Страница 1 от 1

Наложени платежи

МнениеПубликувано на: 09 Юни 2021, 11:03
от monnixx
Здравейте, напоследък ми се случва да изпращам пратки и съответно да получавам НП от името на други лица.
Следователно ми се върти въпроса, дали фигурира моето име като получател на сумите и при евентуална проверка може ли да се установи това. Наясно съм, че малцина биха имали категоричен отговор, но все пак...

Re: Наложени платежи

МнениеПубликувано на: 09 Юни 2021, 18:01
от guest1
Здравейте!
Ако пратките се изпращат през куриерска фирма - категоричния отговор е „ДА“!
Куриерските фирми подават „Справка по чл.73 от ЗДДФЛ” - за изплатени доходи на физически лица.

Ако е по друг начин ... „не“.

Re: Наложени платежи

МнениеПубликувано на: 09 Юни 2021, 19:19
от errant_lawyer
Здравейте,

допълнителна информация може да намерите и на страницата на НАП: https://nra.bg/wps/portal/nra/taxes/god ... i.internet.

Re: Наложени платежи

МнениеПубликувано на: 10 Юни 2021, 13:12
от monnixx
guest1 написа:Здравейте!
Ако пратките се изпращат през куриерска фирма - категоричния отговор е „ДА“!
Куриерските фирми подават „Справка по чл.73 от ЗДДФЛ” - за изплатени доходи на физически лица.

Ако е по друг начин ... „не“.


Да, за куриерска фирма става въпрос. До колкото рзбрах, от служител на такава, вече не подават информация, а направо системата им е скачена с тази на НАП и касиера може да ме впише като получател на сумата.

Re: Наложени платежи

МнениеПубликувано на: 10 Юни 2021, 21:00
от guest1
monnixx написа:Да, за куриерска фирма става въпрос. До колкото рзбрах, от служител на такава, вече не подават информация, а направо системата им е скачена с тази на НАП и касиера може да ме впише като получател на сумата.

Това са „технически подробности“.
Вземете си ПИК от НАП и си следете задълженията през техния портал.

Re: Наложени платежи

МнениеПубликувано на: 11 Юни 2021, 10:38
от monnixx
guest1 написа:
monnixx написа:Да, за куриерска фирма става въпрос. До колкото рзбрах, от служител на такава, вече не подават информация, а направо системата им е скачена с тази на НАП и касиера може да ме впише като получател на сумата.

Това са „технически подробности“.
Вземете си ПИК от НАП и си следете задълженията през техния портал.



Имам ПИК, но си ги следя и без него ;) Плюс това, инфрмацията за получени суми не означава автоматично, че имам "задължения".
Благодаря за включването, все пак.

Re: Наложени платежи

МнениеПубликувано на: 08 Сеп 2021, 21:58
от todorst
Сега е масово пазаруването "он лайн ". поръчвайки стоката искам задължително "преглед и тестване" . преглед е възможен-че кашона не е пълен с боклук. НО ТЕСТВАНЕТО мога да извърша в домашни условия. От Еконт и Спиди казват : първо плащаш и после отваряш = преглед и си го пробвай т.е. тествай у дома. Може да върнеш стоката за моя сметка , а сумата , стойноста на стоката= наложения платеж - като ги прати изпращача. Може и студена вода!
Скоро поръчах ХИДРОФОР. Съответно питам относно - преглед и тестване! получи се както очаквах - първо пращаш ! Е, казах БЛАГОДАРЯ, върнете я!

Re: Наложени платежи

МнениеПубликувано на: 08 Сеп 2021, 23:40
от guest1
todorst написа:Сега е масово пазаруването "он лайн ". поръчвайки стоката искам задължително "преглед и тестване" . преглед е възможен-че кашона не е пълен с боклук. НО ТЕСТВАНЕТО мога да извърша в домашни условия. От Еконт и Спиди казват : първо плащаш и после отваряш = преглед и си го пробвай т.е. тествай у дома. Може да върнеш стоката за моя сметка , а сумата , стойноста на стоката= наложения платеж - като ги прати изпращача. Може и студена вода!
Скоро поръчах ХИДРОФОР. Съответно питам относно - преглед и тестване! получи се както очаквах - първо пращаш ! Е, казах БЛАГОДАРЯ, върнете я!

