Страница 1 от 1

за автомобилите с ДЕСЕН волан

МнениеПубликувано на: 15 Фев 2020, 10:20
от tochotocho
По европейските пътища се движат автомобили с ЛЯВ волан. Напоследък зачести вноса от Обединеното Кралство, където движението е обратно на европейското и съответно волана е ДЕСЕН. Крайно време е с наредба или що да се регламентират техническите изисквания, и да се забранят тези автомобили. Обединеното Кралство НАПУСНА ЕВРОПА! Нека си ги внасят, но само за части. Не ми е понятно как КАТ допуска и регистрира автомобили с ДЕСЕН волан. Ами те са съобразени с ЛЯВОТО движение. По тъпата логика би трябвало в България да може /без санкция / да се кара в ЛЯВОТО платно, защото автомобилът е произведен за такова движение.
Идеята е да се регламентира СТОП на този внос и регистрация! Може само за части ! За внесените и регистрирани -срок 5 години да се приведат по евростандартите, т.е. ляв волан. Съответно промени и в ЗДП, при пътен инцидент, ако единият от автомобилите е с ДЕСЕН волан, да се счита той за виновно лице/автомобил / Относно предполагаемия протест на ДЯСНО воланите, вече ни писна от протести. Беше време когато задължиха такси- автомобилите да се боядисат в ЖЪЛТО. Имаше протести, закани- няма да го пребоядисам. Елементарно -твой проблем: няма да си такси. Клекнаха и приключи проблема. Така че 5 години е достатъчен срок - да си върнем ЕВРОПА !
Няма проблем и с туристи от Британия- при влизане в България - паспортна, митническа и техническа проверка! С десен волан -подписва декларация, че е уведомен за ЛЯВОТО движение и при инцидент , той по презумция ще е виновен- кара неподходящ автомобил.

Re: за автомобилите с ДЕСЕН волан

МнениеПубликувано на: 15 Фев 2020, 14:06
от doondie
Аз съм „за” смяната на волана да е задължителна, но не заради изложените съображения. Колко ПТП се случват с автомобили с десен волан годишно в България? Не съм чул да има изискване за смяна на волана в Англия, така че призивът да сме си върнели Европа е несъстоятелен.

5 г. ми се струва нереално много. Трябва да е възможно най-скоро — ако е внесена за продажба с автовоз, да се смени преди регистрацията в КАТ след покупко-продажба; ако е влязла на собствен ход, да се смени в рамките на 90 дни (толкова е периодът, в който гражданин на ОК ще може да пребивава в страната като турист, съответно е предостатъчно време за транзитно преминаващите); съответно да не може да се минава ГТП от автомобил с десен волан, нито да се сключва застраховка ГО, без значение дали са минали 3 месеца. Моето единствено съображение е безопасността на пътя при движение на такива автомобили. Въпреки това презумпция за виновност звучи абсурдно.

Re: за автомобилите с ДЕСЕН волан

МнениеПубликувано на: 15 Фев 2020, 20:25
от tochotocho
Добре де, караш технически НЕСЪОБРАЗЕН с пътните условия/дясно платно / движение! автомобил. По принципа на КАТ- несъобразен / дали с пътната обстановка, скорост и пр. / Напр. изровена дупка на пътя, покрита с вода от дъжда, не се вижда дупката, и счупване полуоска и др. Не дойдоха от КАТ. Нямало кръв, и пр. В КАТ- Дървеница, заявих щетата, искат да ми съставят протокол за НЕСЪОБРАЗЕНА скорост! Защо и на този британец да не му се състави акт за шофиране с технически несъобразен автомобил - с десен волан!
А за всичко друго съм съгласен- по кратки срокове. Британия излиза от ЕВРОПА не от вчера. Всеки разумен да отчита това ! и промяна в Закона. Щом имам автомобил с десен волан, пригоден за ляво платно за движение - защо не ми разрешават да карам в лявото платно, съобразно предназначението на автомобила. Нека КАТ да отговори!

