начало

Спецсъдът освободи Маринела Арабаджиева от ареста заради проблеми с кръвното Спецсъдът освободи Маринела Арабаджиева от ареста заради проблеми с кръвното

Дължа ли неустойки към мобилен оператор

Поставяне и решаване на правни казуси
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Дължа ли неустойки към мобилен оператор

Мнениеот anito1 » 23 Юни 2019, 21:07

Здрвейте,

На 14 май 2019 получих следното съобщение от моблиен оператор, който ще нарека ХХ: "ХХ, Ви информира, че считано от 23.06.2019 г. се измеят условията на тарифния план, с който ползвате този номер. В срок до 1 месец от тази дата, можете да прекратите договора без санкции. Подробна информация за променениете условия, може да намерите тук: .... (тук има линк към тарифен план, от който аз лично не мога да се ориентирам каква е дължимата сума на месец, но това си е мой проблем)".
След този смс получих обаждане по телефона (на 12 юни) от централата им, като ми предлагха друг тарифен план (на по-висока месечна такса от насотящата ми). На другия ден се обадиха, за да има дам отговор. След като има казах, че тези условия не ме удовлетворяват и няма да подпиша договор за тази сума, попитах дали могат да ми предложат тарифен план с по-ниска такса. Получих отговор "Аз не мога да Ви предложа тарифен план с по-ниска месечна такса от тази, която заплащате в момента. Не знам дали някой изобщо би могъл да Ви предложи такава такса". Отворих сайтът на ХХ и там има поне 2 тарифи с по-ниски месечни такси... След упорито убеждаване, че не разбират защо не искам, категорично заявих, че тарифните планове, които ми предлагат не ме устройват.
След това на 22.06.2019 получих смс: "Здравейте, новия Ви тарифен план е валиден от днес. Вижте всички детайли на: .... (тук е сложен линка към сайта на мобилния оператор, но нищо конкретно, от което да разбера какъв тарифен план е активиран)". И няколко смс-а, че избраните от мен пакети за мобилен интернет са активирани, гласова поща е активирана, видео разговор, музикален сигнал, допълнителен интернет и т.н.
Аз не съм избирала пакет за интернет, не съм желала активиране на каквито и да е услуги и допълнителни пакети за интернет и не съм подписвала каквито и да е договри, както споменах по-горе - дори отказах нов договор, за това предполагам, че тези смс-и са в следствие на уведомителния смс от 14 май за изменение в тарифния план, но в смс-а е упоменат 23.06.2019, а не 22.06.2019 г. Което ме накара да се замисля възможно ли е въпреки моя категориче отказ, все пак да е задействана процедура за нов договор...

Тъй като в момента съм на легло с фрактура и ми е непосилно да отида на място в офис на мобилния оператор (и честно казано се съмнявам колко достоверна информация ще ми дадат), искам да попитам, дали някой има правна информация след като не съм подписвала нов договор с мобилен оператор ХХ (старият ми договор с тях е изтекъл преди повече от година), ако се прехвърля към друг мобилен оператор сега и запазя телефонния си номер, ще дължа ли неустойки на ХХ, свързани с въпросния нов тарифен план, който е влязал в сила от 22 юни?
Дали упоменатия срок от 1 месец за отказ без санкции от "тази дата" се отнася за 1 месец след влизане в сила на новите тарифни условия (22.06.2019) или 1 месец от датата на получаване на смс-а?

Благодаря Ви предварително!
anito1
Нов потребител
 
Мнения: 4
Регистриран на: 10 Юли 2018, 09:56

Re: Дължа ли неустойки към мобилен оператор

Мнениеот doondie » 08 Юли 2019, 01:04

Малко късно, но може и да е от полза.

Влез си в профила и си провери услугите. Също така се обади на оператор. Можеш да си свалиш и тяхното мобилно проложение. Ако не си подписвала, нито сключвала договор от разстояние (т.е. по телефона), то единственият начин да те обвържат е неправомерно, при което нищо не им дължиш. Разбира се, ако системата казва обратното, то нямам как – ще трябва да се жалваш първо на тях, после на Комисията за защита на потребителите.

Възможно е СМС-ите да са свързани с новите условия по твоя тарифен план. Ако не е така, то някой против волята ти е сключил договор от твое име, при което имаш основание да се жалваш и да не плащаш сметката, докато не се разреши въпросът.

Обикновено срокът от 1 месец тече от датата на влизане в сила на новите условия, не от уведомяването. Ако в този срок не предприемеш действие по прекратяване на съществуващия договор, то се счита, че приемаш новите условия. Тук говорим за стария ти план. Ако си сключила нов договор, макар и без твое знание или съгласие, то тази промяна няма да се отнася до него.

Едно уточнение – старият договор не ти е изтекъл преди година, а тогава просто се е преобразувал в безсрочен, месечно подновяем. Преди това е бил пак безсрочен, но с минимален срок на действие.
'The best way to predict the future is to invent it!'
Аватар
doondie
Потребител
 
Мнения: 137
Регистриран на: 29 Юли 2017, 17:29
Местоположение: Плевен


Назад към Взаимопомощ


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


cron