Страница 1 от 1

Как да узаконим новият си бизнес?

МнениеПубликувано на: 16 Фев 2021, 00:57
от cyberworld
Уважаеми братя и сестри Българи. Не знаем дали тук е правилното място да поставим нашата тема, защото сме нови в тази платформа, но ще сме ви благодарни ако ни помогнете! Аз и моят бизнес партньор притежаваме сервиз за електроника в град Пазарджик. Чрез бизнеса ни намерихме сигурни източници(обикновени хора, физически лица), от които да закупуваме неработещи телефони. И искаме тези телефони да ги разглобяваме и частите им да ги продаваме в наш онлайн магазин за части за мобилни телефони, който все още го разработваме. С по 2 години гаранция за всяка една част. Обаче най-важните въпроси, който ни изскочиха са:

-Как да узаконим тези части? И как да докажем произхода им пред съответните органи, когато ни дойдат на проверка? И попитат откъде ги имате вие тези части? Къде са ви документите за тях?
Един наш колега, който се занимава с подобна дейност ни предостави неговият метод, по който той узаконява закупените от него втора употреба устройства и неработещи устройства. Той ни каза, че когато искаме да закупим от някой човек например един неработещ телефон Samsung A10, то трябва да му съставим съответните документи, в които да му попълним личните данни:

1. Договор за покупко-продажба, в който да опишем:
- Цената, броя, марката, модела и IMEI на телефона.
2. Декларация – Съгласие за обработване на лични данни съгласно Регламент(ЕС) 2016/779.
3. Приемо-предавателен протокол, в който да опишем:
- Цената, броя, марката, модела и IMEI на телефона.
4. Разходен касов ордер(това е документ, който се използва за документиране изплащането на парични средства от каса на предприятие). Тоест да извадим служебно извадени пари от касата ни, с които да платим на продавача и този касов бон от служебно извадените да го прикрепим към разходния касов ордер, в който сме попълнили данните на продавача на Samsung A10-ката.
И нашият познат ни каза, че тези четири документа е задължително да са с един и същ номер и на всеки от тях да сложим фирменият си печат.
След като вече сме си закупили този Samsung A10 и отиваме на фаза разглобяване и демонтиране на частите, които могат да се продадат от него, то първо е трябвало да се опишат в така нареченият ‘’Рецептурник’’. Например сме изкарали от него 5 части, които може да продадем. Слушалка, блок захранване, вибрация, Главен лентов кабел и задна камера. Тези пет части е трябвало да се опишат в рецептурника, че са извадени от този Samsung A10 със същият IMEI на телефона, който е описан в приемо-предавателния протокол и договора за покупко-продажбата, които сме съставили при покупката. Да поставим всяка част в плик с идентификационен номер, с който да докажем произхода, и че тази част е от този Samsung A10, който сме закупили и описали в документите за покупко-продажбата.

Да поясним, че не искаме да се регистрираме като пункт, който изкупува излязло от употреба електрическо и електронно оборудване (ИУЕЕО). Защото не искаме да ставаме сметище. Искаме да изкупуваме само неработещи телефони и нищо друго.

Ще сме ви безкрайно благодарни ако ни информирате дали сме в правилна посока с този пакет от документи за покупко-продажба и рецептурника. Дали това е най-правилният вариант за узаконяване на частите и дали има още нещо, което трябва да се направи? Защото други хора, които се занимават с подобен бизнес не познаваме и няма откъде да извлечем достоверна информация по темата, а не ни се рискува на сляпо, че грешките могат да бъдат фатални и съответните органи при проверка могат да ни фалират с огромни актове, за които нямаме финансовата възможност да платим, защото притежаваме малък прохождащ бизнес, който тепърва развиваме в България.

И ако сме в правилната посока да попитаме след като извършим всичките тези процедури и тръгнем към продажбата на частите, то етикетите с който трябва да опишем частите, какво трябва да пише на тях?
Например:
1. Име и вид на дадената част( Задна Камера за Samsung A10)
2. Името на фирмата ни.
3. На произход да пише Рециклирана-подновена част.

Също да има и втори стикер, който да бъде гаранционен стикер.
Също ще пуснем и стокова разписка, гаранционна карта с 2 години гаранция от датата на покупката и фактура по желание с касов бон от касов апарат, който ни е само за онлайн поръчките. Защото не сме готови още за Супто.

Според вас това правилният начин ли е за узаконяване на частите? Предварително ви благодарим за оказаното съдействие и ви пожелаваме да сте много здрави вие и семействата си, за да си сбъднете мечтите и плановете на живота си! :)

Re: Как да узаконим новият си бизнес?

