ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 157 ОТ 7 ЮЛИ 2022 Г. ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕ НА ОРГАНИТЕ И СТРУКТУРИТЕ, ОТГОВОРНИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА ПЛАНА ЗА ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ И УСТОЙЧИВОСТ НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ, И НА ТЕХНИТЕ ОСНОВНИ ФУНКЦИИ
Обн. ДВ. бр.54 от 12 Юли 2022г., изм. и доп. ДВ. бр.70 от 30 Август 2022г., изм. ДВ. бр.85 от 25 Октомври 2022г., изм. и доп. ДВ. бр.47 от 30 Май 2023г., изм. и доп. ДВ. бр.63 от 25 Юли 2023г., изм. ДВ. бр.106 от 22 Декември 2023г., изм. ДВ. бр.27 от 29 Март 2024г., изм. и доп. ДВ. бр.64 от 30 Юли 2024г.
МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ
ПОСТАНОВИ:
Чл. 1. (1) С постановлението се определят органите, структурите и основните им функции по изпълнението на Плана за възстановяване и устойчивост на Република България, наричан по-нататък "Плана".
(2) Планът се финансира със средства от Механизма за възстановяване и устойчивост, наричан по-нататък "Механизма", създаден с Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 г. за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост (ОВ, L 57/17 от 18 февруари 2021 г.), и допълващо финансиране.
Чл. 2. (1) Средствата във връзка с инвестиции, получаващи подкрепа от Механизма, се управляват съобразно приложимото европейско и национално законодателство и в съответствие с принципите на добро финансово управление и прозрачност, определени в Регламент (ЕС, Евратом) 2018/1046 на Европейския парламент и на Съвета от 18 юли 2018 г. за финансовите правила, приложими за общия бюджет на Съюза, за изменение на регламенти (ЕС) № 1296/2013, (ЕС) № 1301/2013, (ЕС) № 1303/2013, (ЕС) № 1304/2013, (ЕС) № 1309/2013, (ЕС) № 1316/2013, (ЕС) № 223/2014 и (ЕС) № 283/2014 и на Решение № 541/2014/ЕС и за отмяна на Регламент (ЕС, Евратом) № 966/2012 (ОВ, L 193/1 от 30 юли 2018 г.), наричан по-нататък "Регламент (ЕС) 2018/1046".
(2) При управлението и изпълнението на Плана не се допуска конфликт на интереси по смисъла на чл. 61 от Регламент (ЕС, Евратом) 2018/1046.
(3) Лицата, отговорни за управлението и изпълнението на Плана, предприемат необходимите мерки, свързани с предотвратяването на измами, корупция, конфликт на интереси и двойно финансиране от Механизма и от други програми на Съюза, както и от други национални или международни източници на финансиране.
Чл. 3. (1) Отговорни за изпълнението на одобрения съгласно чл. 20 от Регламент (ЕС) 2021/241 План за възстановяване и устойчивост са:
1. (изм. - ДВ, бр. 70 от 2022 г., в сила от 30.08.2022 г., отм. - ДВ, бр. 63 от 2023 г., в сила от 01.08.2023 г.)
2. (нова - ДВ, бр. 70 от 2022 г., в сила от 30.08.2022 г.) министърът на финансите;
3. (предишна т. 2 - ДВ, бр. 70 от 2022 г., в сила от 30.08.2022 г.) ръководителите на отговорните ведомства и организации съгласно приложение № 1, в рамките на които има определени структури за наблюдение и докладване, структури за наблюдение и крайни получатели по Плана.
(2) Краен получател е физическо или юридическо лице или тяхно обединение, което изпълнява конкретна инвестиция по Плана. Крайните получатели са определени в приложение № 1 или по реда на Постановление № 114 на Министерския съвет от 2022 г. за определяне на детайлни правила за предоставяне на средства на крайни получатели от Механизма за възстановяване и устойчивост (ДВ, бр. 43 от 2022 г.).
Чл. 4. (Изм. - ДВ, бр. 70 от 2022 г., в сила от 30.08.2022 г., изм. - ДВ, бр. 63 от 2023 г., в сила от 01.08.2023 г., изм. - ДВ, бр. 64 от 2024 г., в сила от 01.09.2024 г.) Заместник министър-председателят по чл. 5, ал. 1, т. 2 от Устройствения правилник на Министерския съвет и на неговата администрация организира и координира процесите по одобрението на Плана по смисъла на чл. 20 от Регламент (ЕС) 2021/241 и по изменението му.
Чл. 4а. (Нов - ДВ, бр. 70 от 2022 г., в сила от 30.08.2022 г.) (1) Министърът на финансите или оправомощено от него лице сключва споразумение с лице, представляващо ведомство или организация съгласно приложение № 1, или с оправомощен негов представител за инвестициите и реформите.
(2) Споразумението по ал. 1 определя общи и специфични правила и условия, както и правата и задълженията на страните.
(3) (Доп. - ДВ, бр. 47 от 2023 г., в сила от 30.05.2023 г.) Споразумение по ал. 1 не се подписва, в случай че етапите или целите, свързани с изпълнението на реформите по приложение № 1, са изпълнени и докладвани или когато реформите се изпълняват от второстепенните разпоредители с бюджет по бюджета на Министерството на финансите.
(4) Министърът на финансите одобрява система за управление и контрол на Плана.
(5) Министърът на финансите или оправомощено от него лице подписва декларацията за управлението съгласно чл. 22, параграф 2, буква "в", точка "i" от Регламент (ЕС) 2021/241.
Чл. 5. (1) (Изм. - ДВ, бр. 70 от 2022 г., в сила от 30.08.2022 г., отм. - ДВ, бр. 63 от 2023 г., в сила от 01.08.2023 г., нова - ДВ, бр. 64 от 2024 г., в сила от 01.09.2024 г.) Заместник министър-председателят по чл. 5, ал. 1, т. 2 от Устройствения правилник на Министерския съвет и на неговата администрация при осъществяване на правомощията си се подпомага от дирекция "Централно координационно звено" в администрацията на Министерския съвет.
(2) (Нова - ДВ, бр. 70 от 2022 г., в сила от 30.08.2022 г.) Министърът на финансите при осъществяване на правомощията си се подпомага от следните дирекции в специализираната администрация на Министерството на финансите:
1. дирекция "Национален фонд";
2. (изм. - ДВ, бр. 47 от 2023 г., в сила от 30.05.2023 г., изм. - ДВ, бр. 63 от 2023 г., в сила от 01.08.2023 г.) дирекция "Европейски въпроси и политики".
