УСТРОЙСТВЕН ПРАВИЛНИК НА АГЕНЦИЯТА ПО ГЕОДЕЗИЯ, КАРТОГРАФИЯ И КАДАСТЪР
В сила от 30.09.2016 г.
Приет с ПМС № 242 от 17.09.2016 г.
Обн. ДВ. бр.76 от 30 Септември 2016г., изм. и доп. ДВ. бр.39 от 11 Май 2018г., изм. и доп. ДВ. бр.54 от 16 Юни 2020г., изм. ДВ. бр.10 от 31 Януари 2023г.
In order to view this page you need Adobe Flash Player 9 (or higher) equivalent support!
Глава първа.
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ
Чл. 2. (1) Агенцията е изпълнителна агенция към министъра на регионалното развитие и благоустройството за осъществяване на дейностите по кадастъра съгласно
Закона за кадастъра и имотния регистър (
ЗКИР) и
Закона за устройството на Черноморското крайбрежие (
ЗУЧК) и на дейностите в областта на геодезията и картографията съгласно
Закона за геодезията и картографията (
ЗГК).
(2) Агенцията е юридическо лице със седалище в гр. София и с териториални звена - служби по геодезия, картография и кадастър, в административните центрове на областите.
Глава втора.
ИЗПЪЛНИТЕЛЕН ДИРЕКТОР
Чл. 4. (1) Изпълнителният директор на Агенцията:
1. ръководи и представлява Агенцията;
2. организира дейностите по създаването и поддържането на кадастъра;
3. планира и организира дейностите по геодезия, картография, геоинформационни технологии и геоинформатика;
4. планира и администрира предоставените на Агенцията финансови средства;
5. организира и координира действията, свързани с дейността на Агенцията, включително финансовата, и контролира тяхната законосъобразност и целесъобразност;
6. организира административното обслужване с кадастрални, геодезически, картографски и геоинформационни данни и данни от специализираните карти и регистри по ЗУЧК;
7. организира разработването на дългосрочни и годишни програми за дейността по създаването на кадастъра и имотния регистър, както и на дългосрочна програма за развитието на геодезията и картографията;
8. координира дейностите по кадастъра с дейностите по имотния регистър, както и дейностите по прилагането на чл. 7, ал. 2 и на глава четвърта от ЗКИР;
9. координира дейностите по кадастъра, геодезията, картографията, геоинформационните технологии и геоинформатиката;
10. организира и координира дейностите по създаването и поддържането на специализираните карти и регистри на обектите по чл. 6, ал. 4 и 5 ЗУЧК;
11. организира воденето на регистри на правоспособните лица;
12. организира разработването на проекти на нормативни актове в областта на кадастъра, геодезията, картографията и геоинформатиката и на методически указания по прилагането им, както и прави предложения до министъра на регионалното развитие и благоустройството за привеждане на националното законодателство в съответствие с насоките за развитие на тези области в Европейския съюз;
13. организира разработването на концепции и насоки за развитието на кадастъра, геодезията, картографията и геоинформатиката;
14. предоставя на държавните органи анализи и статистически данни;
15. организира предоставянето на информация от информационната система на кадастъра и от геоинформационната система;
16. организира дейността по международното сътрудничество, както и прави предложения до министъра на регионалното развитие и благоустройството за сключване, присъединяване, ратифициране, денонсиране и изменяне на международни договори и за участие в международни организации;
17. организира поддържането на квалификацията на служителите в Агенцията;
18. назначава и освобождава държавните служители в Агенцията;
19. сключва, изменя и прекратява трудовите договори с лицата, работещи по трудово правоотношение;
20. утвърждава длъжностното разписание на Агенцията;
21. представя на министъра на регионалното развитие и благоустройството ежегоден отчет за дейността на Агенцията;
22. ръководи дейностите по управление на собствеността на Агенцията;
23. осъществява други правомощия, определени със закон;
24. организира дейността на Държавния геодезически, картографски и кадастрален фонд (Геокартфонд);
25. организира и подпомага дейността на Съвета по стандартизация на географските имена към министъра на регионалното развитие и благоустройството;
26. организира установяването на географските имена в Република България и воденето на регистър за тях;
27. (нова - ДВ, бр. 39 от 2018 г., в сила от 11.05.2018 г.) подпомага министъра на регионалното развитие и благоустройството при изпълнение на дейностите по картографиране на сеизмичния риск.