МнениеПубликувано на: 16 Фев 2021, 12:03
от ykovachev
извинявайте, ама Вие в колко раздела на този форум ще "плющите" една и съща тема???

Re: Как да узаконим новият си бизнес?

МнениеПубликувано на: 16 Фев 2021, 13:53
от nikodim77
Уважаеми ykovachev, не се хабете, та това тяхното си жив спам! Някакъв жалък опит за уж скрита реклама…!?! Има множество анекдоти за габровци, но ето, че и пазарджиклии са „тарикати”. Сигурен съм, че техният счетоводител много добре знае, как се осчетоводяват такъв ви части, но все пак рекламата си е реклама …

Re: Как да узаконим новият си бизнес?

МнениеПубликувано на: 16 Фев 2021, 14:58
от cyberworld
Здравейте,

За каква реклама става на въпрос? Ние търсим законен вариант как да започнем този бизнес.
Реклама на сервиза ни за електроника ли? Да сме поставили адрес, контакт в темата? Това че е спам от наша страна е спам, спор няма. Но сме упоменали, още в началото на темата:

-,, Не знаем дали тук е правилното място да поставим нашата тема, защото сме нови в тази платформа, но ще сме ви благодарни ако ни помогнете! ‘’

- Ние сме млади хора, които се прибрахме отново в България и започнахме бизнеса си от нулата. Останахме да се борим тук в родината си! Цял живот гледаме как ние българите се самоизяждаме едни други. Спасението ни не е поотделно както караме вече над 30 години и ние обикновените хора затъваме все повече и повече , а е всеобщо.
Да сме по-добри хора един към друг! Кой с каквото може да помогне на другият. Защо вечно трябва да сме на контра един с друг? Ще стават по-тежки времена вече и ако ние не си помагаме, то няма кой друг да ни помогне…

Re: Как да узаконим новият си бизнес?

МнениеПубликувано на: 24 Авг 2021, 06:53
от tipstricks123
За каква реклама става на въпрос?

Re: Как да узаконим новият си бизнес?

МнениеПубликувано на: 22 Дек 2021, 10:58
от atom22
Никой не е отговорил по същество. Аз в тази ситуация бих подходил много просто, след като е готов сайта една година бих продавал без никакви документи, ако натрупам много оборот през куриери в краен случай ще подам една декларация за доход на физическо лице с 15%те процента данък и на следващата година ще отида при счетоводител да се консултирам кой би бил най-евтиния вариант да узаконя бизнеса си като му кажа какви са оборота, печалбата и т.н.

Re: Как да узаконим новият си бизнес?

МнениеПубликувано на: 22 Дек 2021, 13:03
от guest1
atom22 написа:Никой не е отговорил по същество.

Щото пък Вашия отговор ... е „по същество“?

Не е проблема осчетоводяването. Има доказуеми и недоказуеми движения на стоки, пари, документи и прочие.

Проблема на автора е, че макар всеки апарат да има идентификатор (IMEI - Международна идентификация на мобилно оборудване - след разглобяването, частите нямат такава идентифицируемост!
Ще дойде някой любопитен проверяваш и ще пита:
„Ама защо от този апарат са „излезли“ две камери, а от другия - четири?“
или
„Как ще докажете, че не сте изхвърлили закупения апарат, а разглобявате откраднат такъв?“

Значи - трябва пълно документиране на дейността, за да има отчетност и проследимост. И пак не е гаранция, че всичко е наред.

Re: Как да узаконим новият си бизнес?

МнениеПубликувано на: 22 Дек 2021, 20:14
от atom22
В този случай просто трябва да се довери. Иначе ако се съмняваме във всяко нещо и трябва да доказваме това би означавало край на икономическо-правните взаимоотношения, които сме изградили като общество досега. В толкова много бизнеси се работи по този начин, автоморги, продажба на стари стоки, дрехи, храни(може да имаш документ за 1 тон картофи но как да съм сигурен че точно този тон който виждам е купен с този документ, а не е продаден, а този тук откраднат) и т.н.

Re: Как да узаконим новият си бизнес?

МнениеПубликувано на: 22 Дек 2021, 22:42
от guest1
atom22 написа:В този случай просто трябва да се довери. Иначе ако се съмняваме във всяко нещо и трябва да доказваме това би означавало край на икономическо-правните взаимоотношения, които сме изградили като общество досега. В толкова много бизнеси се работи по този начин, автоморги, продажба на стари стоки, дрехи, храни(може да имаш документ за 1 тон картофи но как да съм сигурен че точно този тон който виждам е купен с този документ, а не е продаден, а този тук откраднат) и т.н.

Виждал съм и по-стряскащи, влезли в сила съдебни решения. Не разсъждения!