3. (отм. - ДВ, бр. 63 от 2023 г., в сила от 01.08.2023 г.)
4. (нова - ДВ, бр. 63 от 2023 г., в сила от 01.08.2023 г., отм. - ДВ, бр. 64 от 2024 г., в сила от 01.09.2024 г.)
(3) (Предишна ал. 2 - ДВ, бр. 70 от 2022 г., в сила от 30.08.2022 г.) Дирекция "Национален фонд" в Министерството на финансите изпълнява функциите на координиращо звено на национално равнище, като отговаря за:
1. (изм. - ДВ, бр. 47 от 2023 г., в сила от 30.05.2023 г.) подготовката на нормативни актове във връзка с изпълнението на Плана и изготвяне на проекти за актуализацията им при идентифицирана необходимост;
2. подготовката и актуализацията на системата за управление и контрол на Плана на национално равнище, включително по отношение на мерките за превенция, установяване и коригиране на случаи на конфликт на интереси, корупция, измама и двойно финансиране и възстановяване на неправомерно получени средства от крайните получатели, както и за спазване на принципа "ненанасяне на значителни вреди";
3. (изм. - ДВ, бр. 70 от 2022 г., в сила от 30.08.2022 г.) оказването на методическа подкрепа във връзка с прилагане на системата по чл. 4а, ал. 4;
4. (доп. - ДВ, бр. 47 от 2023 г., в сила от 30.05.2023 г.) планирането, разплащането и финансово-счетоводната отчетност на средствата по Механизма и националното публично съфинансиране като част от сметката за средствата от Европейския съюз на Националния фонд;
5. определянето на структурата и съдържанието на данните на Информационната система за Механизма, включително на правилата за работа и правата за достъп на потребителите, съвместно с дирекция "Централно координационно звено";
6. (изм. - ДВ, бр. 70 от 2022 г., в сила от 30.08.2022 г.) подготовката на споразуменията по чл. 4а, ал. 1;
7. определянето на изисквания за аналитичната счетоводна отчетност за средствата по Механизма;
8. (изм. - ДВ, бр. 70 от 2022 г., в сила от 30.08.2022 г.) извършването на наблюдение, контрол, плащания и поддържане на финансово-счетоводна отчетност съгласно споразуменията и системата, съответно по чл. 4а, ал. 1 и 4;
9. подготовката и изпращането на пакета документи с искане за плащане към Европейската комисия;
10. получаването на средствата от Европейската комисия.
(4) (Предишна ал. 3 - ДВ, бр. 70 от 2022 г., в сила от 30.08.2022 г., изм. - ДВ, бр. 47 от 2023 г., в сила от 30.05.2023 г., изм. и доп. - ДВ, бр. 63 от 2023 г., в сила от 01.08.2023 г.) Дирекция "Европейски въпроси и политики" в Министерството на финансите докладва напредъка в изпълнението на етапите и целите по Плана в рамките на Европейския семестър и съгласува документите по инвестициите, включени в Плана, за съответствие с приложимите правила за държавните помощи преди тяхното утвърждаване с изключение на инвестициите, посочени в чл. 7. Съгласуването се извършва по ред, определен от министъра на финансите и съобразно правомощията му по Закона за държавните помощи.
(5) (Предишна ал. 4 - ДВ, бр. 70 от 2022 г., в сила от 30.08.2022 г., отм. - ДВ, бр. 63 от 2023 г., в сила от 01.08.2023 г.)
(6) (Предишна ал. 5 - ДВ, бр. 70 от 2022 г., в сила от 30.08.2022 г., изм. - ДВ, бр. 63 от 2023 г., в сила от 01.08.2023 г., изм. - ДВ, бр. 64 от 2024 г., в сила от 01.09.2024 г.) Дирекция "Централно координационно звено" в администрацията на Министерския съвет отговаря за:
1. изготвянето на проект на Плана и на изменението му при идентифицирана необходимост;
2. (изм. - ДВ, бр. 70 от 2022 г., в сила от 30.08.2022 г.) наблюдението на изпълнението на етапите и целите в Плана, включително напредъка по общите показатели, зеления и дигиталния принос на инвестициите и равнището на социалните разходи, анализиране на рисковете за неизпълнението им и предлагане на мерки за преодоляването им съгласно системата по чл. 4а, ал. 4;
3. потвърждаването на напредъка в изпълнението на реформите;
4. (изм. - ДВ, бр. 47 от 2023 г., в сила от 30.05.2023 г., изм. - ДВ, бр. 63 от 2023 г., в сила от 01.08.2023 г.) подпомагането на дирекция "Европейски въпроси и политики" в Министерството на финансите при подготовка на информацията относно постигнатия напредък по Плана по смисъла на чл. 27 от Регламент (ЕС) 2021/241;
5. мерките за изграждане и поддържане на административния капацитет;
6. оказването на методическа подкрепа на крайните получатели във връзка с прилагането на единен подход по отношение на хоризонталните аспекти, като принципа за "ненанасяне на значителни вреди", осигуряване на равни възможности и др.;
7. изготвянето на стратегическа рамка за осъществяване на информационни и комуникационни дейности по отношение на Плана;
8. администрирането, поддръжката и надграждането на Информационната система за Механизма.
(7) (Предишна ал. 6 - ДВ, бр. 70 от 2022 г., в сила от 30.08.2022 г.) Изпълнителна агенция "Одит на средствата от Европейския съюз" към министъра на финансите извършва одитната дейност по Плана, която включва:
1. системни одити с цел предоставяне на увереност, че системите за управление и контрол функционират правилно при спазване на принципа за добро финансово управление и осигуряват защита на финансовите интереси на Съюза, както и увереност, че при изпълнението на инвестициите и реформите са въведени мерки, които да гарантират недопускането на двойно финансиране, на измами, на корупция и на конфликт на интереси, както и спазването на принципа за "ненанасяне на значителни вреди";
2. одити на случаи на подкрепа за инвестиции и реформи с цел осигуряване на увереност относно надеждността на данните за изпълнение на етапите и целите и наличието на подходяща одитна следа за тях;
3. обобщение на извършените одити по Регламент (ЕС) 2021/241.
Чл. 6. (Изм. - ДВ, бр. 47 от 2023 г., в сила от 30.05.2023 г.) (1) Дирекция "Защита на финансовите интереси на Европейския съюз" (АФКОС) в Министерството на вътрешните работи при получаване на сигнал за сериозна нередност (измама, корупция или конфликт на интереси) извършва анализ и оценка на информацията, а при необходимост - и допълнителна проверка във връзка с осъществяване на дейностите си по линия на защита на финансовите интереси на Европейския съюз.