(2) (Доп. - ДВ, бр. 39 от 2018 г., в сила от 11.05.2018 г.) Функциите на изпълнителния директор в негово отсъствие или когато ползва законоустановен отпуск, се изпълняват от служител на ръководна длъжност в Агенцията, определен с писмена заповед на изпълнителния директор на Агенцията.
(3) В изпълнение на правомощията си изпълнителният директор издава заповеди.
Глава трета.
СТРУКТУРА И ФУНКЦИИ НА АГЕНЦИЯТА
Раздел II.
Главен секретар
Чл. 7. (1) Административното ръководство на администрацията на Агенцията се осъществява от главен секретар, който се назначава от изпълнителния директор.
(2) Главният секретар:
1. осигурява организационно връзката между изпълнителния директор на Агенцията и административните звена, както и между административните звена;
2. организира разпределянето на задачите за изпълнение между административните звена на Агенцията;
3. осъществява общия контрол по изпълнението на възложените задачи;
4. създава условия за нормална и ефективна работа на звената на Агенцията;
5. осъществява контрол върху входящата и изходящата кореспонденция (документация);
6. утвърждава длъжностните характеристики на служителите в Агенцията;
7. организира изготвянето на длъжностното разписание на Агенцията.
(3) При отсъствие на главния секретар неговите функции се изпълняват от служител на ръководна длъжност, определен с писмена заповед на изпълнителния директор.
Раздел III.
Служител по сигурността на информацията. Финансов контрольор. Служител по мрежова и информационна сигурност (Загл. изм. - ДВ, бр. 54 от 2020 г., в сила от 16.06.2020 г.)
Раздел III.
Служител по сигурността на информацията. Финансов контрольор
Чл. 8. (1) Служителят по сигурността на информацията е на пряко подчинение на изпълнителния директор и ръководи регистратура за класифицираната информация, изпълнява възложените му със Закона за защита на класифицираната информация (ЗЗКИ) задачи и отговаря за надлежното създаване, обработване, съхраняване и предаване на класифицирана информация.
(2) В изпълнение на възложените му със ЗЗКИ задачи служителят по сигурността на информацията:
1. следи за спазване изискванията на ЗЗКИ;
2. прилага правилата относно видовете защита на класифицираната информация;
3. разработва план за охрана на Агенцията чрез физически и технически средства и следи за изпълнението му;
4. извършва периодични проверки на отчетността и движението на материалите и документите, съдържащи класифицирана информация;
5. осъществява
процедурата по обикновеното проучване съгласно
чл. 47 ЗЗКИ и води регистър на проучените лица;
6. следи за правилното определяне на нивото на класифицираната информация, води на отчет случаите на нерегламентиран достъп и предлага на изпълнителния директор мерки за отстраняването им;
7. организира и провежда обучението на служителите в Агенцията по защита на класифицираната информация;
8. разработва план за защита на класифицираната информация при положение на война, при военно или друго извънредно положение;
9. изпълнява и други задачи, произтичащи от нормативните актове, регламентиращи защитата на класифицираната информация.
Чл. 9. (1) Финансовият контрольор е на пряко подчинение на изпълнителния директор.
(2) Финансовият контрольор осъществява предварителен контрол за законосъобразност съгласно Закона за финансовото управление и контрола в публичния сектор и методологията на министъра на финансите.
(3) Финансовият контрольор извършва необходимите проверки и изразява мнение за законосъобразност преди вземане на решение, свързано с финансовата дейност на Агенцията. Редът и начинът за извършване на предварителен контрол от финансовия контрольор се определят с вътрешни актове на изпълнителния директор.
Чл. 9а. (Нов - ДВ, бр. 54 от 2020 г., в сила от 16.06.2020 г.) (1) Служителят по мрежова и информационна сигурност е на пряко подчинение на изпълнителния директор.
