НАРЕДБА № 8 ОТ 17 ДЕКЕМВРИ 2009 Г. ЗА УТВЪРЖДАВАНЕ НА ОБРАЗЦИТЕ НА АКТОВЕТЕ ЗА ОБЩИНСКА СОБСТВЕНОСТ, НА ДОСИЕ НА ИМОТ - ОБЩИНСКА СОБСТВЕНОСТ, И НА РЕГИСТРИТЕ, ПРЕДВИДЕНИ В ЗАКОНА ЗА ОБЩИНСКАТА СОБСТВЕНОСТ, И ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕ РЕДА ЗА СЪСТАВЯНЕТО, ВОДЕНЕТО И СЪХРАНЯВАНЕТО ИМ
Издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството и министъра на правосъдието
Обн. ДВ. бр.1 от 5 Януари 2010г., попр. ДВ. бр.17 от 2 Март 2010г.
In order to view this page you need Adobe Flash Player 9 (or higher) equivalent support!
Чл. 2. Утвърждават се образци на:
1. акт за публична общинска собственост (приложение № 1);
2. акт за частна общинска собственост (приложение № 2);
3. акт за поправка на акт за публична общинска собственост (приложение № 3);
4. акт за поправка на акт за частна общинска собственост (приложение № 4);
5. досие на имот - общинска собственост (приложение № 5);
6. протокол за предаване на имот - общинска собственост (приложение № 6);
7. главен регистър за публична общинска собственост (приложение № 7);
8. главен регистър за частна общинска собственост (приложение № 8);
9. регистър за общинските предприятия (приложение № 9);
10. регистър за търговските дружества с общинско участие (приложение № 10);
11. регистър за юридическите лица с нестопанска цел, в които участва общината (приложение № 11);
12. регистър за гражданските дружества, в които участва общината (приложение № 12).
Раздел II.
Актове за публична и частна общинска собственост. Акт за поправка на акт за публична и частна общинска собственост. Досие на имот - общинска собственост. Протокол за предаване на имот - общинска собственост
Чл. 7. (1) Актът за публична общинска собственост съдържа следните раздели: раздел 1 "Дата на съставяне", раздел 2 "Правно основание", раздел 3 "Вид и описание на имота", раздел 4 "Местонахождение на имота", раздел 5 "Граници на имота", раздел 6 "Данъчна оценка на имота към момента на утвърждаване на акта", раздел 7 "Съсобственици", раздел 8 "Номер и дата на съставени по-рано актове", раздел 9 "Предоставени права за управление", раздел 10 "Актосъставител" и раздел 11 "Забележки".
(2) Актът за частна общинска собственост съдържа следните раздели: раздел 1 "Дата на съставяне", раздел 2 "Правно основание", раздел 3 "Вид и описание на имота", раздел 4 "Местонахождение на имота", раздел 5 "Граници на имота", раздел 6 "Данъчна оценка на имота към момента на утвърждаване на акта", раздел 7 "Съсобственици", раздел 8 "Номер и дата на съставени по-рано актове", раздел 9 "Предоставени права за управление", раздел 10 "Актосъставител" и раздел 11 "Забележки".
Чл. 10. (1) В раздел 3 "Вид и описание на имота" се отразява видът на имота:
1. незастроен поземлен имот - урегулиран (УПИ) или неурегулиран (ПИ);
2. сграда, обект в сграда, идеални части от сграда или от обект в сграда (жилищна сграда, жилище, гараж, ателие, магазин, работилница, склад, административна сграда, обект в административна сграда, сграда за социални, учебни, просветни, културни, спортни и здравни дейности, хотели и други сгради за подслон, места за настаняване, заведения за хранене и развлечения, производствени сгради и други) с посочване на етажност и застроена площ;
3. прилежащ поземлен имот към сградата и площта му;
4. гори и земи от общинския горски фонд съгласно Закона за горите;
5. земеделски земи от общинския поземлен фонд;
6. нарушени територии съгласно чл. 8, т. 5 от Закона за устройство на територията.
(2) Когато се съставя акт за общинска собственост за жилище или друг обект в сграда, задължително се посочват: застроената площ на имота, видът и броят на жилищните помещения, помещенията със спомагателно и обслужващо предназначение, в т. ч. складовите и таванските помещения (когато има такива), отворените пространства - балкони, лоджии и тераси, като задължително се посочва размерът на прилежащите идеални части от общите части на сградата и от отстъпеното право на строеж, респективно от поземления имот, върху който е построена сградата, като идеалните части се изразяват в процент или в дробно число.
(3) За складовите и таванските помещения се посочват площта и номерата им.
(4) Етажността на сградата с арабски цифри се посочва в брой на надземните етажи.
