начало

Обявиха кои ще са новите съдии по вписванията. Останаха 12 незаети места Обявиха кои ще са новите съдии по вписванията. Останаха 12 незаети места

Дължа ли неустойки към мобилен оператор

Поставяне и решаване на правни казуси
Правила на форума
Темите в този раздел на форума могат да бъдат само на български език, изписани на кирилица. Теми и мнения по тях, изписани на латиница, ще бъдат изтривани.
Темите ще съдържат до 50 страници. Мненията над този брой ще бъдат премествани в друга тема-продължение, със същото заглавие, като последното мнение от старата тема ще съдържа линк към новата, а първото мнение от новата - линк към старата.


Дължа ли неустойки към мобилен оператор

Мнениеот anito1 » 23 Юни 2019, 21:07

Здрвейте,

На 14 май 2019 получих следното съобщение от моблиен оператор, който ще нарека ХХ: "ХХ, Ви информира, че считано от 23.06.2019 г. се измеят условията на тарифния план, с който ползвате този номер. В срок до 1 месец от тази дата, можете да прекратите договора без санкции. Подробна информация за променениете условия, може да намерите тук: .... (тук има линк към тарифен план, от който аз лично не мога да се ориентирам каква е дължимата сума на месец, но това си е мой проблем)".
След този смс получих обаждане по телефона (на 12 юни) от централата им, като ми предлагха друг тарифен план (на по-висока месечна такса от насотящата ми). На другия ден се обадиха, за да има дам отговор. След като има казах, че тези условия не ме удовлетворяват и няма да подпиша договор за тази сума, попитах дали могат да ми предложат тарифен план с по-ниска такса. Получих отговор "Аз не мога да Ви предложа тарифен план с по-ниска месечна такса от тази, която заплащате в момента. Не знам дали някой изобщо би могъл да Ви предложи такава такса". Отворих сайтът на ХХ и там има поне 2 тарифи с по-ниски месечни такси... След упорито убеждаване, че не разбират защо не искам, категорично заявих, че тарифните планове, които ми предлагат не ме устройват.
След това на 22.06.2019 получих смс: "Здравейте, новия Ви тарифен план е валиден от днес. Вижте всички детайли на: .... (тук е сложен линка към сайта на мобилния оператор, но нищо конкретно, от което да разбера какъв тарифен план е активиран)". И няколко смс-а, че избраните от мен пакети за мобилен интернет са активирани, гласова поща е активирана, видео разговор, музикален сигнал, допълнителен интернет и т.н.
Аз не съм избирала пакет за интернет, не съм желала активиране на каквито и да е услуги и допълнителни пакети за интернет и не съм подписвала каквито и да е договри, както споменах по-горе - дори отказах нов договор, за това предполагам, че тези смс-и са в следствие на уведомителния смс от 14 май за изменение в тарифния план, но в смс-а е упоменат 23.06.2019, а не 22.06.2019 г. Което ме накара да се замисля възможно ли е въпреки моя категориче отказ, все пак да е задействана процедура за нов договор...

Тъй като в момента съм на легло с фрактура и ми е непосилно да отида на място в офис на мобилния оператор (и честно казано се съмнявам колко достоверна информация ще ми дадат), искам да попитам, дали някой има правна информация след като не съм подписвала нов договор с мобилен оператор ХХ (старият ми договор с тях е изтекъл преди повече от година), ако се прехвърля към друг мобилен оператор сега и запазя телефонния си номер, ще дължа ли неустойки на ХХ, свързани с въпросния нов тарифен план, който е влязал в сила от 22 юни?
Дали упоменатия срок от 1 месец за отказ без санкции от "тази дата" се отнася за 1 месец след влизане в сила на новите тарифни условия (22.06.2019) или 1 месец от датата на получаване на смс-а?

Благодаря Ви предварително!
anito1
Нов потребител
 
Мнения: 5
Регистриран на: 10 Юли 2018, 09:56

Re: Дължа ли неустойки към мобилен оператор

Мнениеот doondie » 08 Юли 2019, 01:04

Малко късно, но може и да е от полза.

Влез си в профила и си провери услугите. Също така се обади на оператор. Можеш да си свалиш и тяхното мобилно проложение. Ако не си подписвала, нито сключвала договор от разстояние (т.е. по телефона), то единственият начин да те обвържат е неправомерно, при което нищо не им дължиш. Разбира се, ако системата казва обратното, то нямам как – ще трябва да се жалваш първо на тях, после на Комисията за защита на потребителите.

Възможно е СМС-ите да са свързани с новите условия по твоя тарифен план. Ако не е така, то някой против волята ти е сключил договор от твое име, при което имаш основание да се жалваш и да не плащаш сметката, докато не се разреши въпросът.

Обикновено срокът от 1 месец тече от датата на влизане в сила на новите условия, не от уведомяването. Ако в този срок не предприемеш действие по прекратяване на съществуващия договор, то се счита, че приемаш новите условия. Тук говорим за стария ти план. Ако си сключила нов договор, макар и без твое знание или съгласие, то тази промяна няма да се отнася до него.

Едно уточнение – старият договор не ти е изтекъл преди година, а тогава просто се е преобразувал в безсрочен, месечно подновяем. Преди това е бил пак безсрочен, но с минимален срок на действие.
'The best way to predict the future is to invent it!'
Аватар
doondie
Потребител
 
Мнения: 149
Регистриран на: 29 Юли 2017, 17:29
Местоположение: Плевен


Назад към Взаимопомощ


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта


cron