(2) Дирекция "Защита на финансовите интереси на Европейския съюз" (АФКОС) информира дирекция "Национален фонд" за извършените проверки, направените анализ и оценка, както и за получена информация за образувано производство или проверка от Прокуратурата на Република България, Европейската прокуратура, Европейската служба за борба с измамите за целите на отчитането на тази информация от дирекция "Национален фонд" при подаване на искане за плащане към Европейската комисия.
Чл. 7. Документите по инвестициите в областта на земеделието, развитието на селските райони, горското и ловното стопанство и рибарството се съгласуват за съответствие с приложимите правила за държавните помощи с министъра на земеделието. Съгласуването се осъществява в съответствие със Закона за държавните помощи.
Чл. 8. (1) (Изм. - ДВ, бр. 70 от 2022 г., в сила от 30.08.2022 г.) Ръководителите на ведомствата и организациите по чл. 3, ал. 1, т. 3, в рамките на които е определена структура за наблюдение и докладване, създават организация за изпълнение на задълженията съгласно споразумението по чл. 4а, ал. 1, системата по чл. 4а, ал. 4 и организират:
1. (изм. - ДВ, бр. 70 от 2022 г., в сила от 30.08.2022 г.) съгласуването на документите по реда на чл. 5, ал. 5 или чл. 7, в приложимите случаи, преди стартиране на процедура чрез подбор на предложения за изпълнение на инвестиции и изпълняват отговорностите на администратор на държавна помощ;
2. предоставянето на средства от Механизма за възстановяване и устойчивост чрез извършване на подбор или чрез директно предоставяне на крайни получатели за инвестиции в Плана за възстановяване и устойчивост;
3. сключването на договори за финансиране с крайните получатели или с упълномощени от тях лица за изпълнение на инвестициите по Плана за възстановяване и устойчивост;
4. извършването на проверка на получените финансово-технически отчети, включително за наличието в информационната система на данни по чл. 22, параграф 2, буква "г" на Регламент (ЕС) 2021/241;
5. извършването на проверки на място;
6. извършването на предварителен и последващ контрол на обществени поръчки, на последващ контрол на възлаганията, извършени по реда на Постановление № 80 на Министерския съвет от 2022 г. (ДВ, бр. 36 от 2022 г.), включително по отношение на спазване на принципа за "ненанасяне на значителни вреди";
7. изготвянето и въвеждането в информационната система на Механизма на обобщен финансово-технически отчет за инвестицията;
8. (изм. - ДВ, бр. 70 от 2022 г., в сила от 30.08.2022 г.) в случай на забава при изпълнението на одобрения план-график в споразумението по чл. 4а, ал. 1 - представянето на информация за причините, рисковете и възможностите за преодоляване на закъснението при изпълнението;
9. (изм. - ДВ, бр. 47 от 2023 г., в сила от 30.05.2023 г.) извършването на плащания;
10. въвеждането на информация в информационната система за Механизма, включително при съмнение за измама, конфликт на интереси, корупция или двойно финансиране;
11. осчетоводяването на всички стопански операции, които осъществява структурата за наблюдение и докладване;
12. извършването на проверка за осигурена аналитична счетоводна отчетност от крайните получатели за всички разходи и извършени плащания по инвестицията, за произтичащите от тях вземания и задължения, както и за съпоставимостта на финансовата информация, която се включва във финансово-техническия отчет;
13. въвеждането и изпълнението на мерки за превенция, установяване, докладване и коригиране на случаи на конфликт на интереси, корупция, измама и двойно финансиране и възстановяване на неправомерно получени средства от крайните получатели, включително създават организация за извършване на оценка на риска от измами;
14. осигуряването на достъп от крайните получатели до документи/електронни данни и кореспонденция и до мястото на изпълнение на инвестициите на национални и европейски контролни и одитни органи, включително на Европейската комисия, на Европейската сметна палата, на Европейската служба за борба с измамите и на Европейската прокуратура.
(2) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 70 от 2022 г., в сила от 30.08.2022 г.) Ръководителите на ведомствата по чл. 3, ал. 1, т. 3, в рамките на които е създадена структура за наблюдение и докладване, могат да възложат на друго ведомство - второстепенен разпоредител с бюджет към тях, дейности и/или функции на съответната структура за наблюдение и докладване, а в случая на Министерството на земеделието - на Държавен фонд "Земеделие", дейности и/или функции на съответната структура за наблюдение и докладване.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 70 от 2022 г., в сила от 30.08.2022 г.) Правомощия по ал. 1 могат да бъдат упражнявани и от лице, овластено от ръководителя на съответното ведомство по чл. 3, ал. 1, т. 3, в рамките на което е създадена структура за наблюдение и докладване. Правомощия по ал. 1 могат да бъдат упражнявани и от ръководителя на ведомство - второстепенен разпоредител с бюджет по ал. 2, на което са възложени дейности и/или функции на структура за наблюдение и докладване, когато е овластен от ръководителя на съответното ведомство по чл. 3, ал. 1, т. 3 в рамките на което е създадена структурата за наблюдение и докладване.
Чл. 9. (Изм. - ДВ, бр. 70 от 2022 г., в сила от 30.08.2022 г.) Ръководителите на ведомствата и организациите по чл. 3, ал. 1, т. 3, в рамките на които е определена структура за наблюдение, или овластено лице създават организация за изпълнение на задълженията съгласно споразумението по чл. 4а, ал. 1, системата по чл. 4а, ал. 4 и организират:
1. проследяването на изпълнението на етапите и целите по инвестициите и реформите извън тези, за които отговарят структурите за наблюдение и докладване по чл. 8;
2. (изм. - ДВ, бр. 70 от 2022 г., в сила от 30.08.2022 г.) при необходимост екип от служители с подходяща експертиза за извършване на проверки на място за изпълнение на дейности по чл. 5, ал. 3, т. 8;
3. осигуряването на достъп до документи по изпълнение на инвестициите на национални и европейски контролни и одитни органи, включително на Европейската комисия, на Европейската сметна палата, на Европейската служба за борба с измамите и на Европейската прокуратура.
