Конституция | Правилници |
Кодекси | Правилници по прилагане |
Наредби | Последен брой на ДВ |
Закони |
НАРЕДБА ЗА УСЛОВИЯТА И РЕДА ЗА УСТАНОВЯВАНЕ ЖИЛИЩНИТЕ НУЖДИ НА ГРАЖДАНИ, НАСТАНЯВАНЕ ПОД НАЕМ И ПРОДАЖБА НА ОБЩИНСКИ ЖИЛИЩА
Глава първа.
ОБЩИ РАЗПОРЕДБИ
Чл. 1. С тази наредба се определят условията и реда за установяване на жилищни нужди, настаняването под наем и продажбата на общински жилища, в съответствие със Закона за общинската собственост и другите разпоредби на действащото законодателство.
(2) Поддръжката, ремонта и контрола по стопанисването на общинските жилища се извършва от "Инвест-комплекс" ЕООД Сливен въз основа на сключен с кмета на общината договор.
Чл. 3. (1) Кметът на общината назначава комисия, която разглежда постъпилите молби за настаняване в общински жилища, картотекира нуждаещите се от жилище граждани, съобразно определените с тази наредба ред и критерии и прави предложение за настаняване.
(2) В състава на комисията по ал. 1 задължително се включват лекар и юрист.
Чл. 4. (1) По своето предназначение общинските жилища са:
1. за настаняване под наем на граждани с установени жилищни нужди;
2. за продажба и обезщетяване на бивши собственици, чиито имоти са отчуждени за общински нужди;
3. ведомствени;
4. резервни.
(2) Разпределението на общинските жилища по смисъла на ал. 1 се определя от общинския съвет в срок до 31 януари по предложение на кмета на общината. Промени в разпределението могат да се извършват съобразно потребностите в общината по реда на неговото приемане.
(3) Предоставянето и използването на общински жилища за нежилищни нужди се забранява, освен в случаите по чл. 42, ал. 4 от ЗОС, след промяна на предназначението им по реда на ЗУТ.
Глава втора.
УСЛОВИЯ И РЕД ЗА УСТАНОВЯВАНЕ НА ЖИЛИЩНИ НУЖДИ
Чл. 5. (1) Право да кандидатстват за настаняване под наем в жилищата по чл. 4, ал. 1, т. 1 от настоящата наредба имат граждани и техните семейства, които отговарят едновременно на следните условия:
1. не притежават жилище, вила или повече от 1/6 идеални части от такива имоти на територията на цялата страна, годни за постоянно обитаване;
2. (изм. – Реш. № 1282/22.02.2007 г.) не притежават жилищен или вилен парцел в района на населеното място и в районите на населени места от Столична община, градовете от I и II категория; парцели в курортните зони и комплекси и във вилните зони към тях; земи до 10 км от морската брегова ивица;
3. не са прехвърляли имоти по т. 1 и т. 2 на други лица след 1 юни 1996 г. с изключение на прекратяване на съсобственост или дарение в полза на държавата, общината или организация с идеална цел;
4. не притежават друго имущество /парични средства по влогове, акции, дивиденти, моторни превозни средства, земеделски земи или други имоти/ на обща стойност по-голяма от 2/3 от цената на жилище, определена по методиката на чл. 22, ал. 3 от ЗОС, съответстващо на нуждите за жилищна задоволеност, определена с нормите по чл. 13;
5. да имат брутен месечен доход на член от семейството до 1,5 минимални работни заплати за едночленните семейства, до 1,25 минимални работни заплати за двучленните семейства, а за тричленни и с по-голяма численост семейства - до 1 минимална работна заплата за член от семейството;
6. имат адресна регистрация в гр. Сливен през последните 5 години без прекъсване, с изключение на случаите по чл. 43, т. 3 от ЗОС и селата;
7. не са се самонастанявали в общински жилища или наемното правоотношение за такива жилища не е прекратявано по чл. 46, ал. 1, т. 1-5 и т. 8 от ЗОС, освен ако са изтекли повече от 3 години от освобождаване на жилището;
8. да нямат парични задължения към общината.
(2) Обстоятелствата по чл. 5, ал. 1, т. 1 и т. 2 се установяват с удостоверения от ТДД, по т. 3, т. 4, т. 6 и т. 8 - с декларация, по т. 5 - със служебна бележка за дохода, по т. 7 - от комисията по чл. 3, ал. 1 от наредбата, а по т. 7 - от комисията по чл. 3, ал. 1 от Наредбата.