(2) В изпълнение на задачите, възложени му със Закона за киберсигурността и Закона за електронното управление и с подзаконовите нормативни актове по прилагането им, служителят по мрежова и информационна сигурност:
1. ръководи дейностите, свързани с постигане на високо ниво на мрежова и информационна сигурност, и целите, заложени в политиката на Агенцията;
2. участва в изготвянето, поддържането и развитието на политиките за мрежова и информационна сигурност и документираната информация;
3. участва в поддържането и развитието на Системата за управление на сигурността на информацията съгласно международния стандарт ISO 27001;
4. консултира ръководството на Агенцията във връзка с информационната сигурност; периодично (не по-малко от веднъж в годината) изготвя доклади за състоянието на мрежовата и информационната сигурност в Агенцията и ги представя на изпълнителния директор на Агенцията;
6. координира обученията, свързани с мрежовата и информационната сигурност;
7. поддържа връзки с други администрации, организации и експерти, работещи в областта на информационната сигурност;
8. следи за акуратното водене на регистъра на инцидентите и организира анализ на инцидентите с мрежовата и информационната сигурност, за откриване на причините за тях и предприемане на мерки за отстраняването им;
9. следи за появата на нови киберзаплахи (вируси, зловреден код, спам, атаки и др.) и предлага адекватни мерки за противодействието им;
10. предлага санкции за лицата, нарушили мерките за мрежовата и информационната сигурност;
11. изпълнява и други задачи, произтичащи от нормативните актове, регламентиращи мрежовата и информационната сигурност.
Раздел IV.
Звено за вътрешен одит (Отм. - ДВ, бр. 39 от 2018 г., в сила от 11.05.2018 г.)
Раздел IV.
Звено за вътрешен одит
Раздел V.
Обща администрация
Чл. 12. (Изм. - ДВ, бр. 39 от 2018 г., в сила от 11.05.2018 г.) Дирекция "Административно-правно и финансово обслужване":
1. (изм. - ДВ, бр. 54 от 2020 г., в сила от 16.06.2020 г.) организира и извършва правното обслужване, включително във връзка с договори, споразумения, проекти на заповеди, процесуално представителство по дела, съгласуване на проекти на актове, изготвени от администрацията;
2. организира дейностите и оказва методическа помощ при административното обслужване на физическите и юридическите лица, включително организирането и сключването на споразумения с общини и ведомства за предоставяне на услуги и данни от кадастралната карта и кадастралните регистри и за предоставяне на услуги от Геокартфонда, както и споразумения с общини и ведомства за съвместна дейност при административното обслужване на физически и юридически лица;
3. (отм. - ДВ, бр. 54 от 2020 г., в сила от 16.06.2020 г.)
4. извършва деловодното обслужване, включително обработката на входящите и изходящите документи и вътрешната поща, комплектуване и водене на учрежденския архив;
5. (изм. - ДВ, бр. 54 от 2020 г., в сила от 16.06.2020 г.) организира дейностите по набирането и подбора на персонала; организира и оказва методическа помощ при провеждането на конкурси за постъпване на държавна служба в Агенцията; изготвя актовете, свързани с възникването, изменението и прекратяването на служебните и трудовите правоотношения; изготвя и актуализира длъжностните и поименните щатни разписания; води и съхранява служебните и трудовите досиета; организира и подпомага прилагането на процедури за оценяване и израстване в кариерата на служителите, организира обучението и повишаване на професионалната квалификация; извършва дейностите по осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд съгласно нормативните актове;
6. изготвя становища по прилагането на ЗКИР и на ЗГК и участва в разработването на проекти на нормативни актове в областта на кадастъра, геодезията, картографията и геоинформатиката и на методически указания по прилагането им; съгласува проекти на нормативни актове, изготвени от други ведомства;
7. изготвя отговори на жалби, предложения и сигнали на физически и юридически лица по въпроси, свързани с дейностите по административното обслужване;
8. изготвя тръжната документация по процедурите за възлагане на обществени поръчки, планове, отчети и други документи съгласно Закона за обществените поръчки (ЗОП), включително договори, споразумения, проекти на заповеди; организира провеждането на процедурите съгласно ЗОП;
9. води регистъра на договорите и споразуменията в Агенцията и осигурява съхраняването на техните досиета;
10. организира и извършва финансово-счетоводното обслужване на Агенцията в съответствие с изискванията на националното законодателство, включително съставянето на проекта на бюджет;
11. (изм. - ДВ, бр. 54 от 2020 г., в сила от 16.06.2020 г.) администрира разходите, извършвани от Агенцията, и изготвя финансови отчети и анализи;
12. (отм. - ДВ, бр. 54 от 2020 г., в сила от 16.06.2020 г.)
13. (отм. - ДВ, бр. 54 от 2020 г., в сила от 16.06.2020 г.)