Чл. 10. (Изм. - ДВ, бр. 70 от 2022 г., в сила от 30.08.2022 г., изм. - ДВ, бр. 47 от 2023 г., в сила от 30.05.2023 г.) В случаите, в които споразумението по чл. 4а, ал. 1 се сключва с краен получател без структура за наблюдение и докладване съгласно приложение № 1, функциите по чл. 8, ал. 1, т. 4 - 6 и 9 - 14 се осъществяват от дирекция "Национален фонд" в Министерството на финансите.
Чл. 11. (1) Крайните получатели по чл. 3, ал. 2 отговарят за изпълнението на инвестициите при спазване на принципите на добро финансово управление, приложимото законодателство и условията на сключените договори за финансиране.
(2) Крайните получатели по чл. 3, ал. 2:
1. (изм. - ДВ, бр. 70 от 2022 г., в сила от 30.08.2022 г.) изпълняват всички изисквания на приложимото европейско и национално законодателство и на споразумението по чл. 4а, ал. 1 или на договора по чл. 8, ал. 1, т. 3;
2. сключват договори за изпълнение на дейностите по инвестицията;
3. осъществяват контрол върху изпълнението на сключените договори;
4. осигуряват информацията съгласно чл. 22, параграф 2, буква "г" от Регламент (ЕС) 2021/241;
5. осигуряват одитна следа;
6. представят в информационната система за Механизма финансово-технически отчети;
7. осигуряват аналитична счетоводна отчетност за всички разходи и извършени плащания по инвестицията, за вземанията и задълженията, както и съпоставимост с финансовата информация, която се посочва във финансово-техническия отчет;
8. осигуряват достъп до документи и на мястото на изпълнение на инвестициите на национални и европейски контролни и одитни органи, включително структурата за наблюдение и докладване или структурата за наблюдение на Европейската комисия, на Европейската сметна палата, на Европейската служба за борба с измамите и на Европейската прокуратура;
9. идентифицират и предприемат действия за намаляване на рисковете за изпълнение на мерките;
10. спазват принципа за "ненанасяне на значителни вреди" при изпълнението на мерките, включително при възлагането на обществени поръчки.
(3) (Изм. - ДВ, бр. 47 от 2023 г., в сила от 30.05.2023 г.) В случай че изпълнението на инвестицията се осъществява от крайни получатели в партньорство, министърът на финансите или оправомощено от него лице подписва общо споразумение с всички крайни получатели, в което се определят водещ краен получател, отговорен за цялостното изпълнение на инвестицията, както и конкретните отговорности на всеки партньор.
Чл. 11а. (Нов - ДВ, бр. 47 от 2023 г., в сила от 01.06.2023 г.) Информационната система за Механизма осигурява електронния обмен на информация и документи между дирекция "Национален фонд", органите, структурите и организациите, отговорни за изпълнението на Плана, и крайните получатели.
Чл. 12. (1) (Изм. - ДВ, бр. 70 от 2022 г., в сила от 30.08.2022 г.) За осигуряването на дейностите по управление и изпълнение на оперативните споразумения по чл. 4а, ал. 1 в Плана ръководителите на ведомствата и организациите по чл. 3, ал. 1, т. 3 и ал. 2, чл. 8, ал. 2 и чл. 13, ал. 1, които са администрации на изпълнителната власт и администрации на органите по чл. 340 от Закона за съдебната власт, могат да наемат лица на срочни трудови договори извън утвърдената численост на персонала, ако възнагражденията им са допустими за финансиране изцяло по Механизма за възстановяване и устойчивост. Договорите се сключват за срока на съответната дейност по инвестицията.
(2) При наемане на служители по ал. 1 се прилагат:
1. (доп. - ДВ, бр. 70 от 2022 г., в сила от 30.08.2022 г.) длъжностните нива, длъжностните наименования и минималните изисквания за квалификация и професионален опит за длъжността "сътрудник по управление на европейски проекти и програми" (главен, старши и сътрудник), определени в Класификатора на длъжностите в администрацията - за администрациите на изпълнителната власт;
2. минималната образователна степен и квалификация за длъжността "експерт, програми и проекти", определени в Класификаторите на длъжностите на администрациите по чл. 340 от Закона за съдебната власт.
(3) За служителите по ал. 1 се прилага съответно чл. 107а от Кодекса на труда - за администрациите на изпълнителната власт, и чл. 340а от Закона за съдебната власт - за администрациите по чл. 340 от Закона за съдебната власт.
(4) (Изм. - ДВ, бр. 70 от 2022 г., в сила от 30.08.2022 г.) За назначените служители по този член се създава допълнително поименно разписание на длъжностите съгласно приложение № 2 - допълнително поименно разписание на длъжностите за осигуряване на дейностите по изпълнение на оперативните споразумения по чл. 4а, ал. 1 за администрация на изпълнителната власт, и приложение № 3 - допълнително длъжностно разписание за осигуряване на дейностите и/или управлението на инвестиции по Плана, с краен получател - администрация на органите по чл. 340 от ЗСВ.
Чл. 13. (1) (Изм. - ДВ, бр. 70 от 2022 г., в сила от 30.08.2022 г.) Ръководителите на ведомства, определени за водещи при изпълнението на реформите в съответствие с приложение № 1, отговарят за координацията и отчетността на изпълнението на съответната реформа по ред и в срокове, регламентирани в системата по чл. 4а, ал. 4.
(2) Ръководителите по ал. 1 осигуряват достъп до документи и до мястото на изпълнение на инвестициите на национални и европейски контролни и одитни органи, включително на Европейската комисия, на Европейската сметна палата, на Европейската служба за борба с измамите и на Европейската прокуратура.
Чл. 14. (Изм. - ДВ, бр. 70 от 2022 г., в сила от 30.08.2022 г., изм. - ДВ, бр. 63 от 2023 г., в сила от 01.08.2023 г., изм. - ДВ, бр. 64 от 2024 г., в сила от 01.09.2024 г.) Заместник министър-председателят по чл. 5, ал. 1, т. 2 от Устройствения правилник на Министерския съвет и на неговата администрация създава експертно-консултативен съвет с цел проследяване на напредъка на изпълнението на Плана за възстановяване и устойчивост. Съветът се основава на принципа на партньорство и осигурява възможност за обмен на информация и идеи за постигане на висока ефективност на реформите и инвестициите от Плана.
§ 1. По смисъла на постановлението:
1. "Допълващо финансиране" е финансирането с източник, различен от средствата по Механизма за възстановяване и устойчивост, отнасящо се за конкретна инвестиция в Плана за възстановяване и устойчивост и формиращо общата и стойност.
2. "Информационна система за Механизма" е Информационната система за управление и наблюдение (ИСУН 2020), надградена за целите на Механизма за възстановяване и устойчивост.