Огледа е за транспортни .дефекти и съответствие - дали е същото, което пише в товарителницата!
За връщане - ЗЗП.
Чл. 50. Потребителят има право да се откаже от договора от разстояние или от договора извън търговския обект, без да посочва причина, без да дължи обезщетение или неустойка и без да заплаща каквито и да е разходи, с изключение на разходите, предвидени в чл. 54, ал. 3 и чл. 55, в 14-дневен срок, считано от датата на:
1. сключване на договора - при договор за услуги, а в случаите по чл. 228а, ал. 3 от Закона за електронните съобщения - считано от датата, на която потребителят потвърди съгласието си със сключения договор;
2. приемане на стоките от потребителя или от трето лице, различно от превозвача и посочено от потребителя - при договор за продажба, или:
а) когато потребителят е поръчал много стоки с една поръчка, които се доставят отделно, считано от датата, на която потребителят или трето лице, различно от превозвача и посочено от потребителя, приемане на последната стока;
б) при доставка на стока, която се състои от множество партиди или части, считано от датата, на която потребителят или трето лице, различно от превозвача и посочено от потребителя, приемане на последната партида или част;
в) при договори за редовна доставка на стоки, която се извършва през определен период от време, считано от датата, на която потребителят или трето лице, различно от превозвача и посочено от потребителя, приемане на първата стока;
3. сключване на договора - при договори за доставка на вода, газ или електрическа енергия, когато те не се предлагат за продажба, опаковани в ограничен обем или определено количество, и при договори за доставяне на централно отопление и на цифрово съдържание, което не се доставя на материален носител.
Чл. 54. (1) Когато потребителят е упражнил правото си на отказ от договора от разстояние или от договора извън търговския обект, търговецът възстановява всички суми, получени от потребителя, включително разходите за доставка, без неоправдано забавяне и не по-късно от 14 дни, считано от датата, на която е бил уведомен за решението на потребителя да се откаже от договора съгласно чл. 52.
(2) Търговецът е длъжен да възстанови получените суми, като използва същото платежно средство, използвано от потребителя при първоначалната трансакция, освен ако потребителят е изразил изричното си съгласие за използване на друго платежно средство и при условие че това не е свързано с разходи за потребителя.
(3) Търговецът няма задължение да възстанови допълнителните разходи за доставка на стоките, когато потребителят изрично е избрал начин на доставяне на стоките, различен от най-евтиния вид стандартна доставка, предлагана от търговеца.
(4) При договор за продажба, когато търговецът не е предложил да прибере стоките сам, той може да задържи плащането на сумите на потребителя по ал. 1, докато не получи стоките или докато потребителят не представи доказателство, че е изпратил стоките обратно, в зависимост от това, кое от двете се е случило по-рано.

Re: Наложени платежи

МнениеПубликувано на: 10 Сеп 2021, 18:44
от todorst
това в тези чл. 50, 54 , а може да има и други, е нещо като Народното събрание в последните дни. Бяха решили мин.пенсия от 1 окт. 2021 г. 370лв. и за всички по 120 лв добавка.. Накрая се оказа нещо друго! Та и с тези постановки. А, бе хора / по Йордан Цонев / напишете ясно какво става: не ми дават хидрофора да си го тествам у дома!без предварително да платя. В Еконт няма условия за тестването ! Е, искам първо тестване и после плащане! Не може ! Благодаря! Не плащам, не получавам пратката! И не подписвам никакви документи ! Еконт да се оправя ! Така го разбрах от тези членове и аленеи!

Re: Наложени платежи

МнениеПубликувано на: 10 Сеп 2021, 23:19
от guest1
Добре, явно тези текстове те объркват. Ето ти просто обяснение.
Поръчвам онлайн нещо - да кажем хард-диск. От куриерската фирма се обаждат - имате пратка.
Отивам и питам - Има ли оглед?
Да, има.
Харда е сложен в търговска опаковка, като в магазина и после - в транспортна, кашон някакъв. Отварям кашона - вътре всичко е наред. Няма щети при транспорта и приемам пратката.
Но когато го тествам - вкъщи - не съм доволен от резултата. И го връщам. Без обяснения!

Така по ясно ли е?