(3) Стойността на притежаваното имущество по чл. 5, ал. 1, т. 4 се определя по пазарни цени от лицензиран оценител.
Чл. 6. (1) Лицата и семействата, които отговарят на условията по чл. 5, се подреждат в зависимост от степента на жилищните им нужди в следните групи:
1. лица, жилищата на които са възстановени на бившите им собственици по реда на чл. 7 от Закона за възстановяване на собствеността върху одържавени имоти;
2. наематели на общински жилища, които се засягат от ново строителство, надстрояване или пристрояване, основен ремонт или реконструкция;
3. граждани, незаемащи жилищна площ и ползващи не по-малко от година за жилища нежилищни помещения, като бараки, изби, непригодни тавански помещения и такива, негодни за обитаване, вредни в санитарно-хигиенно отношение или застрашени от самосрутване, освидетелствани по установения за това ред;
4. семейства, наемащи жилищни помещения въз основа на свободно договаряне;
5. заемащи недостатъчна жилищна площ по нормите на чл. 13.
(2) Заемането на помещения по ал. 1, т. 3 е основание за еднократно установяване и степенуване на жилищната нужда на обитателите. Повторното им обитаване от други наематели не поражда права за ново определяне на жилищната нужда.
(3) Обстоятелството по чл. 6, ал. 1, т. 4 се удостоверява чрез представяне на писмен договор с наемодателя.
(4) При подреждане на семействата в една и съща група се дава предимство на:
1. семейства с две и повече деца;
2. самотни родители на непълнолетни деца;
3. семейства, в които един от членовете е с призната над 50 % загуба на работоспособност.
4. млади семейства;
5. семейства, които са живели по-дълго време при тежки жилищни условия.
Чл. 7. (1) Картотекирането на нуждаещите се от жилища граждани се извършва от комисията по чл. 3, ал. 1 въз основа на молба и декларация по образец, утвърден от кмета на общината, в които се посочват:
1. броят, трите имена, възрастта и продължителността на адресната регистрация на членовете на семейството;
2. жилищните условия, при които живее семейството към момента на подаване на молбата; вписват се данни за вида /жилищни, нежилищни/, площта и собствеността на обитаваните помещения;
3. извършени сделки с недвижими имоти по чл. 5, ал. 1, т. 1 и т. 2;
4. притежаваното имущество по чл. 5, ал. 1, т. 4;
5. общият брутен годишен доход на членовете на семейството за последната година, формиран от заплати, пенсии и социални помощи, както и допълнителни доходи от хонорари, търговска и стопанска дейност, отдаване на собствен сграден фонд под наем, приходи от земеделски земи и др.;
6. данни за предишни вписвания в картотеките.
(2) Документите за картотекиране се подават в срок до 30 ноември на предходната година.
Чл. 8. (1) Комисията по чл. 3, ал. 1 разглежда в срок до 20 януари подадените молби и декларации, взема решение за включване или невключване на гражданите в картотеката, определя степента на жилищните нужди на отделните семейства по групи и подгрупи съгласно чл. 6 и изготвя проекто-списък.
(2) Проекто-списъкът по ал. 1 се обявява до 31 януари на определеното за целта място в общината. В 14-дневен срок от обявяването гражданите могат да правят възражения и искания по списъка до кмета на общината.
(3) Постъпилите възражения и искания се разглеждат в едномесечен срок от кмета на общината, който се произнася с окончателно решение. Утвърденият от него списък се изнася на определеното за целта място в общината. В 14 дневен срок от обявяването му гражданите могат да правят възражения и искания по списъка пред Общинския съвет. Постъпилите възражения и искания се разглеждат в едномесечен срок от Общинския съвет.
Чл. 9. Картотекираните граждани са длъжни при промяна на данните по чл. 7, ал. 2 и на условията по чл. 5, ал. 1 да уведомят писмено общината в едномесечен срок чрез подаване на нова декларация.
Чл. 10. (1) Изваждат се от картотеката:
1. придобилите имоти по чл. 5, ал. 1, т. 1 и т. 2;
2. гражданите, които започват индивидуално жилищно строителство или са включени в жилищностроителни кооперации.