3. "Ръководител на структура за наблюдение" е ръководителят на структурата по т. 5. Правомощията на ръководител на структура за наблюдение по това постановление може да се упражняват и от овластено от ръководителя лице.
4. "Ръководител на структура за наблюдение и докладване" е ръководителят на ведомството или организацията, в чиято структура се намира структурата за наблюдение и докладване. Правомощия на ръководител на структура за наблюдение и докладване по това постановление може да се упражняват и от овластено от ръководителя лице.
5. "Структура за наблюдение" е определено звено в министерство или друго ведомство в централната администрация или определено негово звено, което проследява изпълнението на етапите и целите по инвестициите и реформите.
6. "Структура за наблюдение и докладване" е определено звено в министерство или друго ведомство в централната администрация или определено негово звено, или определени с акт на ръководителя на министерство негови звена и ведомства, второстепенни разпоредители към министерството, или национална автономна организация, определена със закон, което отговаря за подбора, в случаите, в които е предвиден такъв, за договарянето на финансиране с крайни получатели, за обобщаването на финансовата и техническата информация и за осъществяването на контрол върху финансовото и техническото изпълнение на инвестициите, реализирани в рамките на споразумение с Министерството на финансите.
7. "Система за управление и контрол" е единна система за управление, контрол и одит на Плана за възстановяване и устойчивост на Република България, изградена за осигуряване функционирането на предвидима, стабилна и гъвкава вътрешноконтролна среда за изпълнението на Плана за възстановяване и устойчивост, която включва:
а) правната и институционалната рамка за изпълнението на Плана с ясно определяне на правата и задълженията на всеки участник;
б) детайлните правила и процедури относно предоставянето на средствата от Механизма на крайните получатели, финансовото управление и платежния процес, етапите в изпълнението и отчитането на инвестициите и реформите, исканията за плащане и докладване към ЕК, мерките за превенция на измама, конфликт на интереси и корупция, както и последващите корективни действия на национално равнище, както и тези за двойно финансиране, за одитна следа, включително информацията съгласно чл. 22, ал. 2, буква "г" от Регламент 2021/241, информация и публичност, управление на риска и др.;
в) образците на отчетните документи за изпълнение на инвестициите и реформите;
г) контролните листове за ключовите процеси, които ще се реализират на всички равнища на изпълнение на инвестициите;
д) организацията и отговорностите на участниците във връзка с въвеждането на информация в информационната система за Механизма.
8. (нова - ДВ, бр. 47 от 2023 г., в сила от 30.05.2023 г.) "Национално публично съфинансиране" са средствата, осигурени от сметката за средства от Европейския съюз на Националния фонд за сметка на предоставения трансфер от държавния бюджет, определен със закона за държавния бюджет, включващо финансирането, одобрено по инвестициите в плана по чл. 1, ал. 2, и финансиране, одобрено с акт на Министерския съвет.
§ 2. Постановлението се приема на основание чл. 7а от Закона за нормативните актове във връзка с чл. 22 от Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 г. за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост.
Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 259 ОТ 26 АВГУСТ 2022 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ
(ОБН. - ДВ, БР. 70 ОТ 2022 Г., В СИЛА ОТ 30.08.2022 Г.)
§ 3. Постановлението влиза в сила от деня на обнародването му в "Държавен вестник".
Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 333 ОТ 20 ОКТОМВРИ 2022 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ НА ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 157 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2022 Г. ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕ НА ОРГАНИТЕ И СТРУКТУРИТЕ, ОТГОВОРНИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА ПЛАНА ЗА ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ И УСТОЙЧИВОСТ НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ, И НА ТЕХНИТЕ ОСНОВНИ ФУНКЦИИ
(ОБН. - ДВ, БР. 85 ОТ 2022 Г., В СИЛА ОТ 25.10.2022 Г.)
§ 2. Постановлението влиза в сила от деня на обнародването му в "Държавен вестник".
Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 83 ОТ 25 МАЙ 2023 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ
(ОБН. - ДВ, БР. 47 ОТ 2023 Г., В СИЛА ОТ 30.05.2023 Г.)
§ 4. Постановлението влиза в сила от деня на обнародването му в "Държавен вестник" с изключение на § 3, т. 7, която влиза в сила от 1 юни 2023 г.
Преходни и Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 104 ОТ 21 ЮЛИ 2023 Г. ЗА СЪЗДАВАНЕ НА ИНСТИТУТ ЗА АНАЛИЗИ И ПРОГНОЗИ И ЗА ПРИЕМАНЕ НА УСТРОЙСТВЕН ПРАВИЛНИК НА ИНСТИТУТА ЗА АНАЛИЗИ И ПРОГНОЗИ
(ОБН. - ДВ, БР. 63 ОТ 2023 Г., В СИЛА ОТ 01.08.2023 Г., ИЗМ. - ДВ, БР. 106 ОТ 2023 Г., В СИЛА ОТ 01.01.2024 Г.)
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
§ 22. (Изм. - ДВ, бр. 106 от 2023 г., в сила от 01.01.2024 г.) Постановлението влиза в сила от 1 август 2023 г. с изключение на разпоредбата на § 1, т. 10, буква "н", която влиза в сила от 1 януари 2024 г.
Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 336 ОТ 20 ДЕКЕМВРИ 2023 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ И ДОПЪЛНЕНИЕ НА НОРМАТИВНИ АКТОВЕ НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ
(ОБН. - ДВ, БР. 106 ОТ 2023 Г., В СИЛА ОТ 01.01.2024 Г.)
§ 6. Постановлението влиза в сила от 1 януари 2024 г. с изключение на:
1. Разпоредбата на § 5, т. 1, която влиза в сила от 31 декември 2023 г.
2. Разпоредбите на § 1, т. 1, буква "а" и т. 6, буква "а", които влизат в сила от 22 юли 2024 г.
3. Разпоредбата на § 1, т. 1, буква "е" относно т. 31 на чл. 5, ал. 2, която влиза в сила от 22 октомври 2024 г.
Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 62 ОТ 25 МАРТ 2024 Г. ЗА ИЗМЕНЕНИЕ НА ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 157 НА МИНИСТЕРСКИЯ СЪВЕТ ОТ 2022 Г. ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕ НА ОРГАНИТЕ И СТРУКТУРИТЕ, ОТГОВОРНИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА ПЛАНА ЗА ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ И УСТОЙЧИВОСТ НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ, И НА ТЕХНИТЕ ОСНОВНИ ФУНКЦИИ
(ОБН. - ДВ, БР. 27 ОТ 2024 Г., В СИЛА ОТ 29.03.2024 Г.)