(5) Цифрите (арабски и римски), които се вписват в раздел 3 "Вид и описание на имота", се изразяват и словом в скоби след съответното число.
(6) Конструкцията на сградата се посочва съгласно конструктивно-технологическите характеристики на обекта. Ако сградата е пристроявана и надстроявана и има различие в конструкциите, се посочват конструкцията на основната част на сградата и отделно конструкциите на пристрояваната и надстрояваната част.
(7) Задължително се посочва годината на въвеждане в експлоатация на сградата, респективно на пристроената или надстроената част от сградата, или удостоверението по § 16 от преходните разпоредби на Закона за устройство на територията.
Чл. 11. (1) В раздел 4 "Местонахождение на имота" се вписват данните, установяващи местонахождението на имота: област, община, населено място, район, местност, квартал, номер на урегулиран поземлен имот (УПИ) съгласно действащия подробен устройствен план на населеното място, номер на поземления имот (ПИ), жилищен комплекс, улица и административен номер, номер на блок, вход, етаж, номер на апартамент, гараж или друг обект и др., а за имот извън
строителните граници - землище, местност, номер на имот по картата на възстановената собственост (КВС).
(2) Кварталът и номерът на УПИ се посочват съгласно действащия подробен устройствен план, като се посочва и номерът на решението или заповедта, с която е одобрен действащият подробен устройствен план на населеното място.
(3) Когато има влязла в сила кадастрална карта за имота, се посочва и идентификационният номер по кадастрална карта.
Чл. 12. (1) В раздел 5 "Граници на имота" се посочват данни относно съседните имоти чрез посочване на номерата им съгласно действащия подробен устройствен план или номерата на неурегулираните поземлени имоти, булеварди, улици, алеи, пътища и др.
(2) Когато има влязла в сила кадастрална карта, се посочват и идентификационните номера на съседните имоти по кадастрална карта.
(3) Когато се съставя акт за общинска собственост за жилище или друг обект в сграда, като граници на имота се посочват номерата на съседните обекти в сградата. Складовите и таванските помещения се индивидуализират чрез посочване на номерата на съседните им обекти.
(4) Когато има влязла в сила кадастрална карта, се посочват и идентификационните номера на съседните жилища или други обекти в сградата по кадастрална карта.
(5) Съседните имоти се изброяват последователно, като се започва от посока север по посока на часовниковата стрелка: север - североизток - изток - югоизток - юг - югозапад - запад - северозапад, в зависимост от разположението на съседните имоти.
Чл. 18. (1) В раздел 11 "Забележки" се вписват обстоятелствата, подлежащи на вписване в съответните раздели на акта за общинска собственост след изчерпване на определеното в одобрения образец пространство.
(2) В раздел 11 "Забележки" се вписват всички съществени обстоятелства, касаещи статута на имота, предприетите по отношение на него действия на управление и разпореждане, други обстоятелства (номер и дата на съставени актове за поправка на акта за общинска собственост; номер и дата на заповеди на кмета на общината за отписване на имота или части от имота от актовите книги; временни постройки, които съгласно чл. 56, ал. 2 от Закона за общинската собственост не са предмет на раздел 3; съборени сгради; номер и дата на съставяне на нов акт за общинска собственост и др.), възникнали или настъпили след утвърждаването на акта за общинска собственост и неизискващи съставянето на нов акт.
(3) Всяко вписване в раздел 11 "Забележки" на акта за общинска собственост, с изключение на вписванията по ал. 1, се утвърждава от органа, утвърдил акта.
Чл. 19. (1) Нов акт за общинска собственост се съставя при:
1. промяна на характера на собствеността от публична в частна или обратно;
2. при възникване на обстоятелствата по чл. 59 от Закона за общинската собственост.
(2) В случаите по ал. 1 в новия акт за общинска собственост се посочват номерът и датата на стария акт. Промяната се отбелязва и в стария акт и в регистрите.
Чл. 22. (1) За всеки общински имот се съставя досие по образец, утвърден от министъра на регионалното развитие и благоустройството и министъра на правосъдието (приложение № 5).
(2) Към досието по ал. 1 се прилагат копие от акта за собственост и всички документи, послужили за съставянето на акта (документи, удостоверяващи възникването, изменението и прекратяването на правото на собственост на общината, предоставените права на трети лица, други данни за имота), скица на имота, съгласно действащия към момента на съставянето на акта регулационен и за
строителен план, респективно кадастрална карта.
Раздел III.