14. осигурява съхраняването на счетоводните документи съгласно изискванията на Закона за счетоводството и вътрешните правила и инструкции;
15. подпомага и координира дейността на Агенцията във връзка с участието и в международни дейности в областта на геодезията, картографията и кадастъра;
16. планира и проучва възможности за допълнителни източници на финансиране на дейностите, извършвани от Агенцията;
17. (отм. - ДВ, бр. 54 от 2020 г., в сила от 16.06.2020 г.)
18. (изм. - ДВ, бр. 54 от 2020 г., в сила от 16.06.2020 г.) поддържа контакти на Агенцията в страната и в чужбина и провежда медийни стратегии и политики;
19. (изм. - ДВ, бр. 54 от 2020 г., в сила от 16.06.2020 г.) осъществява материално-техническото снабдяване на Агенцията с машини и съоръжения, резервни части, инвентар, консумативи и обзавеждане;
20. отговаря за правилното, законосъобразното и ефективното ползване, управление и опазване на движимите вещи, предоставени на Агенцията;
21. (изм. - ДВ, бр. 54 от 2020 г., в сила от 16.06.2020 г.) осигурява поддръжката на сградния фонд, инсталациите и съоръженията;
22. организира и осъществява цялостното техническо обслужване на Агенцията с транспорт, както и регистрацията на моторни превозни средства, застраховане, поддръжка, ремонт и годишни прегледи.
23. (отм. - ДВ, бр. 54 от 2020 г., в сила от 16.06.2020 г.)
Раздел VI.
Специализирана администрация
Чл. 14а. (Нов - ДВ, бр. 54 от 2020 г., в сила от 16.06.2020 г.) Дирекция "Кадастрална и специализирани карти":
1. подпомага изпълнителния директор при осъществяването на координацията и контрола на дейностите в областта на кадастъра;
2. разработва дългосрочна и годишна програма по чл. 94, ал. 2 от ЗКИР и изготвя отчетите за изпълнението им;
3. изготвя анализи, отчети, статистически справки, становища и отговори на постъпили въпроси в областта на кадастъра и относно дейността по създаване, поддържане и контрол на специализираните карти и регистри на обектите по чл. 6, ал. 4 и 5 от ЗУЧК;
4. участва в разработването на проекти на нормативни актове в областта на кадастъра и на специализираните карти и регистри, разработва методически указания по прилагането им и съгласува проекти на нормативни актове в областта на кадастъра, изготвени от други ведомства;
5. подпомага планирането на дейността на Агенцията по създаване на кадастралната карта и кадастралните регистри, специализираните карти по ЗУЧК и специализираните карти за устройствено планиране;
6. подпомага и контролира провеждането на процедурите по създаването на кадастралната карта и кадастралните регистри, на специализираните карти на обектите по чл. 6, ал. 4 и 5 от ЗУЧК и на специализираните карти за устройствено планиране;
7. изготвя технически задания и прави предложения за възлагане на обществени поръчки за изработване на кадастралната карта и кадастралните регистри и на специализирани карти по ЗУЧК;
8. осъществява приемането, регистрирането, обработването и съхраняването на кадастрални и специализирани данни, включително поддържането в актуално състояние на специализираните карти по чл. 6, ал. 4 и 5 от ЗУЧК;
9. осъществява контрол върху сключените договори за изработване на кадастралната карта и кадастралните регистри и на специализираните карти по ЗУЧК и изработва отчет за тяхното изпълнение;
10. изготвя отговори на жалби, предложения и сигнали на физически и юридически лица по въпроси, свързани с дейностите по създаване и поддържане на кадастралната карта и кадастралните регистри и на специализираната карта и регистри на обектите по чл. 6, ал. 4 и 5 от ЗУЧК;
11. подпомага СГКК при административното обслужване, като предоставя кадастрална информация за територията на страната.