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
§ 3. Постановлението влиза в сила от деня на обнародването му в "Държавен вестник".
Заключителни разпоредби
КЪМ ПОСТАНОВЛЕНИЕ № 265 ОТ 26 ЮЛИ 2024 Г. ЗА ЗАКРИВАНЕ НА ИНСТИТУТА ЗА АНАЛИЗИ И ПРОГНОЗИ
(ОБН. - ДВ, БР. 64 ОТ 2024 Г., В СИЛА ОТ 01.08.2024 Г.)
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
§ 23. Постановлението влиза в сила от 1 август 2024 г. с изключение на § 3, т. 2, буква "б", т. 3, буква "а", т. 8, т. 10, буква "а", подбуква "бб", буква "г", подбуква "бб", буква "к" и § 4 - 17, 19 и 20, които влизат в сила от 1 септември 2024 г.
Приложение № 1 към чл. 3, ал. 1, т. 3
(Предишно Приложение № 1 към чл. 3, ал. 1, т. 2 , изм. - ДВ, бр. 70 от 2022 г., в сила от 30.08.2022 г., изм. - ДВ, бр. 85 от 2022 г., в сила от 25.10.2022 г., изм. - ДВ, бр. 47 от 2023 г., в сила от 30.05.2023 г., изм. - ДВ, бр. 63 от 2023 г., в сила от 01.08.2023 г., изм. - ДВ, бр. 27 от 2024 г., в сила от 29.03.2024 г., изм. - ДВ, бр. 64 от 2024 г., в сила от 01.09.2024 г.)
Код |
Инвестиция |
Отговорен за изпълнението на инвестицията в качеството му на Структура за наблюдение и докладване (СНД)/ Структура за наблюдение (СН)/Краен получател (КП) |
C1.I1 |
Центрове за НТИМ и иновации в образованието |
Министерство на образованието и науката СНД |
C1.I2 |
Модернизиране на образователна инфраструктура |
Министерство на образованието и науката СНД |
C1.I3 |
Предоставяне на обучения за дигитални умения и създаване на платформа за обучение на възрастни |
Министерство на труда и социалната политика СНД |
C1.I4 |
Младежки центрове |
Министерство на образованието и науката СНД |
C2.I1 |
Програма за ускоряване на икономическото възстановяване и трансформация чрез научни изследвания и иновации |
Министерство на иновациите и растежа, Министерство на образованието и науката СНД |
C2.I2 |
Повишаване на иновационния капацитет на Българската академия на науките |
Българска академия на науките СНД и КП |
C3.I1 |
Програма за публична подкрепа за развитието на индустриални райони, паркове и подобни територии и за привличане на инвестиции ("AttractInvestBG") |
Министерство на иновациите и растежа СНД |
C3.I2 |
Програма за икономическа трансформация |
Министерство на иновациите и растежа СНД |
C4.I1 |
Подкрепа за обновяване на сградния фонд |
Министерство на регионалното развитие и благо- устройството СНД |
C4.I2 |
Подкрепа за енергия от възобновяеми източници за домакинствата |
Министерство на енергетиката СНД |
C4.I3 |
Подкрепа за енергийноефективни системи за улично осветление |
Министерство на енергетиката СНД |
C4.I4 |
Цифрова трансформация на електропреносната мрежа |
"Електроенергиен системен оператор" - ЕАД КП Министерство на енергетиката СН |
C4.I5 |
Пилотни проекти за производството на зелен водород |
Министерство на енергетиката СНД |
C4.I6 |
Подкрепа на нови мощности за производство на електроенергия от възобновяеми източници и съхранение на електроенергия |
Министерство на енергетиката СНД |
C4.I7 |
Пилотен проект за комбинирано производство на топлинна и електрическа енергия от геотермални източници |
Министерство на енергетиката СНД |
C4.I8 |
Национална инфраструктура за съхранение на електроенергия от възобновяеми източници (RESTORE) |
Министерство на енергетиката СНД |
C5.I1 |
Интегриране на екосистемния подход и прилагане на природосъобразни решения при опазването на защитените зони от мрежата "Натура 2000" |
Министерство на околната среда и водите и партньори КП |
C6.I1 |
Фонд за насърчаване на технологичния и екологичния преход на селското стопанство |
Министерство на земеделието и храните СНД |
C6.I2 |
Цифровизация на процесите от фермата до трапезата |
Министерство на земеделието и храните КП |
C7.I1 |
Широкомащабно разгръщане на цифрова инфраструктура |
Изпълнителна агенция "Инфраструктура на електронното управление" КП Министерство на транспорта и съобщенията СНД |
C7.I2 |
Изграждане, развитие и оптимизиране на цифровата система TETRA и радиорелейна мрежа |
Министерство на вътрешните работи КП |
C8.I1 |
Железопътен подвижен състав |
Министерство на транспорта и съобщенията КП |
C8.I2 |
Бордово оборудване за Европейската система за управление на влаковете |
Министерство на транспорта и съобщенията СНД |
C8.I5 |
Безопасност на движението по пътищата |
Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" с партньори Агенция "Пътна инфраструктура" КП |
C8.I6 |
Линия 3 на метрото в София |
"Метрополитен" - ЕАД КП |
C8.I7 |
Екологосъобразна мобилност - пилотна схема за подкрепа на устойчивата градска мобилност |
Министерство на регионалното развитие и благо- устройството СНД |
C9.I1 |
Програма за изграждане/доизграждане/реконструкция на водоснабдителни и канализационни системи, включително пречиствателни станции за отпадъчни води за агломерациите между 5000 и 10 000 еквивалент жители |
"Български ВиК холдинг" - ЕАД, и партньори КП Министерство на регионалното развитие и благо- устройството СН |
C10.I1 |
Укрепване, доразвитие и надграждане на Единната информационна система на съдилищата |
Висш съдебен съвет КП |
C10.I2 |
Цифровизация на ключови съдопроизводствени процеси в системата на административното правораздаване |
Върховен административен съд КП |
C10.I3 |
Трансформация на съществуващата в прокуратурата информационна и комуникационна инфраструктура |
Прокуратура на Република България КП |
C10.I4 |
Подобряване на качеството и устойчивостта на политиките в сферата на сигурността |
Министерство на вътрешните работи КП |
C10.I6 |
Подкрепа на пилотна фаза за въвеждане на строително-информационното моделиране |
Министерство на регионалното развитие и благо- устройството КП |
C10.I7 |
Единна информационна система по устройство на територията, инвестиционно проектиране и разрешаване на строителството |