Регистри, предвидени в Закона за общинската собственост
Чл. 25. В главния регистър за публична общинска собственост (приложение № 7) се вписват:
1. поредният номер и датата на съставяне на акта за общинска собственост (графа № 2);
2. номерът на досието, в което се съхраняват документите, послужили за съставянето на акта (графа № 3);
3. местонахождението на имота (графа № 4);
4. видът и описанието на имота (графа № 5);
5. данъчната оценка на имота към момента на утвърждаване на акта (графа № 6);
6. предоставените права за управление - вписват се юридическите лица на общинска бюджетна издръжка, звената на общинска бюджетна издръжка, други юридически лица на бюджетна издръжка или техните териториални структури, на които имотът или част от него е предоставен за управление, както и договорите за наем (графа № 7);
7. възникналите по силата на закон или учредените по силата на правен акт ограничени вещни права върху имота на основание чл. 7, ал. 2, изречение второ от Закона за общинската собственост (графа № 8) и наличието на концесионен договор (графа № 9);
8. актове, по силата на които имотът или част от него е престанал да бъде общинска собственост (графа № 10);
9. номерът на заповедта за отписване на акта за общинска собственост, номерът и датата на съставяне на акта за поправка на акта за общинска собственост и номерът и датата на съставяне на нов акт за общинска собственост (графа № 11).
Чл. 26. В главния регистър за частна общинска собственост (приложение № 8) се вписват:
1. поредният номер и датата на съставяне на акта за общинска собственост (графа № 2);
2. номерът на досието, в което се съхраняват документите, послужили за съставянето на акта (графа № 3);
3. местонахождението на имота (графа № 4);
4. видът и описанието на имота (графа № 5);
5. данъчната оценка на имота към момента на утвърждаване на акта (графа № 6);
6. предоставените права за управление - вписват се юридическите лица на общинска бюджетна издръжка, звената на общинска бюджетна издръжка, други юридически лица на бюджетна издръжка или техните териториални структури, на които имотът или част от него е предоставен за управление, както и договорите за наем със срок на действие до 3 години (графа № 7);
7. разпоредителните действия с имота или с част от имота - вписва се видът на правната сделка - продажба, замяна, делба, наем със срок на действие, по-дълъг от 3 години, и учредени ограничени вещни права, както и лицето, придобило права (графа 8);
8. включването на имота в капитала на търговско дружество с общинско участие (графа № 9);
9. актове, по силата на които имотът или част от него е престанал да бъде общинска собственост (графа № 10);
10. номерът на заповедта за отписване на акта за общинска собственост, номерът и датата на съставяне на акта за поправка на акта за общинска собственост и номерът и датата на съставяне на нов акт за общинска собственост (графа № 11).
Чл. 28. В регистъра за общинските предприятия (приложение № 9) се вписват:
1. наименованието на предприятието (графа № 2);
2. номерът и датата на приемане на решението на общинския съвет за създаването, преобразуването и закриването на общинското предприятие (графа № 3);
3. предметът на дейност на предприятието (графа № 4);
4. органите на управление на предприятието (графа № 5);
5. броят заети лица по щатно разписание (графа № 6);
6. предоставеното на предприятието недвижимо общинско имущество чрез посочване на актовете за общинска собственост (графа № 7).
Чл. 29. В регистъра за търговските дружества с общинско участие (приложение № 10) се вписват:
1. наименованието на търговското дружество (графа № 2);
2. данните за търговската регистрация на търговското дружество, в това число за преобразуването и прекратяването му (графа № 3);
3. размерът на общинското участие в капитала на търговското дружество (графа № 4);
4. лицата, които представляват общината в органите за управление и контрол на търговското дружество (графа № 5);
5. възнаграждението на лицата, които представляват общината в тези органи (графа № 6).
Чл. 30. В регистъра за юридическите лица с нестопанска цел, в които участва общината (приложение № 11), се вписват:
1. наименованието на юридическото лице с нестопанска цел (графа № 2);
2. организационната форма на юридическото лице с нестопанска цел (графа № 3);
3. седалището и адресът на юридическото лице с нестопанска цел (графа № 4);
4. имената и длъжностите на лицата, представляващи общината в юридическото лице с нестопанска цел (графа № 5);
5. определянето за осъществяване на дейност в обществена или частна полза (графа № 6);
6. преобразуване, прекратяване и заличаване на юридическото лице с нестопанска цел (графа № 7).
Чл. 31. В регистъра за гражданските дружества, в които участва общината (приложение № 12), се вписват:
1. наименованието на гражданското дружество (графа № 2);
2. целта на гражданското дружество (графа № 3);
3. съдружниците (графа № 4);
4. вноската и делът на общината (графа № 5);
5. имената и длъжностите на лицата, представляващи общината в гражданското дружество (графа № 6);
6. срокът на договора и прекратяване на гражданското дружество (графа № 7).
Раздел IV.
Изисквания за съставянето и съхраняването на актовете за общинска собственост
Раздел V.
