навсякъде
новини
форуми
общи

законодателство съд
международни прокуруратура
институции следствие
криминални избори
регионални

съд международни
прокуратура институции
криминални  
 
справочник
блогове
нормативни актове
закони кодекси правилници
конституция наредби ДВ
 
организации и лица
 
институции
 
образци и бланки
образци бланки
услуги
страници
семинари обучения гфо
работа
хумор
търси предлага
 

Спектър Авто

Три награди за Volkswagen в конкурса "Кола на Годината" 2021 на България

2021-06-08 0

Три награди за Volkswagen в конкурса

Голямо признание за работата и моделите получи бранда Volkswagen от страна на автомобилните журналисти, членове на "Прес Авто Клуб България".

Изцяло електрическият и иновативен Volkswagen ID.3 взе две награди в ежегодният конкурс "Кола на Годината на България", организиран от сдружението на автомобилните журналисти у нас. Моделът спечели в категорията за Еко автомобил на годината и в категорията Градски автомобил на годината.

ID.3. e началото на третия голям етап в историята на марката Volkswagen Подобно на оригиналната "костенурка" и първия Golf, компактният модел с изцяло електрическо задвижване поставя началото на нова ера - той е първият електромобил, който предлага неограничена възможност за използване в ежедневието и в същото време е ценово достъпен за милиони потребители по целия свят. 

Революционният характер на ID.3 се забелязва веднага. Формите във външния дизайн са едновременно меки и плавни, твърди и концентрирани, а цялостният хармоничен баланс почива на силните пропорции. Стилът на ID.3 го определя в еднаква степен като модерно средство за устойчива мобилност и като истински представител на марката Volkswagen.

Модулната конструктивна архитектура за модели с електрическо задвижване MEB, която се използва от ID.3, служи за техническа основа за електрическата продуктова офанзива на марката, и ще позволи създаването на още много електрически модели. MEB осигурява на ID.3 извънредно просторен интериор, динамични характеристики и възможности за изминаване на автономен пробег до 549 километра (според условията на цикъла WLTP). Възможността за бързо зареждане е силна страна на новия модел при пътуване на дълги разстояния.

Ярка характеристика в дизайна на новата фамилия ID. модели на Volkswagen е съчетанието от извънредно къси надвеси и дълго междуосие на каросерията. Тази комбинация естествено е налице и при ID.3, където води до това, което стилистите на марката наричат Open Space – обширно свободно пространство, с което ефирният интериор на новия модел се превръща в еталон сред представителите на компактния клас. Tаблото се отличава с изчистени форми и концентрирано излъчване, докато разположеният под челното стъкло модул ID. Light осъществява визуална комуникация с пътниците. Управлението на новия ID.3 се извършва до голяма степен с помощта на мултифункционалния волан, централния 10-инчов сензорен екран и интелигентния гласов контрол "Hello ID".

ID.3 се предлага с три нива батерии и няколко мощности на електродвигателя. Версията PURE Има нетен енергиен капацитет от 45кВтч и пробег до 350 км (според WLТP). Възможните максимални мощности на електродвигателя могат да бъдат 127 к.с. или 150 к.с (Pure Performance ниво). 

Версията Pro разполага с батерия нетен енергиен капацитет от 58 кВтч, който осигурява автономен пробег до 426 километра (според на WLTP). Мощността на тяговия електродвигател е 145 к.с. или 204 к.с. за Pro Performance версията.

Версията ID.3 Pro S използва акумулаторна батерия с нетен енергиен капацитет от 77 кВтч, която дава възможност за постигане на автономен пробег от 549 километра (WLTP), а максималната мощност е идентична с тази на ID.3 Pro Performance и възлиза на 204 к.с..

По-голям, по-практичен, по-ефективен, по-интелигентен – изцяло новият Volkswagen Caddy спечели по категоричен начин наградата в категорията на многофункционалните автомобили. 

Новият Caddy е базиран за първи път на модулната система за напречно монтирани двигатели (MQB), по подобие на компактния Golf 8. С въвеждането на най-новото ниво в еволюцията на MQB в гамата на Caddy навлизат и нови технологични решения: иновативни асистиращи системи като “Travel Assist” и новата система за аварийно спиране при насрещно приближаващ автомобил в ляв завой повишават безопасността и комфорта; свързаните инфотейнмънт системи и дигитализираните инструменти превръщат Caddy в смартфон на колела.  Новата технология Twindosing преработва емисиите на азотни окиси на ефективните и икономичните турбодизелови двигатели в безвреден азот и вода. Външността притежава нов и харизматичен дизайн, а интериорът е планиран с прецизност до последния детайл. Същевременно с това, пространството, предлагано от този мултиталант в сегментa на компактните ванове се увеличава – а това го превръща в един истински Volkswagen. 