Министерство на регионалното развитие и благо- устройството КП |
C10.I8 |
Пространствен мониторинг, контрол и управление чрез модернизиране на Центъра за аерокосмически наблюдения (ЦАН) |
Министерство на вътрешните работи и Министерство на електронното управление КП |
C10.I9 |
Дигитализиране на информационни масиви в администрацията, съдържащи регистрови данни |
Министерство на регионалното развитие и благо- устройството с партньори Агенцията по вписванията и Агенцията по геодезия, картография и кадастър КП |
C10.I10 |
Модернизирана система за стратегическо планиране |
Национален статистически институт КП |
C10.I11 |
Осигуряване на адекватна информационна и административна среда за изпълнение на Плана за възстановяване и устойчивост |
Администрацията на Министерския съвет с партньори Министерство на финансите, Изпълнителна агенция "Одит на средствата от Европейския съюз" и Института по публична администрация КП |
C11.I1 |
Модернизиране на дългосрочната грижа |
Министерство на труда и социалната политика СНД |
C11.I2 |
Предоставяне на помощни средства на лица с трайни увреждания |
Министерство на труда и социалната политика с партньори КП |
C11.I3 |
Развитие на социалната икономика |
Министерство на труда и социалната политика КП |
C11.I4 |
Модернизиране на Агенцията за социално подпомагане |
Агенцията за социално подпомагане КП Министерство на труда и социалната политика СН |
C11.I5 |
Модернизиране на Агенцията по заетостта |
Агенцията по заетостта КП Министерство на труда и социалната политика СН |
C11.I6 |
Развитие на културния и творческия сектор |
Национален фонд "Култура" СНД и КП |
C11.I7 |
Цифровизация на музейни колекции, библиотеки и архиви |
Министерство на културата с партньори КП |
C12.I1 |
Модернизиране на болничните заведения |
Министерство на здравеопазването КП |
C12.I2 |
Центрове за интервенционална диагностика и ендоваскуларно лечение на мозъчно-съдови заболявания |
Министерство на здравеопазването КП |
C12.I3 |
Модернизация на психиатричната помощ |
Министерство на здравеопазването КП |
C12.I4 |
Създаване на система за оказване на спешна медицинска помощ по въздуха |
Министерство на здравеопазването КП |
C12.I5 |
Национална цифрова платформа за медицинска диагностика |
Министерство на здравеопазването КП |
C12.I6 |
Подобряване на Националната система за спешни комуникации на номер 112 |
Министерство на вътрешните работи КП |
C12.I7 |
Развитие на амбулаторните грижи |
Министерство на здравеопазването СНД и КП |
Код |
Реформа |
Водещо ведомство/организация |
C1.R1 |
Реформа на предучилищното, училищното образование и на ученето през целия живот |
Министерство на образованието и науката, Министерство на труда и социалната политика |
C1.R2 |
Реформа на висшето образование |
Министерство на образованието и науката |
C2.R1 |
Обща политика за развитие на научните изследвания и иновациите |
Министерство на иновациите и растежа, Министерство на образованието и науката |
C3.R1 |
Нормативна уредба с оглед на привличането на промишлени инвестиции и развитието на промишлени екосистеми |
Министерство на иновациите и растежа |
C4.R1 |
Създаване на Национален фонд за декарбонизация |
Министерство на енергетиката |
C4.R2 |
Улесняване на инвестициите в енергийноефективно обновяване на жилищни сгради |
Министерство на регионалното развитие и благоустройството |
C4.R3 |
Определение и критерии за "енергийна бедност" за домакинствата |
Министерство на енергетиката, Министерство на труда и социалната политика, Министерство на регионалното развитие и благоустройството |
C4.R4 |
Насърчаване на проекти за енергийна ефективност и енергия от възобновяеми източници чрез сметките за енергия |
Министерство на енергетиката |
C4.R5 |
Обслужване на едно гише |
Министерство на регионалното развитие и благоустройството, Министерство на енергетиката, Агенцията за устойчиво енергийно развитие |
C4.R6 |
Стимулиране на производството на електроенергия от възобновяеми източници |
Министерство на енергетиката, Министерство на регионалното развитие и благоустройството, Министерство на транспорта и съобщенията, Министерство на околната среда и водите |
C4.R7 |
Разгръщане на потенциала на водородните технологии и производството и доставките на водород |
Министерство на иновациите и растежа, Министерство на икономиката и индустрията, Министерство на енергетиката, Министерство на транспорта и съобщенията |
C4.R8 |
Либерализация на пазара на електро- енергия |
Министерство на енергетиката |
C4.R9 |
Пътна карта за неутралност по отношение на климата |
Министерство на енергетиката, Министерство на околната среда и водите |
C4.R10 |
Декарбонизация на енергийния сектор |
Министерски съвет, Министерство на енергетиката, Министерство на околната среда и водите |
C4.R11 |
Подобряване на корпоративното управление на държавните предприятия в енергийния сектор |
Министерство на енергетиката |
C5.R1 |
Създаване на управленската структура на мрежата "Натура 2000" |
Министерство на околната среда и водите |
C6.R1 |
Актуализиране на стратегическата рамка на аграрния сектор |
Министерство на земеделието и храните |
C7.R1 |
Разработване и прилагане на ефективна политическа и регулаторна рамка |
Министерство на транспорта и съобщенията |
C7.R2 |
Ефективно използване на радиочестотния спектър |
Министерство на транспорта и съобщенията |
C7.R3 |
Създаване на благоприятна инвестиционна среда |
Министерство на транспорта и съобщенията |
C8.R1 |
Стратегическа рамка за транспорта |
Министерство на транспорта и съобщенията, Агенция "Пътна инфраструктура" |
C8.R2 |
Безопасност на движението по пътищата |
Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" |
C8.R3 |
Устойчива градска мобилност |
