начало
Общината е осъдена да плати над 30 000 лева на адвокатка – счупила си крака до Съдебната палата Общината е осъдена да плати над 30 000 лева на адвокатка – счупила си крака до Съдебната палата

Права на работодател върху проект

Защита на авторски и сродни права, индустриална собственост, патенти и полезни модели
Правила на форума
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Права на работодател върху проект

Мнениеот iostream » 21 Фев 2012, 22:42

Здравейте, бих искал да ви попитам за следният казус... Ако аз съм софтуерен инженер и в свободното си време разработвам проекти с комерсиална цел, които нямат нищо общо с текущият ми работодател, технологиите, които използвам са съвсем различни от тези, които използвам на работа и не използвам служебни ресурси, работодателя ми има ли някакви права върху тези проекти? Много ще съм ви благодарен, ако успеете да ме осведомите по този въпрос.
iostream
Нов потребител
 
Мнения: 2
Регистриран на: 21 Фев 2012, 22:33

Re: Права на работодател върху проект

Мнениеот TheOldMan » 22 Фев 2012, 09:52

Не, работодателя ви няма никакви права върху тези проекти. Той ви е наел за 8 часа на ден 5 дни в седмицата, а не ви е купил като роб и вие не сте изцяло негова сонственост. Какво ще правите в извънработно време си е ваша работа.
Аз не съм юрист. Ползвайте съветите ми на своя отговорност!
TheOldMan
Активен потребител
 
Мнения: 1646
Регистриран на: 08 Май 2008, 15:19

Re: Права на работодател върху проект

Мнениеот peritus » 22 Фев 2012, 23:32