Re: за автомобилите с ДЕСЕН волан

МнениеПубликувано на: 15 Фев 2020, 21:06
от doondie
КАТ няма да отговори, защото тях ги интересува единствено къде и как е най-ефективно да рекетират водачите с оправданието, че ги - моля ти се - дисциплинирали. Вчера някакъв дава информация на журналистите - 24 хиляди нарушения на скоростните ограничения за 7 дни, пък над 5 хиляди връчени фиша, пък над 700 взети книжки, пък не знам си какво. 3-та поредна "акция" било. По големите булеварди имало най-много нарушители, понеже там имало условия за развиване на по-високи скорости. И гледаш как целият се топи от щастие и постоянно заеква. Вместо да използват данните от "акцията" си за преценка къде да се монтират обозначени стационарни камери, идиотите се хвалят, че "хванали" еди си колко нарушители. Както и да е.

Относно съобразеността... Според един катаджия, който свидетелства срещу мен, на въпроса ми с каква скорост съм се движел – съобразена или несъобразена, отговори, че нямало понятие за несъобразена скорост. Пълна лудница, човек! хахаха

В твоя случай е трябвало да обясниш на 112 какво е станало, за да има после запис от разговора. Съответно да заявиш щетата или каквото там се прави, за да ти дадат документ, че това действително се е случило. После да закараш колата на ремонт, след което да съдиш общината (или АПИ, ако пътят не е общински) за разходите за ремонта, понеже тя не си е свършила задълженията.

Относно британеца, който досега не е имал проблем да кара с десен волан – ако някой го блъсне него, пак ли той ще е виновен, въпреки че се е движел според правилата? Да, може да се приеме, че превозното средство не е изцяло "пригодено" за движение спрямо организацията на движение в България, но положението на волана не създава невъзможност за безопасно управление на МПС-то, така че най-много 3 месеца за мен е един разумен срок.

Интересно ми е преди 2007 г. дали и какви ограничения е имало за използването на автомобили с десен волан. Или просто почти не е имало такива автомобили по икономически причини? Това че ОК напусна ЕС не би трябвало да е причина за въвеждане на изисквания за безопасност към такива автомобили, изразяващи се в задължителна, а не пожелателна, смяна на волана. За мен това е трябвало да бъде урегулирано много, много отдавна. Аз лично не виждам връзка между членството в ЕС и разрешаването на употребата на автомобили с десен волан за продължителен период от време. Доколкото една такава законова рамка не противоречи на общоевропейски правила, не виждам причина да не е била въведена досега.

Re: за автомобилите с ДЕСЕН волан

МнениеПубликувано на: 16 Фев 2020, 10:53
от tochotocho
Tribus verbis ! Изискват се промени в законодателството и СТОП на десния волан. Надявам се вноса от ОК да спре, поради мита! За сега само при регистрация на автомобил като ТАКСИ, не се разрешава ДЕСЕН волан! /Един пример : при внос на автомобил от Южна Корея - с контейнер на пристанище Бургас, за да го регистрираш трябва да мине през комисия и съответно беше 700 лева.

Re: за автомобилите с ДЕСЕН волан

МнениеПубликувано на: 18 Фев 2020, 20:02
от kdkrastev1234
Аз съм си мислил за по-високи данъци и винетки.
Няма как да забраниш транзитното преминаване на коли с десен волан. това би довело до реципрочни мерки в Англия. Може обаче се увеличат данъците им. И винетките да са по-скъпи. Или, за да не се натоварва контролната система, да нямат право на годишни винетки.
Но рестрикции е хубаво да има

Re: за автомобилите с ДЕСЕН волан

МнениеПубликувано на: 18 Фев 2020, 20:44
от doondie
Едва ли ще има кой знае какви убийствени мита за стоки от Англия. Дано има, де, но едва ли ще са прекалено високи. Все пак ЕС има интерес от търговия с Англия, но да се съгласят на безмитен режим и т.н. след всичката помия, която Борис Джонсън изля по адрес на ЕС, а сега се прави на интересен, би било пълна липса на гръбнак от страна на ЕК.

За вноса от Южна Корея – навярно там не работят по същите стандарти, по които и в ЕС, затова има комисии и прочие, които да преценят дали стоката отговаря на евростандарта.

Относно по-високите винетки за автомобили с десен волан – да не би да са с 5 тона по-тежки, че да трябва да плащат повече? По-високата винетка отговаря на по-големия негативен ефект върху пътната инфраструктура на съответното МПС. Не виждам основание десният волан да е причина за по-висока винетка.