(2) Гражданите, посочили неверни данни или необявили в декларациите обстоятелствата, свързани с условията по чл. 5, ал. 1; чл. 6, ал. 1; чл. 7, ал. 2 и чл. 10, ал. 1, т. 2, носят отговорност по чл. 313 от Наказателния кодекс и се изваждат от картотеката за срок от 5 години.
(3) (Изм. - Реш. № 1282/22.02.2007 г.) Изваждането от картотеката се извършва с решение на комисията по чл. 7, ал. 1 Решението се съобщава и се обжалва по реда на Административно процесуалния кодекс.
Чл. 11. Документите, подадени от гражданите при кандидатстване за настаняване под наем в общинско жилище, както и тези по ал. 3 на чл. 10 се съхраняват до 5 години.
Чл. 12. Поредността по групи и подгрупи на картотекираните граждани не се променя в течение на годината, освен при условията на чл. 9 и служебно от комисията по чл. 3, ал. 1.
Глава трета.
НАСТАНЯВАНЕ ПОД НАЕМ НА ГРАЖДАНИ С УСТАНОВЕНИ ЖИЛИЩНИ НУЖДИ
Чл. 13. (1) Установяват се следните норми за жилищно задоволяване при настаняване в общински жилища:
1. на едночленно и двучленно семейство - до 20 кв. м жилищна площ /гарсониера/;
2. на тричленно семейство - до 40 кв. м жилищна площ /двустаен апартамент/;
3. на четиричленно семейство - до 50 кв. м жилищна площ /двустаен разширен или тристаен апартамент/;
4. на семейство с 5 и повече членове - до 60 кв. м жилищна площ /тристаен разширен апартамент/.
(2) При определяне на необходимата жилищна площ се взема предвид и детето, което предстои да се роди.
(3) Настаняването в жилища с по-малка площ от определената в т. 1 може да става само със съгласието на картотекираното семейство, изразено писмено.
(4) За задоволяване на специфични нужди може да се предостави допълнителна жилищна площ /стая/ до 15 кв. м в следните случаи:
1. когато член от семейството страда от болест, която налага изолация, съгласно списъка на болестите, утвърден от министъра на здравеопазването, или се нуждае от помощта на друго лице;
2. на млади семейства;
3. на семейство, с които са живели непрекъснато в едно домакинство през последните две и повече години и продължават да живеят пълнолетни низходящи и възходящи, които не притежават жилищен или вилен имот в страната.
(5) Когато жилището надвишава нормите за жилищно задоволяване по предходните алеи, за жилищната площ над тези норми се заплаща наемна цена в двоен размер спрямо определената по чл. 22.
Чл. 14. В едно жилище се настанява само едно семейство.
Чл. 15. Настаняването на картотекираните граждани продължава и след приключване на календарната година до утвърждаване на новия списък за следващата година.
Чл. 16. Преди издаване на настанителната заповед картотекираните граждани подават нова декларация за обстоятелствата по чл. 5; чл. 6, ал. 1 и чл. 7, ал. 2. Настъпилите промени, ако има такива, се вземат предвид при настаняването.
Чл. 17. (1) Настаняването се извършва за срок от три години със заповед на кмета на общината по предложение на комисията по чл. 3, ал. 1.
(2) При изтичане на срока на настаняването наемното отношение може да бъде продължено ако наемателят отговаря на условията за настаняване в общинско жилище.
(3) Наети общински жилища могат да бъдат заменяни между наемателите им при съгласие на двете страни и след уведомяване на комисията по чл. 3, ал. 1.
(4) Заповедта по ал. 1 има действие за всички членове на семейството.
(5) (Изм. – Реш. № 1282/22.02.2007 г.) Заповедта по ал. 1 се връчва по реда на Административно процесуалния кодекс и влиза в сила от деня на фактическото предаване на жилището.
(6) Ако настаненото лице в едномесечен срок от влизането в сила на заповедта не заеме жилището, органът, издал заповедта може да я отмени.
(7) Неоснователния отказ на картотекирано лице да заеме жилището е основание за изваждането му от картотеката.
Чл. 18. Въз основа на настанителната заповед настаненото лице сключва писмен договор с "Инвест комплекс" ЕООД, с който се договарят условията по поддръжката и стопанисването на жилището.
Чл. 19. (1) Гражданите настанени в общински жилища по чл. 42, ал. 1, т. 1 от ЗОС, представят ежегодно до 30 ноември декларации за обстоятелствата по чл. 5, ал. 1.
