 г., в сила от 03.07.2013 г.) Министерство на образованието и науката
6. Министерство на културата
7. (изм. - ДВ, бр. 36 от 2022 г.) Министерство на транспорта и съобщенията
8. Национално сдружение на общините в Република България
9. Българска академия на науките
10. Национална библиотека "Св. св. Кирил и Методий"
11. Държавна агенция "Архиви".