Чл. 15. (Изм. - ДВ, бр. 39 от 2018 г., в сила от 11.05.2018 г., изм. - ДВ, бр. 54 от 2020 г., в сила от 16.06.2020 г.) Дирекция "Геодезия и картография":
1. подпомага изпълнителния директор при осъществяването на координацията и контрола на дейностите в областта на геодезията и картографията;
2. разработва дългосрочна програма и стратегия за развитието на дейностите по геодезията и картографията;
3. изготвя анализи, отчети, становища и отговори на постъпили въпроси в областта на геодезията и картографията;
4. участва в разработването на проекти на нормативни актове в областта на геодезията и картографията, разработва методически указания по прилагането им и съгласува проекти на нормативни актове в областта на геодезията и картографията, изготвени от други ведомства;
5. планира и организира възлагането, контрола и приемането на основните геодезически и картографски дейности;
6. изготвя технически задания и прави предложения за възлагане на обществени поръчки за възлагане изработването на геодезическите мрежи с местно предназначение, работната геодезическа основа, държавната нивелачна мрежа и мрежата от мареографни станции, държавната гравиметрична мрежа и едромащабната топографска карта;
7. ръководи методически и координира службите по геодезия, картография и кадастър при изпълнението и приемането на геодезически и картографски дейности;
8. организира и поддържа дейността на Държавния геодезически, картографски и кадастрален фонд (Геокартфонд) и обслужването с геодезически, картографски и геоинформационни материали и данни;
9. администрира и поддържа базите данни с геодезическа, кадастрална и специализирана информация в създадения електронен архив на Геокартфонда и извършва мониторинг за функционирането на специализираната информационна система;
10. води регистър на географските имена в Република България, установява транскрипцията и правописа им и въвеждането на техните стандартизирани форми за нуждите на топографията, картографията, кадастъра, средствата за масово осведомяване, издателствата, както и за други потребители;
11. осъществява координацията и контрола върху изпълнението на сключените договори за извършване на геодезически дейности и изработване на картографски материали и данни и изработва отчет за тяхното изпълнение;
12. организира и контролира дейността по вписване и заличаване в регистрите на правоспособните лица;
13. извършва планови и извънпланови проверки на административните звена относно изпълнението на приложимите за дейността на Агенцията нормативни актове и указания;
14. извършва други проверки по конкретни въпроси и случаи, възложени със заповед на изпълнителния директор на Агенцията, включително относно предоставянето или отказа за предоставяне на административни услуги;
15. анализира практиката по прилагането на нормативните актове по геодезия, картография и кадастър от административните звена на Агенцията и при необходимост прави предложения за тяхното изменение;
16. анализира причините за констатирани нарушения, установени при извършване на проверки, и предлага мерки за тяхното бъдещо предотвратяване;
17. прави предложения за нови или за изменение на вътрешноведомствените актове, регламентиращи организацията на работата и дейността на Агенцията;
18. извършва проверка на сигналите срещу незаконни или неправилни действия или бездействия на служители от Агенцията;
19. изготвя отговори на жалби, предложения и сигнали на физически и юридически лица по въпроси, отнасящи се до дейността на Агенцията;
20. участва в приемането на материалите и данните, получени в процеса на картографиране на сеизмичния риск.
Чл. 17. (Изм. - ДВ, бр. 39 от 2018 г., в сила от 11.05.2018 г., изм. - ДВ, бр. 54 от 2020 г., в сила от 16.06.2020 г.) Дирекция "Информационни технологии и пространствени данни":
1. подпомага изпълнителния директор при осъществяването на координацията и контрола на дейностите в областта на специализираните информационни системи и на информационната система на кадастъра;
2. поддържа базите данни с кадастрална и специализирана информация в работно и актуално състояние и извършва мониторинг на функционирането им;
3. администрира дейността по даване право на достъп на потребителите до информационните и техническите ресурси в инфраструктурата на Агенцията и защитава информацията от неоторизиран достъп;
4. организира и координира интеграцията на нови информационни и геоинформационни системи и разширяването на функционалността на съществуващите;
5. организира и координира дейностите по осигуряване на взаимодействие на информационните системи на Агенцията с информационните системи на други ведомства и организации;
6. участва в разработването на проекти на нормативни актове в областта на информационните системи и електронното управление и съгласува проекти на нормативни актове, изготвени от други ведомства;
7. подпомага и консултира специализираните звена в Агенцията при работа със специализирани информационни и геоинформационни системи;