(2) При промяна на жилищната нужда, определена съгласно нормите за жилищно задоволяване по чл. 13, на настаненото семейство може да бъде предоставено под наем друго жилище съобразно наличния жилищен фонд.
Чл. 20. (1) Наемните правоотношения се прекратяват поради:
1. неплащане на наемната цена или консумативните разноски за повече от 6 месеца;
2. извършване на ново строителство, надстрояване или пристрояване, основен ремонт или реконструкция, когато се засягат обитавани помещения;
3. нарушаване на добрите нрави;
4. неполагане на грижата на добър стопанин при ползване на жилището;
5. прекратяване на трудовите или служебните правоотношения на настанените във ведомствено жилище лица;
6. изтичане срока за настаняване;
7. отпадане на условията за настаняване на наемателя в общинско жилище;
8. използване на жилището не по предназначение;
9. неползване на жилището от настаненото лице за повече от три месеца по неизвестни причини и до шест месеца по обективни причини.
(2) Наемното правоотношение се прекратява със заповед на кмета на общината. В заповедта се посочват основанието за прекратяване на наемното правоотношение и срокът за опразване на жилището, който не може да бъде по-дълъг от един месец.
(3) При прекратяване на наемното правоотношение на основание ал. 1, т. 2 към заповедта по ал. 2 се прилага настанителна заповед за друго общинско жилище, ако наемателят отговаря на условията за настаняване.
(4) (Изм. - Реш. № 1282/22.02.2007 г.) Заповедта по ал. 2 може да се обжалва пред окръжния съд по реда на Административно процесуалния кодекс. Жалбата не спира изпълнението на заповедта, освен ако съдът разпореди друго.
Чл. 21. Запазват се наемните правоотношения с лицата, които:
1. заемат изборна длъжност в органите на държавна власт или в органите на местно самоуправление в друго населено място;
2. са повикани на срочна военна служба;
3. са осъдени да изтърпят наказание "лишаване от свобода".
Чл. 22. Наемната цена се определя по Приложение № 1 към тази наредба и се актуализира ежегодно в срок до 15 февруари със статистически отчетения индекс на инфлация за предходната година, след решение на общинския съвет по предложение на комисията по чл. 3, ал. 1.
Чл. 23. (1) Свободни общински жилища, за настаняването в които няма нуждаещи се граждани, отговарящи на условията по чл. 5, ал. 1 и чл. 6, ал. 1 могат да се отдават под наем чрез търг по реда на Глава осма от Наредбата за придобиване, управление и разпореждане с общинско имущество на Общинския съвет, при първоначална тръжна цена не по-ниска от тази, определена по реда на Приложение № 1.
(2) Въз основа на резултатите от търга кметът на общината или изрично упълномощено от него лице сключва договор за наем, чийто срок не може да бъде по-дълъг от три години.
(3) Срокът по ал. 2 не може да бъде удължаван.
(4) Наемното правоотношение се прекратява със заповед на кмета на общината, в която се посочва основанието за прекратяване и срокът за опразване, който не може да бъде по-дълъг от един месец.
Глава четвърта.
НАСТАНЯВАНЕ ПОД НАЕМ ВЪВ ВЕДОМСТВЕНИ ЖИЛИЩА
Чл. 24. (1) Във ведомствените жилища се настаняват специалисти, работещи в общинската администрация и в звена на бюджетна издръжка докато работят в тях, ако те и членовете на семейството им не притежават годни за постоянно обитаване жилище или вила в населеното място и не са прехвърляли имоти на други лица след 01.06.1996 г. Броят, видът и местонахождението на ведомствените жилища се определя по реда на чл. 4, ал. 2 от тази Наредба.
(2) Във ведомствените жилища могат да бъдат настанявани и специалисти, работещи по международни програми, спогодби и проекти, по които общината е страна за срока на работата им, при условие, че не притежават жилищен имот в населеното място.
Чл. 25. Комисията по чл. 3, ал. 1 разглежда молбите за настаняване от лицата по чл. 24, ал. 1 и 2 и прави мотивирани предложения за настаняване пред кмета на общината.
Чл. 26. Настаняването във ведомствени жилища се извършва със заповед на кмета на общината, въз основа на която се сключва договор с "Инвест комплекс" ЕООД за поддръжката и стопанисването на жилището.
Чл. 27. Наемната цена се определя по реда на чл. 22 и се актуализира ежегодно в срок до 15 февруари със статистически отчетения индекс на инфлацията за предходната година, след решение на общинския съвет по предложение на комисията по чл. 3, ал. 1.