Re: Наложени платежи

МнениеПубликувано на: 25 Сеп 2021, 20:06
от todorst
Да, всичко е ясно на теория. На практика- е съвсем различно. Ако не сте го изпитали, пробвайте се ! Написаното е без финансовите - последици! Тестваш пратката /в примера / диска, не си доволен и го връщаш
. Как става това?. Отиваш в КУРиерската фирма , опаковат пратката, плащаш съответната такса и чакаш изпращача обратно да ти върне парите. я стане, я НЕ. Явно нещата не са изпипани. и са в полза на продавача!
Имам такъв случай. поръчах водна помпа - цена 55 лв. с транспорт от мен общо 62 лв. Тествах е в домашни условия - не е тая! Обадих се на изпращача, отговор- върни ми я! Пратих му я - нова такса 7 лв., и до днес не ми върна парите. Да , има възможност за съдебна разправия.При тая демокрация трябва да има ИНСТИТУЦИЯ . Там подаваш жалбата и те ни плащат , те предявяват иск, със съдебни, адвокатски такси и на приятеля ще ме излезе вместо 55 лв. или 69 лв. поне 490 лв. Това си е бизнес на тази институция. А не, да ми даде съвет !
Колко просто е на практика? Отиваш в тази институция с жалбата и документите. Те поемат случая- писмо-покана за доброволно плащане в срок, след което предявяват иск. Ако изпращача е коректен и преведе на институцията парите, те си вземат техното 10-15 % и ми превеждат остатъка. Това си е БИЗНЕС - тази мръсна дума! Дали да не го патентовам !

Re: Наложени платежи

МнениеПубликувано на: 25 Сеп 2021, 23:48
от guest1
todorst написа:Да, всичко е ясно на теория. На практика- е съвсем различно. Ако не сте го изпитали, пробвайте се ! Написаното е без финансовите - последици! Тестваш пратката /в примера / диска, не си доволен и го връщаш
. Как става това?. Отиваш в КУРиерската фирма , опаковат пратката, плащаш съответната такса и чакаш изпращача обратно да ти върне парите. я стане, я НЕ. Явно нещата не са изпипани. и са в полза на продавача!
Имам такъв случай. поръчах водна помпа - цена 55 лв. с транспорт от мен общо 62 лв. Тествах е в домашни условия - не е тая! Обадих се на изпращача, отговор- върни ми я! Пратих му я - нова такса 7 лв., и до днес не ми върна парите. Да , има възможност за съдебна разправия.При тая демокрация трябва да има ИНСТИТУЦИЯ . Там подаваш жалбата и те ни плащат , те предявяват иск, със съдебни, адвокатски такси и на приятеля ще ме излезе вместо 55 лв. или 69 лв. поне 490 лв. Това си е бизнес на тази институция. А не, да ми даде съвет !
Колко просто е на практика? Отиваш в тази институция с жалбата и документите. Те поемат случая- писмо-покана за доброволно плащане в срок, след което предявяват иск. Ако изпращача е коректен и преведе на институцията парите, те си вземат техното 10-15 % и ми превеждат остатъка. Това си е БИЗНЕС - тази мръсна дума! Дали да не го патентовам !

Хубави разсъждения, но без покритие!
В живота има два варианта - коректни две страни и некоректни - може само едната да е такава.
Ако страните са коректни - няма проблем. Има много примери - продавача казва „Вземете стоката и ако не е това, което искате - върнете го и ще ви го сменим. Или ще ви върнем парите.“
При съмнение за коректност - най-добре е да има „буфер“. Някаква доверителна сметка - в която да стоят парите и ако клиента е доволен - продавача да си ги получи. Такава е теорията, ама практиката ... дали ще го хареса, този вариант?

Re: Наложени платежи

МнениеПубликувано на: 03 Окт 2021, 19:33
от todorst
благодаря ,. интересно за тази БУФЕР сметка. Мола ,за подробности. Като поръчвам,ще се позовавам ная буферна сметка. да го разбирам, че ще си взема стоката /хидрофора / у дома и ще го тествам и чак тогава ще платя на изпращача ! Идеално като опция, но на практика !??
Напр. при поръчката за доставка пиша - буфер, Пешо не го разбира, о е то буфер!