8. планира, организира и осъществява материално-техническото снабдяване на Агенцията с оборудване, свързано с информационни и комуникационни технологии, софтуер, доставката на интернет, телекомуникационни услуги, придобиване, разработване и поддръжка на информационни и комуникационни системи;
9. поддържа информация за служебни регистри на потребителите, на компютърната и периферната техника, на комуникационното оборудване на Агенцията, на използваните софтуерни продукти и информационните системи и услуги;
10. координира дейностите, свързани с осъществяване на електронното управление в Агенцията;
11. организира и контролира изграждането и поддържането на инфраструктура за пространствени данни в изпълнение на ангажиментите на Агенцията съгласно Закона за достъп до пространствени данни и Директива 2007/2/ЕО на Европейския парламент и на Съвета за създаване на инфраструктура за пространствена информация в Европейската общност (INSPIRE) (Директива 2007/2/ЕО);
12. организира и контролира създаването на метаданни с определено съдържание за масивите от пространствени данни и услуги, попадащи в приложното поле на Директива 2007/2/ЕО;
13. организира и контролира осигуряването на оперативна съвместимост и хармонизация на масивите от пространствени данни и свързаните с тях услуги;
14. организира и контролира изграждането и поддържането на мрежа от услуги (мрежови услуги), свързани с масивите от и услугите за пространствени данни, за които са създадени метаданни;
15. осъществява комуникацията с европейските институции относно изпълнението на Директива 2007/2/ЕО;
16. организира поддръжката на информационно-комуникационната среда и на специализирани информационни и геоинформационни системи на Агенцията;
17. обезпечава предоставянето на електронни административни услуги от Агенцията и предлага насоки за развитието им;
18. осъществява координацията и контрола върху изпълнението на сключените договори за поддръжката на информационните и геоинформационните системи на Агенцията и изработва отчет за тяхното изпълнение;
19. подпомага провеждането на процедури по ЗОП, свързани с изграждане, поддръжка и развитие на информационни системи, информационно-комуникационната среда и електронни услуги;
20. участва в управлението и внедряването на политиките за мрежова и информационна сигурност.
Чл. 18. (1) Службите по геодезия, картография и кадастър се ръководят от началник.
(2) (Доп. - ДВ, бр. 54 от 2020 г., в сила от 16.06.2020 г.) Районът на действие на службата по геодезия, картография и кадастър по поддържане на кадастралната карта и кадастралните регистри в актуално състояние е територията на областта, в чийто административен център е седалището и.
(3) Службите по геодезия, картография и кадастър извършват административно обслужване и извън района по ал. 2 въз основа на заповед на изпълнителния директор.
(4) (Отм. - ДВ, бр. 54 от 2020 г., в сила от 16.06.2020 г.)
(5) Службата по геодезия, картография и кадастър осъществява следните дейности:
1. (изм. - ДВ, бр. 39 от 2018 г., в сила от 11.05.2018 г.) приема и съхранява материалите и данните, предоставени от общините, министерствата и другите ведомства, за създаване на кадастралната карта и кадастралните регистри;
2. (изм. - ДВ, бр. 54 от 2020 г., в сила от 16.06.2020 г.) контролира и приема кадастралната карта и кадастралните регистри и специализираните карти и регистри;
3. въвежда в информационната система на кадастъра одобрените кадастрална карта и регистри;
4. (отм. - ДВ, бр. 54 от 2020 г., в сила от 16.06.2020 г.)
5. установява непълноти или грешки и явни фактически грешки в одобрените кадастрални карти;
6. поддържа в актуално състояние кадастралната карта и кадастралните регистри;
7. участва в комисии в случаите, определени със закон;
8. (отм. - ДВ, бр. 54 от 2020 г., в сила от 16.06.2020 г.)
9. предоставя данни и услуги на физически и юридически лица;
10. стопанисва движимото и недвижимото имущество на Агенцията на територията на съответната област.
11. (нова - ДВ, бр. 39 от 2018 г., в сила от 11.05.2018 г., отм. - ДВ, бр. 54 от 2020 г., в сила от 16.06.2020 г.)
Глава четвърта.
СЛУЖИТЕЛИ В АГЕНЦИЯТА
Глава пета.
ОРГАНИЗАЦИЯ НА РАБОТАТА НА АГЕНЦИЯТА
Чл. 26. (1) Работното време на служителите в Агенцията при 5-дневна работна седмица е 8 часа дневно и 40 часа седмично.
(2) Работното време на служителите в Агенцията е с променливи граници от 8,00 до 19,00 ч., със задължително присъствие в периода от 10,00 до 16,00 ч. и с обедна почивка 30 минути между 12,00 до 14,00 ч.
(3) Изпълнителният директор на Агенцията ежегодно определя разпределението на работното време на отделните структурни звена в Агенцията, както и на определени служители, при спазване на условията по ал. 1 и 2.
(4) Работното време на служителите в Агенцията извън случаите, в които за отделни структурни звена и определени служители е определено друго работно време по реда на ал. 3, е от 9,00 ч. до 17,30 ч.
