навсякъде
справочник
нормативни актове
закони кодекси правилници
конституция наредби ДВ
 
 

Спектър Авто

Тест драйв на VW ID.4: Електричество за цялото семейство

2021-11-17 0

Тест драйв на VW ID.4: Електричество за цялото семейство

От невзрачни минита без багажник, те се превърнаха в елегантни семейни автомобили… Електрическите коли вече не са това, което бяха и за всеобщо щастие черното пате стана красив лебед. Красив е и VW ID.4, който още с външните си размери дава заявка, че може спокойно да приюти нормално семейство и то с багажа. Позиционираният над ID.3 (с размерите на Golf) модел не само е представител на модерната SUV категория, но и очарова с редица екстри, които могат да накарат автомобили от по-горен клас да изглеждат семпло. Но нека това остане за десерт.

Външността на ID.4 е сполучлива комбинация между отличителния за електромобилите на VW дизайн и ултрамодерен стил със светлинни акценти, което го прави от една страна много разпознаваем, а от друга безусловно модерен. Така и трябва да бъде, защото ID.4 е носител на новото и един от първите автомобили в сегмента, който е изцяло електрически.

При споменаването на SUV вероятно повечето хора вече си представят пътешествия и тук идва притеснението за пробега. VW цитират обхват на модела със 77 кВтч батерия (какъвто карах) в диапазона 360-520 км. Не знам доколко 520 км са реални, защото не успях да измина толкова в рамките на уикенда, но за тези над 200 км, които пропътувах в София и по цялото околовръстното на града, средният разход беше 17 кВтч/100 км, което е под заводските данни, но времето беше сравнително топло и не изискваше постоянно използване на климатика и отопляемите седалки. Т.е. при напълно заредена батерия, спокойно можете да изминете над 400 км при такъв смесен режим на движение. Разбира се, не можете да очаквате същия пробег на магистрала, ако не се сдържате да карате със скорост до около 110 км/ч, така че тези маршрути ще изискват по-добро планиране с включено зареждане. И все пак, по отношение на пробега ID.4 предлага напълно достатъчна възможност за еднодневни излети или много дни градско придвижване без зареждане.

Електрическата машина на Volkswagen определено обича да прави шоу. То започва още с приближаването към нея, когато фаровете и светлинната лента между тях ви поздравяват и продължава в салона, където амбиентното осветление дружелюбно ви подканя да потеглите. Нещата стигат дори още по-далеч, защото светлинната лента под предното стъкло дори "бяга" в посоката на следващия завой, ако сте активирали навигацията. Салонът може да засие в предпочитаната комбинация от цветове, а това създава уникален уют. Другата звезда вътре е панорамният покрив, който се отваря и с гласова команда. 

Вътрешността на електромобила е просторна, което не е изненада предвид многото освободено място заради липсата на класическо задвижване. Багажникът също е адекватно голям, но като при всички модели с батерия в пода, той не е много дълбок. Седалките на тестовия модел заслужават само адмирации – и като тапицерия, и като комфорт, и като ергономия. Удобството им е образцово, а функцията за масаж, която е налична и за пътника отпред, определено е приятна изненада. Отзад пък удобно могат да седят възрастни, без да чувстват никакъв дефицит в мястото за краката.

Същото важи и за климатизацията – дори в студени дни ID.4 бързо ще ви стопли, защото предлага освен добро парно с термопомпа и отопление на седалките, и отопление на волана в няколко степени. Единствената критика тук е липсата на отопление на задните седалки, което децата толкова харесват. Все пак отзад е налично автономно управление на климатика за третата зона.

На пътя моделът се държи напълно очаквано предвид размерите и теглото си. Окачването е настроено повече стегнато, отколкото меко, така че ще усещате отлично какво се случва под колата през 19-инчовите колела, без това да дразни. Управлението не е много директно, но е достатъчно точно. Масата на автомобила се усеща в завоите, но той не се накланя прекомерно и не се люлее. Накратко: получавате солидно и невъзмутимо придвижване върху всякакви терени и тук може да се каже, че ID.4 напълно отговаря на обичаните ценности на марката.

За задвижването отговаря един електромотор на задната ос (скоро и с двойно задвижване при модификацията GTX). Неговата мощност от 204 к.с. е адекватна за задачите, с които трябва да се справи. Бързите изпреварвания не са проблем, но за разлика от по-малките електромобили, тук ускорението не е главозамайващо, а по-скоро уверено и безопасно. Моделът се предлага и с по-малка мощност, но този избор би бил за хората, които предпочитат по-спокойното каране и по-дългия пробег, а не динамиката.

Електронните системи на ID.4 го поставят почти на върха по отношение на асистентите, активните технологии за безопасност и автономното шофиране. Списъкът е доста дълъг, но те се управляват сравнително лесно от големи централен дисплей и благодарение на head-up проекцията с добавена реалност отпред винаги имате точната информация какво се случва и кое е активирано. Моделът е до толкова оборудван с асистенти, че може да се кара почти автономно – той сам разчита знаците, спазва ограничението, поддържа дистанцията до предния автомобил и лентата на движение като при нужда намалява и спира. Чудесна екстра в задръстванията на големия град, но за хората, които оценяват удоволствието от шофирането, може да се стори в повече. Все пак всичко може да се конфигурира, активира или изключи според индивидуалните предпочитания.

VW ID.4 със сигурност ще бъде успешен модел (и вече е) за марката, защото освен с модерна и стилна външност и класическите добродетели по отношение на комфорта и задвижването, изкушава с най-модерни екстри, образцова безопасност и дълъг пробег, облечени в най-предпочитания и удобен размер през последните години. Ако търсите много комфортен SUV от най-високо технологично ниво, който да ви струва в пъти по-малко като разходи за придвижване и експлоатация, то ID.4 със сигурност заслужава внимание.

за 61%  против 39%  1502 гласували
принтирай блогове добави в любими



Новини


 
 
 

Спектър


 
rss
Посети форума