Министерство на регионалното развитие и благоустройството |
C8.R4 |
Интегриран обществен транспорт |
Министерство на транспорта и съобщенията |
C8.R5 |
Електрическа мобилност |
Министерство на иновациите и растежа, Администрация на Министерския съвет, Министерство на регионалното развитие и благоустройството, Министерство на околната среда и водите, Министерство на транспорта и съобщенията |
C9.R1 |
Нов регионален подход с пряко въвличане на местните общности в управлението на средствата от европейските фондове и инструменти |
Министерство на регионалното развитие и благоустройството |
C9.R2 |
Продължаване на реформата във водния сектор |
Министерство на регионалното развитие и благоустройството |
C10.R1 |
Достъпно, ефективно и предвидимо правосъдие |
Министерство на правосъдието |
C10.R2 |
Противодействие на корупцията |
Министерство на правосъдието/Комисия за противодействие на корупцията |
C10.R3 |
Въвеждане на задължителна съдебна медиация |
Министерство на правосъдието/Висш съдебен съвет |
C10.R4 |
Укрепване на производствата по несъстоятелност |
Министерство на правосъдието |
C10.R5 |
Цифрова реформа на българския строителен сектор |
Министерство на регионалното развитие и благоустройството |
C10.R6 |
Регистрова реформа за разгръщане потенциала на електронното управление за подобряване на бизнес средата |
Министерство на регионалното развитие и благоустройството, Администрация на Министерския съвет, Министерство на електронното управление, Агенцията по вписванията, Агенцията по геодезия, картография и кадастър |
C10.R7 |
Подобряване на рамката за управление на държавните предприятия |
Министерство на финансите/Агенция за публичните предприятия и контрол |
C10.R8 |
Подобряване на рамката за борба с изпирането на пари |
Министерски съвет, Държавна агенция "Национална сигурност", Българска народна банка, Комисия за финансов надзор, Национална агенция за приходите, Министерство на финансите |
C10.R9 |
Подобряване на качеството на законодателния процес |
Народно събрание |
C10.R10 |
Обществени поръчки |
Министерство на финансите/Агенция по обществени поръчки |
C10.R11 |
Разрастване България |
Министерство на иновациите и растежа, Министерство на икономиката и индустрията, Министерство на правосъдието, Министерство на труда и социалната политика, Министерство на електронното управление |
C10.R12 |
Съвет за икономически анализи |
Администрация на Министерския съвет |
C11.R1 |
Реформа на схемата за минимален доход |
Министерство на труда и социалната политика |
C11.R2 |
Реформа на социалните услуги |
Министерство на труда и социалната политика |
C12.R1 |
Актуализиране на стратегическата рамка на сектор "Здравеопазване" |
Министерство на здравеопазването |
C12.R2 |
Развитие на електронното здравеопазване и на Националната здравноинформационна система |
Министерство на здравеопазването |
C12.R3 |
Повишаване на привлекателността на здравните професии и насърчаване на по-балансираното разпределение на здравните специалисти на територията на страната |
Министерство на здравеопазването |
C12.R4 |
Стратегическа рамка и план за действие за увеличаване на наличието на първични и амбулаторни грижи |
Министерство на здравеопазването |
C12.R5 |
Подкрепа за по-доброто осигуряване на профилактични скринингови дейности |
Министерство на здравеопазването |
C12.R6 |
План за съвременно здравно образование в училищата |
Министерство на здравеопазването |
Приложение № 2 към чл. 12, ал. 4
(Изм. - ДВ, бр. 70 от 2022 г., в сила от 30.08.2022 г.)
УТВЪРЖДАВАМ: |
ДОПЪЛНИТЕЛНО ПОИМЕННО РАЗПИСАНИЕ НА ДЛЪЖНОСТИТЕ ЗА ОСИГУРЯВАНЕ НА ДЕЙНОСТИТЕ ПО ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ОПЕРАТИВНИТЕ СПОРАЗУМЕНИЯ ПО ЧЛ. 4а, АЛ. 1 ЗА АДМИНИСТРАЦИЯ НА ИЗПЪЛНИТЕЛНАТА ВЛАСТ |
на: |
в сила от: |
|
№ по ред |
Инвестиция
|
Име, презиме, фамилия |
Наименование на длъж-ността |
Длъж-ностно ниво от КДА |
Наименование на длъжностното ниво от КДА |
Срок на трудовото правоотношение |
Основна месечна заплата |
Ниво на основната месечна заплата
|
Степен на основната месечна заплата |
Минимален размер на основната месечна заплата (в лв.) |
Макси-мален размер на основната месечна заплата (в лв.) |
Индивидуална основна месечна заплата (в лв.) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ръководител на проект/инвестиция: |
Ръководител на звеното по човешки ресурси: |
Главен счетоводител: |
Приложение № 3 към чл. 12, ал. 4
УТВЪРДИЛ:
ДОПЪЛНИТЕЛНО ДЛЪЖНОСТНО РАЗПИСАНИЕ ЗА ОСИГУРЯВАНЕ НА ДЕЙНОСТИТЕ ПО ИЗПЪЛНЕНИЕТО И/ИЛИ
УПРАВЛЕНИЕТО НА ИНВЕСТИЦИИ ПО НПВУ С КРАЕН ПОЛУЧАТЕЛ - АДМИНИСТРАЦИЯ НА ОРГАНИТЕ ПО ЧЛ. 340 ОТ ЗСВ
На:
В сила от:
№ по ред |
СТРУКТУРНИ ЗВЕНА И ДЛЪЖНОСТНИ НАИМЕНОВАНИЯ |
Численост, брой |
Код по НКПД |
Минимални изисквания |
Максимален размер на заплатата (в лв.) |
Забележка |
Образователна степен |
Професионален опит (години) |
Минимален ранг |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ръководител на проект/инвестиция:
Ръководител на звеното по човешки ресурси:
Ръководител на финансовото звено: |
УТВЪРДИЛ:
ДОПЪЛНИТЕЛНО ПОИМЕННО РАЗПИСАНИЕ ЗА ОСИГУРЯВАНЕ НА ДЕЙНОСТИТЕ ПО ИЗПЪЛНЕНИЕТО И/ИЛИ УПРАВЛЕНИЕТО НА ИНВЕСТИЦИИ ПО НПВУС КРАЕН ПОЛУЧАТЕЛ - АДМИНИСТРАЦИЯ НА ОРГАНИТЕ ПО ЧЛ. 340 ОТ ЗСВ
На:
В сила от:
№ по ред |
Име, презиме, фамилия |
Длъжност |
Код по НКПД |
Срок на договора |
Притежавано от лицето образование |
Индивидуална основна месечна заплата |
Възнаграждение за ранг |
Основно месечно възнаграждение (9=7+8) |
Допълнителни възнаграждения |
Брутно месечно възнаграждение (13=9+11+12) |
За придобит трудов стаж и проф. опит |
Други възнаграждения |
% |
Сума |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ръководител на проект/инвестиция:
Ръководител на звеното по човешки ресурси:
Ръководител на финансовото звено: |