(5) Изпълнителният директор или упълномощено от него длъжностно лице определя със заповед реда за влизане на служителите от администрацията в сградите на Агенцията и пропускателния режим за длъжностни лица и граждани.
Глава шеста.
ФИНАНСИРАНЕ ДЕЙНОСТТА НА АГЕНЦИЯТА (ОТМ. - ДВ, БР. 54 ОТ 2020 Г., В СИЛА ОТ 16.06.2020 Г.)
Глава шеста.
ФИНАНСИРАНЕ ДЕЙНОСТТА НА АГЕНЦИЯТА
§ 1. Правилникът се приема на основание чл. 15 от Закона за кадастъра и имотния регистър и чл. 55 от Закона за администрацията.
§ 2. Изпълнителният директор в срок един месец от влизането в сила на правилника утвърждава длъжностното разписание на Агенцията.
Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 70 ОТ 8 МАЙ 2018 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА УСТРОЙСТВЕНИЯ ПРАВИЛНИК НА АГЕНЦИЯТА ПО ГЕОДЕЗИЯ, КАРТОГРАФИЯ И КАДАСТЪР, ПРИЕТ С ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 242 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2016 Г.
(ОБН. - ДВ, БР. 39 ОТ 2018 Г., В СИЛА ОТ 11.05.2018 Г.)
§ 15. По предложение на министъра на регионалното развитие и благоустройството министърът на финансите извършва по реда на
чл. 110, ал. 3 от Закона за публичните финанси произтичащите от постановлението вътрешнокомпенсирани промени на утвърдените разходи по бюджетни програми "Нормативно регулиране и контрол на
строителните продукти и инвестиционния процес в
строителството" и "Геодезия, картография и кадастър" в рамките на утвърдените разходи по "Политика в областта на подобряване на инвестиционния процес чрез усъвършенстване на информационните системи на кадастъра и имотния регистър, подобряване качеството на превантивния и текущия контрол в
строителството и на
строителните продукти" по бюджета на Министерството на регионалното развитие и благоустройството за 2018 г.
§ 16.
Постановлението влиза в сила от деня на обнародването му в "
Държавен вестник".
Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 122 ОТ 12 ЮНИ 2020 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА УСТРОЙСТВЕНИЯ ПРАВИЛНИК НА АГЕНЦИЯТА ПО ГЕОДЕЗИЯ, КАРТОГРАФИЯ И КАДАСТЪР, ПРИЕТ С ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 242 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2016 Г.
(ОБН. - ДВ, БР. 54 ОТ 2020 Г., В СИЛА ОТ 16.06.2020 Г.)
§ 12.
Постановлението влиза в сила от деня на обнародването му в "
Държавен вестник".
Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 14 ОТ 27 ЯНУАРИ 2023 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ НА УСТРОЙСТВЕНИЯ ПРАВИЛНИК НА АГЕНЦИЯТА ПО ГЕОДЕЗИЯ, КАРТОГРАФИЯ И КАДАСТЪР, ПРИЕТ С ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 242 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2016 Г.
(ОБН. - ДВ, БР. 10 ОТ 2023 Г., В СИЛА ОТ 31.01.2023 Г.)
§ 2.
Постановлението влиза в сила от деня на обнародването му в "
Държавен вестник".
Приложение към чл. 6, ал. 2
(Изм. - ДВ, бр. 39 от 2018 г., в сила от 11.05.2018 г., изм. - ДВ, бр. 54 от 2020 г., в сила от 16.06.2020 г., изм. - ДВ, бр. 10 от 2023 г., в сила от 31.01.2023 г.)
Численост на служителите в Агенцията по геодезия, картография и кадастър към министъра на регионалното развитие и благоустройството - 417 щатни бройки
|
Изпълнителен директор |
1 |
Главен секретар |
1 |
Служител по сигурността на |
|
информацията |
1 |
Финансов контрольор |
1 |
Служител по мрежова и информа- |
|
ционна сигурност |
1 |
Обща администрация |
30 |
в т.ч.: |
|
дирекция "Административно-правно |
|
и финансово обслужване" |
30 |
Специализирана администрация |
382 |
в т.ч.: |
|
дирекция "Кадастрална и специа- |
|
лизирани карти" |
14 |
дирекция "Геодезия и картография" |
14 |
дирекция "Информационни техно- |
|
логии и пространствени данни" |
13 |
служби по геодезия, картография |
|
и кадастър |
341 |