навсякъде
справочник
нормативни актове
закони кодекси правилници
конституция наредби ДВ
 
 

Спектър Авто

Дефиниция за премиум: тестово шофиране на Range Rover Velar

2023-11-16 0

Дефиниция за премиум: тестово шофиране на Range Rover Velar

Още си спомням деня, в който за първи път видях Range Rover Velar – на премиерата му на софийския автосалон. И причината да помня конкретно него се крие в изключителния дизайн на модела, който сериозно вдигна летвата за възприятието за премиум SUV. Нямаше как да не хвърля поглед на табелата със спецификациите и цената, която на практика му отрежда същото място на пазара – Velar е за отбрани клиенти, които могат да си позволят този имидж и стил. С него винаги ще сте различни в морето от X, Q, G и други букви.

Имах радостта да изпробвам актуалния фейслифт в лицето на чисто нов изцяло черен външно и вътрешно Velar с впечатляващи 22-инчови колела и LED светлини. След фейслифта моделът изглежда още по-динамичен, изтънчен и технологичен. Безупречният стил е надграден до ниво образец на индустриалния дизайн.

Но стига толкова хвалебствия, ето защо считам така.




Външността на Range Rover Velar е подчинена на елегантни линии, които същевременно излъчват мощ и висша класа. Когато един автомобил изглежда динамичен и потентен дори в спряло състояние, това вече е събитие. Пропорциите са отлични, без това да е за сметка на пространството в салона. Дори бих казал, че форматът на Velar е идеалният баланс между размери и простор, т.е. няма да ви се налага да се потите по тесни улички и при паркиране.

Вътрешността е не по-малко впечатляваща – отличните седалки и вниманието към детайла правят впечатление веднага. Представете си, че дори нишата за предмети долу във вратите е облицована с мек материал! Следващото нещо, което силно ме впечатли, е изключително изчистения интерфейс на машината. Освен красивия извит централен дисплей, ще видите само скоростния лост и нищо повече. Всичко е гладко, красиво, изчистено и веднага импонира на вътрешната ви хармония. Цената на тази изключително привлекателна семплост е, че управлявате всичко от чувствителния на допир дисплей, но с това се свиква, а на помощ идват и немалкото бутони на волана. Може би тук е моментът да кажа, че инфотеймънт системата на Range Rover е уникална като стил и взаимодействие. Това означава и че е различна от всичко познато, т.е. ще ви трябва време за свикване, но на мен определено ми допаднаха красивите графики и богатата информация, както и фактът, че всички настройки са някакси оставени по на заден план, за да не ви се пречкат. Тя е достатъчно мощна, бърза и гъвкава и мога да кажа, че не отстъпва на аналозите си, просто е различна, което също много отива на уникалността на Velar.

Стигаме и до екстрите. Списъкът е доста дълъг, но няма как да не спомена седалките с 20-позиционно регулиране и десетина програми за масаж, при това и на пътника, което е доста хитър ход, защото мигновено печели женските сърца. За да илюстрирам докъде стига разбирането за лукс и удобство във Velar, мога само да спомена, че можете да програмирате бутон на волана, който само с едно натискане да климатизира седалката ви – напълно автоматично според температурата в салона. Както и че можете да зададете масажната функция да стартира сама след 5, 10 или повече минути от старта на пътуването… Вие сте важният, колата иска да ви глези!




Всичко работи и то дори по-добре отколкото очаквате. Пример са Pixel LED светлините, които по пътя от Пловдив до София не заслепиха нито един насрещно движещ се участник, макар през повечето време да бяха в режим "дълги". Ако не знаете как работят, ще сте доста удивени в началото. Колата разпознава всяко превозно средно пред и срещу вас и му осигурява комфортно "тъмно" петно, което се движи заедно с въпросното превозно средство. А вие през цялото време се наслаждавате на максимална осветеност във всичко останали зони. Да живеят технологиите!

За да завърша темата за дизайна, трябва да изкажа суперлативите си и за амбиентното осветление в салона. Напълно в духа на познавачите на лукса тук няма да видите помпозни ефекти и набиващи се на очи ленти. То е супер дискретно, но и супер на място – в краката, в нишите на дръжките на вратите отвътре и отвън – там, където не пречи, но създава уют.

Така стигнахме до интересната за всички мъже част – как се движи. Комфортно е малко недостатъчна дума, защото въздушното окачване наистина е образцово. Към усещането за летене в облаците трябва да добавя и уникалната шумоизолация – не ми се беше случвало в автомобил с двигател с вътрешно горене и то дизелов да е толкова невъзмутимо тихо и то дори при страничен вятър и движение по магистралата. А Velar беше с гуми 265/40/22.




Иначе 300-те конски сили на 6-цилиндровия дизел се усещат доста игриви и без никакво колебание и напрежение изстрелват 2-тонното купе, а на вас остава само да отчитате бързо сменящите се цифри на дигиталния километраж. Ако ви трябва повече мощност и динамика, то по-добре да се насочите към суперспортните автомобили. Още по-приятен се оказа разходът, който е съвсем приемлив за толкова просторен SUV. С този двигател Velar няма да ви струва скъпо на бензиностанцията.

За удоволствието от шофирането на модела много допринася изключително приятното, директно и точно управление, което си е запазена марка за тази марка. Трудно ми е да опиша баланса и това как точно пасва на характера на автомобила. Дори в по-остри завои на мокър път и лека провокация с по-висока скорост, Velar успява послушно да завива без намеци за нестабилност и фриволност. Заслуга за това със сигурност има и интелигентното задвижване на четирите колела. Така получавате най-доброто от двата свята – комфорт и динамика според настроението.

Зад волана ще се чувствате като успял човек – пред вас има масивен капак, който виждате изцяло и това доста помага при маневрирането. И не ви позволява да забравите, че се намирате в по-специален автомобил, който често обръща главите на минувачите.




Излишно е да казвам, че след прекарания с Velar уикенд и 600 км никак не исках да се разделям с расовата машина. Моделът е много повече от външност – в него си личат години мисъл и опит, както по отношение на грижата за пътниците, така и при технологиите. И резултат е, че се чувствате супер специално. Моделът който тествах, може да бъде причислен към изключенията на пазара - автомобилите, които остават класически по отношение на задвижването, т.е.  без хибридна технология, но това в никакъв смисъл не го ощетява, напротив – радостта, която създава е неподправена и мащабна.

Ще се радвам пак да се видим някой ден, Velar!




Вижте повече на landrover.bg.

за 77%  против 23%  79 гласували



Новини


 
 
 

Спектър


 

rss
Посети форума