Чл. 28. Наемните правоотношения се прекратяват по реда на чл. 20.
Глава пета.
НАСТАНЯВАНЕ ПОД НАЕМ В РЕЗЕРВНИ ЖИЛИЩА
Чл. 29. (1) В резервните жилища се настаняват за срок не по-дълъг от две години лица:
- жилищата на които са станали негодни за обитаване в резултат на природни и стихийни бедствия и аварии.
- в семейството на които е възникнал остър здравословен или социален проблем
(2) Гражданите по ал. 1 трябва да отговарят на условията на чл. 5, ал. 1, т. 1 и т. 6.
(3) С решение на общинския съвет в резервни жилища могат да се настаняват и кметове, зам.кметове и кметски наместници, които нямат жилище в съответното населено място - за времето, през което заемат съответната длъжност.
(4) Лицата по ал. 1 и ал. 3 подават молба за настаняване до кмета на общината.
(5) Настаняването в резервни жилища се извършва със заповед на кмета на общината, въз основа на която се сключва договор с "Инвест комплекс" ЕООД за поддръжката и стопанисването на жилището.
Чл. 30. Наемната цена се определя по реда на чл. 22 и се актуализира ежегодно в срок до 15 февруари със статистически отчетения индекс на инфлацията за предходната година, след решение на общинския съвет по предложение на комисията по чл. 3, ал. 1.
Чл. 31. Наемните правоотношения се прекратяват по реда на чл. 20.
Глава шеста.
УСЛОВИЯ И РЕД ЗА ПРОДАЖБА НА ОБЩИНСКИ ЖИЛИЩА
Чл. 32. (1) Комисията по чл. 3, ал. 1 подготвя списъка по чл. 4, ал. 1, т. 2 на жилищата, които предлага да бъдат определени за продажба на:
1. наематели на общински жилища, включени в списъка по чл. 7 от ППЗУЖВГМЖСВ и други правоимащи по Закона за уреждане на жилищните въпроси на граждани с многогодишни жилищно-спестовни влогове, без да отговарят на условието на т. 3;
2. лица, чиито жилища са отчуждени по реда на Глава трета от ЗОС.
3. (изм. - Реш. № 1282/22.02.2007 г.) настанени под наем граждани с доказани жилищни нужди, ако са изтекли най-малко пет години от настаняването им;
4. (изм. – Реш. № 1282/22.02.2007 г.) служители, настанени във ведомствени жилища, които имат не по-малко от осем години стаж без прекъсване в съответното ведомство;
5. други физически лица.
(2) Списъкът по ал. 1 се разглежда и приема от общинския съвет.
(3) Резервните общински жилища не могат да се продават.
Чл. 33. (1) Продажбата на общински жилища на лицата по чл. 32, ал. 1, т. 1, т. 3 и т. 4 се извършва по цени определени в Наредбата за базисните пазарни цени на недвижимите имоти в Община Сливен.
(2) Продажбата на общински жилища на лицата по чл. 32, ал. 1, т. 2 се извършва по пазарни цени определени от независим лицензиран оценител, след решение на Общинския съвет.
(3) Продажбата на общински жилища на лицата по чл. 32, ал. 1, т. 5 става след решение на Общинския съвет чрез търг или конкурс само в случай, че за съответното жилище определено за продажба, няма кандидати за настаняване под наем граждани с установени жилищни нужди.
(4) Продажбата не може да се извърши на цена, по-ниска от данъчната оценка.
(5) (Изм. и доп. с Реш. № 1282 от 22.02.2007 г.) Продажбата на общински жилища се извършва при спазване на следните условия:
1. за настаняване под наем граждани с доказани жилищни нужди, ако са изтекли най-малко 5 (пет) години от настаняването им.
2. за служители, настанени в общински жилища, ако имат не по-малко от 8 (осем) години стаж без прекъсване в съответното ведомство, чрез което са кандидатствали за предоставяне на жилището.
3. ако настанените в общински жилища не са извършили през последните три години: нарушаване на клаузите по договора за настаняване, проявили са се като добри стопани, не са просрочвали плащането на месечните наемни вноски и разходите за консумативи.
4. констатацията по т. 3 се удостоверява чрез справка, издадена от дирекция "Общинска собственост" и удостоверение, подписано от кмета на Община Сливен за всяко конкретно жилище.
