Страница 1 от 1

Издаден номер на Теленор без мое знание

МнениеПубликувано на: 11 Ное 2019, 13:49
от lveleva
Здравейте,
искам да помоля тук за помощ. Преди няколко дни при посещение в офис на Теленор останах крайно изненадана, че освен личния ми номер, на мое име има издадена предплатена карта, за която не знам. Служителите отказват да ми дадат информация за номера, нищо, че е на мое име и съм там лично с документа си за самоличност. Уверяваха ме, че вероятно съм забравила и че няма как това да се е случило без мое знание, подпис и представяне на лична карта. След сериозни увещания, най-накрая ми предоставиха въпросния номер и чрез оператор разбрах, че последният воден разговор от този телефон е бил на 02.11.2019 г.
Ще съм изключително благодарна ако някой може да ме посъветва какви действия трябва да предприема в този случай.
Благодаря Ви предварително!

Re: Издаден номер на Теленор без мое знание

МнениеПубликувано на: 12 Ное 2019, 12:00
от jhoro
Здравейте!
Наистина - неприятна ситуация се е получила. Причините може да са много - от това, че може Вие да сте забравила, да злоупотреба от тяхна страна с ваши лични данни. Хубавото в случая е, че е става дума за карта на предплатен пакет, която ще се ползва догато има кой да зарежда. Тоест - вас не ви натоварват финансово.
Защото можеше да се окаже, че имате абонаментен договор и далжите такси!

Решението е просто! Щом Вие сте титуляр - отивате с личната си карта и искате този номер да бъде спрян, а услугата - деактивирана. Теленор нямат право да Ви откажат!

Ето и цитати от сайта на Теленор
Как да прекратя договора си за мобилни/фиксирани услуги с Теленор?
• В случай, че искате да прекратите вашия договор, е необходимо да изявите желанието за това писмено като за ваше удобство можете да попълните Заявление за отказ от мобилни/фиксирани услуги в магазин от търговската мрежа на Теленор. В случай, че желаете да прекратите срочен договор за мобилни/фиксирани услуги преди изтичането на посочения в него срок (12 или 24 месеца) ще дължите и съответните предвидени неустойки.
• В магазините на Теленор може да заплатите всички дължими суми (фактури, текущи разговори, неустойки по договор и лизингови вноски), ако към момента на прекратяване на договора има такива.

Как се процедира при кражба/ загуба на SIM карта/ карти?
Потребителят следва възможно най-бързо, след установяване на кражба/загуба на SIM карта, да уведоми Теленор чрез Отдела за обслужване на клиенти, номер 123 (089 123) и в срок до 48 часа да потвърди писмено желанието си за спиране на достъпа на откраднатата/ изгубената SIM карта. В този случай е необходимо открадната/ изгубена карта да бъде подменена.

Как и къде мога да спра номера на предплатената си карта?
За да спреш своята предплатена карта, е необходимо:
• да посетиш магазин на Теленор
• да се идентифицираш с документ за самоличност
• за твое удобство сме изготвили Заявление за отказ от предплатени услуги, което да попълниш
• мобилният номер на предплатена карта може да бъде спрян само в случай, че след активирането му с първото обаждане или интернет сесия на територията на България, е бил активен най-малко 30 календарни дни преди датата, на която си заявил желанието си за спирането му

Re: Издаден номер на Теленор без мое знание

МнениеПубликувано на: 13 Ное 2019, 00:02
от doondie
Привет,

Звучи като пореден случай на злоупотреба с лични данни. Нищо ново. Няма от какво да се притесняваш обаче – нещата ще се оправят рано или късно. Просто трябва малко търпение.

Какво можеш да направиш, освен предложеното от Жоро? На първо място, виж дали и каква информация за въпросната предплатена услуга можеш да откриеш в профила си на сайта на Оператора. Ако нямаш профил, се регистрирай. Не знам как е при Теленор, но абонатите на Виваком могат да виждат всичките услуги на тяхно име на едно място, включително в мобилното приложение.
След това изпрати оплакване до Теленор. Можеш да го формулираш като жалба. Кажи кога и какво си установила, съответно какво "съдействие" си получила на място и от кого, както и какви очаквания имаш за разрешение на създалата се ситуация. Също така попитай как се е стигнало дотам, при положение че не си давала съгласие, нито пък си ползвала въпросната услуга.

На база отговора на Оператора, реши какво да предприемеш. Би могла да се обърнеш за съдействие с жалба до Комисията за защита на потребителите. Те имат правомощията да издават задължителни предписания към търговците. По-вероятно е да ти кажат, че нищо не могат да направят, да те лъжат, че имали вътрешни разпоредби и прочие (поне така направиха с мен, когато им се оплаках за доставянето на непоискана услуга от мобилен оператор), но не се отказвай.

Освен към КЗП, би могла да подадеш жалба и до Комисията за защита на личните данни по очевидни причини. Можеш и към Прокуратурата да се обърнеш със жалба - да проверят дали няма извършено престъпление. Щом не са искали да ти дадат информация, значи може би са знаели за какво става дума и са прикривали някого.

Поздрави и успех! о/