Re: за автомобилите с ДЕСЕН волан

МнениеПубликувано на: 01 Мар 2020, 11:19
от tochotocho
Приветствам предложението /мнението / -автомобилите с десен волан да заплащат по-високи такси, предвид несъобразеност с дясното движение в Европа /България /! Тези автомобили по презумция са по-рискови и затова по-високи такси. Нещо подобно /относно таксите / го има и сега! Ако си водач без нарушение -таксата е по-ниска, отколкото ако си водач със нарушения. РИСКОВИЯТ ФАКТОР !!! Напр. при сключване медицинска застраховка -за чужбина, се оценява рисковия фактор /възрастта / и таксите са различни за 40 годишен ,респ. 75 годишен!
Може и ограничения- при регистрация КАТ- да се вписва "автомобил с десен волан" задължителен стикер "десен волан " ,както при младите водачи. или "бебе в автомобила ". Ограничение на скорост- за десен волан макс. 80 км. , движение само в крайната дясна лента при магистрала !

Re: за автомобилите с ДЕСЕН волан

МнениеПубликувано на: 01 Мар 2020, 13:06
от jhoro
Глупава тема - по презумпция! Дали автомобила ще е с „ляв“, „десен“ или „среден“ волан (ила и такива) - по-важно е „зад-воланното устройство“!
И не знам защо, когато говорите за такива автомобили - винаги се визира само Великобритания? „Обратно движение“ има и в Малта, Кипър, Ирландия - а те все още са в ЕС!

Re: за автомобилите с ДЕСЕН волан

МнениеПубликувано на: 08 Мар 2020, 19:43
от tochotocho
Йорко, нерде Великобритания , нерде Македония. Сите с десен волан са рискови! ! КАТ тех.преглед -регистрация- изрично се посочва ,че това е рисков автомобил, временно допуснат да се движи 6 месеца и да си смени с ляв волан! Рисковия фактор вдига цената !
Защо Пешо купува автомобил от ОК -ниска цена и го пробутва в България!Разпоредба-о 3 месеца привеждане в евро. норми - т.е ляв волан. Не го прави няма право да движи този автомобил ! Само за части !

Re: за автомобилите с ДЕСЕН волан

МнениеПубликувано на: 21 Мар 2020, 22:37
от doondie
Търсейки нещо друго, случайно видях това и ми стана смешно, понеже се сетих за настоящата тема. :D
Законопроект за изменение и допълнение на Закона за движението по пътищата (дата на постъпване: 09/08/2016)
Явно предложението на комунистите не е било прието, след като все още няма забрана. :|

Re: за автомобилите с ДЕСЕН волан

МнениеПубликувано на: 10 Дек 2020, 17:11
от noregrets
@tonchotoncho

Абе ти нормален ли си бе? Психо!

Това ще означава забраната на повече от 100 милиона коли да карат и да влизат в държавата включително модели като Астон Мартин, Рейндж Роувър и т.н. Това е само финансова загуба за нашата държава, ако се спрат тези коли и лошо за икономиката на България. В Англия спират ли се коли с ляв волан, а? НЕ! Може би защото са малко по-умни от тебе брат от икономическа гледна точка. Някои българи свикнали и живяли в Англия им е по-лесно да карат с десен волан няма значение в кое платно. Ти като нямаш опит с това недей да казваш кой е риск и опасен и кой не. Риск и опасни на пътя са хора, които си мислят, че знаят повече от другите и са по-велики от другите точно като тебе. Ти искаш да нарушиш отношенията между България и други огромни икономически държави като тръгнеш да забраняваш внос на това и онова (ступид). На тях няма да им пука, но на България ще и запука, ако почнат да забраняват тирове и коли с ляв волан от България като отговор на такава забрана от страна на България, особено за хора оттук които живеят и издържат семействата си от това (такъв си неграмотен и хейтър и егоист който само за себе си се интересува). Много си глупав бе брат. Порастни.

Айде психо, успокой се малко с тоя господарствен тон и ходи да се караш с КАТ, които ще ти се изсмеят на простотията и липсата на опит и ще ти кажат да се разкараш и да потърсиш психиатър!