5. към момента на подаването на заявлението за закупуване на жилището, наемателят трябва да не превишава следните норми на жилищно задоволяване:
а) за едночленно семейство - до 20 кв. м жилищна площ (гарсониера) ;
б) за двучленно семейство - до 25 кв. м жилищна площ (едностаен апартамент) ;
в) за тричленно семейство - до 43 кв. м жилищна площ (двустаен апартамент) ;
г) за четиричленно семейство - до 59 кв. м жилищна площ (двустаен разширен или тристаен апартамент) ;
д) за семейство с 5 и повече членове - до 63 кв. м жилищна площ (тристаен разширен апартамент) .
Горното се удостоверява чрез справка - удостоверение издадено от дирекция "Общинска собственост" и подписано от кмета на общината за всеки конкретен случай.
Чл. 34. (1) Въз основа на решението на общинския съвет кметът на общината издава заповед, в която се посочват: способа за продажба, вида, административния адрес на жилището, купувача, цената, срока за извършване на основното плащане и другите дължими плащания.
(2) Заповедта се връчва на купувача срещу подпис.
(3) Плащанията по ал. 1 се извършват в едномесечен срок от връчване на заповедта. В случай, че купувачът не спази указания в ал. 1 срок се приема, че той се отказва от закупуване и преписката се прекратява със заповед на кмета на общината, с която се отменя и заповедта по ал. 2.
(4) След като купувачът извърши плащането на цената и на дължимите такси, данък и режийни разноски в срока, посочен в заповедта по ал. 1, се изготвя договор за продажба в три екземпляра.
(5) Договорът се подписва от кмета на общината и от купувача. Продажбата се счита за извършена от датата на плащане на имота.
(6) Договорът за продажба се вписва от купувача в Службата по вписванията по местонахождение на имота. Един екземпляр от вписания договор се представя в отдел "Регистрация и разпореждане с общинската собственост" за отписване но имота от актовите книги за общинска собственост.
Чл. 35. (1) Замяната на общински жилища с жилищни или нежилищни имоти-собственост на държавата, на физически или юридически лица се извършва с решение на общинския съвет.
(2) Въз основа на решението на общинския съвет кметът на общината издава заповед и сключва договор.
Глава седма.
АДМИНИСТРАТИВНО-НАКАЗАТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
Чл. 36. За нарушения по тази наредба се прилагат предвидените в ЗОС санкции.
Чл. 37. (1) Актовете за установяване на нарушенията се съставят от длъжностни лица, определени от кмета на общината.
(2) Наказателните постановления се издават от кмета на общината или оправомощен от него заместник кмет.
(3) Установяването на нарушенията, издаването, обжалването и изпълнението на наказателните постановления се извършва по реда на Закона за административните нарушения и наказания.
Чл. 38. (Нов - Реш. № 1282/22.02.2007 г.) Месечната наемна цена за предоставянето жилище под наем се актуализира ежегодно до 28 февруари, съгласно отчетения официален индекс на инфлацията за предходната година.
Допълнителни разпоредби
§ 1. "Млади семейства" по смисъла на Глава втора са семействата, в които двамата съпрузи не са навършили 35 години към датата на решението на комисията по чл. 3, ал. 1.
§ 2. "Самотни родители на непълнолетни деца" по смисъла на глава втора са родители, които поради вдовство, развод или несключване на брак се грижат сами за отглеждане на непълнолетните си деца.
§ 3. "Жилищна площ" по смисъла на глава втора е сборът от площите на помещенията в жилището с основното предназначение - дневни, спални, детски стаи и столови (без кухни-столови) , измерени по контура на съответните вертикални конструктивни елементи - стени и колони.
Преходни и Заключителни разпоредби
§ 4. Тази Наредба се приема на основание чл. 45а и чл. 47, ал. 2 и ал. 3 от ЗОС.
§ 5. Настоящата Наредба влиза в сила от деня на публикуването й в местен вестник.
§ 6. Изпълнението на Наредбата се възлага на кмета на общината.
§ 7. (Нов) Приетите изменения с Реш. № 1282/22.02.2007 г. на Общинския съвет - Сливен влизат в сила от 01.03.2007 година, а по отношение на чл. 38 - от датата на приемане на решението на Общинския съвет.
Наредбата е приета с Реш. № 527/26.05.2005 година, изменена и допълнена с Реш. № 1282/22.02.2007 година на Общински съвет - Сливен.