Харизматичен дизайн и нови външни елементи  

Преминаването към платформата MQB е визуално различимо още при пръв поглед с увеличеното от 2682 до 2755 мм междуосие, осигуряващо на Caddy динамични външни пропорции. Пътническите версии се предлагат серийно с пет места. Както късата, така и дългата версия, опционално могат да се оборудват по подобие на предишното поколение с трети ред седалки. С добавянето на тези две индивидуални седалки в задната част, Caddy лесно се превръща в седемместен автомобил. Новото в случая е възможността седалките на третия ред да бъдат индивидуално извадени с цел постигане на максимална гъвкавост. Багажният обем на семейния ван достига до 2556 л (с натоварване до тавана и до първия ред седалки, при изваден втори ред); багажният обем при пет пътници в интериора до нивото на тавана достига впечатляващите 1213 литра. Дължината на товарното пространство на вана до първия ред седалки е 1913 мм, а разстоянието между арките на калниците е 1185 мм.   Друго иновативно решение е вентилаторът в тавана за по-добър климатичен контрол в задната част на Caddy . 

Индикаторните и контролните прибори са с нова архитектура – основната конфигурация за водача и пътника до него включва аналогови инструменти с дигитален мултифункционален екран или “Digital Cockpit” като допълнително оборудване, а във версията “Style” като серийно. Наличието на “Digital Cockpit” в комбинация с върховата навигационна система “Discover Pro” с 10-инчов сензорен екран създава изцяло нов дигитален изглед от индикаторни и контролни прибори, наречен “Innovision Cockpit”. 

Пет от 19-те асистиращи системи в Caddy също са изцяло нови, а останалите са цялостно обновени и разширени с добавяне на различни функции. Новите системи включват технологията “Travel Assist”, която е налична за първи път в лекотоварен автомобил на Volkswagen. Системата предлага асистиране в рамките на целия скоростен диапазон достигащо второ ниво на автономно шофиране. Също нова е и системата за предотвратяване на инциденти чрез аварийно спиране при насрещно приближаващ автомобил в ляв завой. Още една новост в Caddy , както и за автомобилите от А-сегмента на градските ванове, е асистентът за маневриране с прикачен товар (известен от Crafter като “Trailer Assist”), който подпомага движението на заден ход с ремарке. 

 За първи път Volkswagen Лекотоварни автомобили използват системата “Twindosing” при трите турбодизелови агрегати TDI със съответно 55 кВт (75 к.с.), 75 кВт (102 к.с.) и 90 кВт (122 к.с.) и с шестстепенна механична или 7-степенна трансмисия с два съединителя. 

 С висока ефективност и опазващ околната среда е и бензиновия мотор TSI с 84 кВт (114 к.с.). Той ще бъде последван от захранвания с природен газ двигател с принудително турбо пълнене (TGI на базата на TSI, но с 96 кВт / 130 к.с.) както и Plug-In-хибридният eHybrid. За тази значително подобрена ефективност принос има и подобрената аеродинамика на новата каросерия: коефициентът на обтекаемост Cw e намален от 0,33 при предишния модел на 0,30, превръщайки се в еталон за този сегмент. В сравнение с предшественика си, а и с конкурентите в сегмента, новият Caddy в TDI вариант е средно с 10% по-икономичен и съответно отделя с 10% по-малко емисии на CO2.

На какво е способен Caddy Cargo лесно може да бъде демонстрирано при натоварването на два европалета, напречно разположени. Това вече е възможно и при къса база в резултат от увеличеното до 1230 мм разстояние между задните арки на колелата. Благодарение на плъзгащите се врати с увеличена широчина от 840 мм на Maxi (широчина при предшественика: 701 мм) вторият палет може да се натовари и през страничната врата – факт, създаващ важни конкурентни предимства на автомобила. Максималната дължина на товарното пространство до преградната стена достига 1797 мм при Cargo и 2150 мм при Cargo Maxi.  

Volkswagen Passenger Cars (леки автомобили) осъществява дейност на повече от 150 пазара в държави по целия свят и произвежда превозни средства в повече от 30 заводи в 13 страни. През 2020 година производственият обем на Volkswagen достигна общо около 5,3 милиона автомобила, сред които бестселъри като Golf, Tiguan, Jetta и Passat, както и изключително успешните напълно електрически модели ID.3 и ID.4. Броят на актуално заетите работници и служители във Volkswagen  в световен мащаб е около 184 000, като към тях се добавят и повече от 10 000 търговски центрове с 86 000 служители в глобален план. Със своята стратегическа програма  ACCELERATE Volkswagen  осъществява последователен напредък в посока по-нататъшното си развитие към софтуерно ориентиран доставчик на мобилност.

за 71%  против 29%  34 гласували



Новини


 
 
 

Законодателство и актове във връзка с COVID-19


 

Спектър


 

rss
Посети форума