Ред за водене и съхранение на регистрите, предвидени в Закона за общинската собственост
§ 1. Наредбата се издава на основание § 37 от преходните и заключителните разпоредби към Закона за изменение и допълнение на Закона за общинската собственост (ДВ, бр. 54 от 2008 г.) и отменя Наредба № 5 от 2005 г. за утвърждаване на образците на актовете за общинска собственост и на регистрите, предвидени в Закона за общинската собственост, и за определяне реда за съставянето, воденето и съхраняването им (обн., ДВ, бр. 76 от 2005 г.; попр., бр. 82 от 2005 г.).
§ 2. Министърът на регионалното развитие и благоустройството дава указания по прилагане на наредбата.
Приложение № 5 към чл. 2, т. 5 и чл. 22
ДОСИЕ |
НА ИМОТ - ОБЩИНСКА СОБСТВЕНОСТ |
№ ........./..................г. |
|
1. Вх. № на преписка ...................................................................................................................................................................................................................... |
2. Копие от акт за общинска собственост № ............./................. г. |
3. Документи, послужили за съставянето на акта за общинска собственост (акт на компетентен орган, съдебно решение, договор, завещание, заповед за деактуване и др.) .................................. |
............................................................................................................................................................................................................................................... |
............................................................................................................................................................................................................................................... |
............................................................................................................................................................................................................................................... |
............................................................................................................................................................................................................................................... |
4. Документи, удостоверяващи предоставени права на трети лица (договор за учредено право на ползване, концесия, право на строеж, акт на общински съвет и др.) .............................................. |
............................................................................................................................................................................................................................................... |
............................................................................................................................................................................................................................................... |
............................................................................................................................................................................................................................................... |
............................................................................................................................................................................................................................................... |
5. Скица на имота по действащия към момента на съставянето на акта регулационен и за строителен план ............................................................................................................................. |
............................................................................................................................................................................................................................................... |
6. Скица на имота по одобрена към момента на съставянето на акта кадастрална карта (при наличие на одобрена кадастрална карта) ............................................................................. |
............................................................................................................................................................................................................................................... |
7. Данъчна оценка на имота към момента на утвърждаване на акта .............................................................................................................................................................................................. |
............................................................................................................................................................................................................................................... |
|
ПОЯСНЕНИЕ: Номерът на досието съответства на номера на акта за общинска собственост. |
|
При съставяне на нов акт за общинска собственост към досието на новосъставения акт за общинска собственост се прилага/т досието/досиетата на съставените по-рано актове за същия имот. |
|
При съставяне на акт за поправка на акт за общинска собственост към досието на акта за поправка се прилага досието на акта за общинска собственост, за който се извършва поправката. |
|
Приложение № 6 към чл. 2, т. 6 и чл. 23
ПРОТОКОЛ |
за предаване на имот - общинска собственост, |
на основание ......................... |
|
(договор за наем, акт на компетентен орган за предоставено право на управление, разпоредителна сделка и др.) |
|
Днес, ..................... година, в изпълнение на ......................................................................................................................................................................... |
........................................................................................................................................................................................................................ |
(посочва се актът на общинския съвет, кмета на общината, ръководителя на ведомство, областния управител или други основания) |
......................................................................................................................................................................., комисия в състав: |
1. |
....................................................................................................................................... |
ЕГН ....................................................................... |
|
(име, презиме и фамилия) |
|
2. |
....................................................................................................................................... |
ЕГН ....................................................................... |
|
(име, презиме и фамилия) |
|
3. |
....................................................................................................................................... |
ЕГН ....................................................................... |
|
(име, презиме и фамилия) |
|
назначена със Заповед № ......................................... на ............................................................................................................................................................. |
.................................................................................................................., и комисия в състав: |
1. |
....................................................................................................................................... |
ЕГН ....................................................................... |
|
(име, презиме и фамилия) |
|
2. |
....................................................................................................................................... |
ЕГН ....................................................................... |
|
(име, презиме и фамилия) |
|
3. |
....................................................................................................................................... |
ЕГН ....................................................................... |
|
(име, презиме и фамилия) |
|
назначена със Заповед № ......................................... на ............................................................................................................................................................. |
........................................................................................................................................................................................................................ |
(в случаите, в които страна по приемането (предаването) на имота е физическо или юридическо лице, се записват имената, ЕГН и личните данни на лицето или на упълномощеното от него лице), |
извърши фактическото предаване и приемане на общинския имот, находящ се в |
гр. ............................., ул. .............................................................................................. № ....., |
представляващ ........................................................................................................................................................................................................... |
(прави се описание на имота по вид и предназначение) |
............................................................................................................................................................................................................................................. |
............................................................................................................................................................................................................................................. |
............................................................................................................................................................................................................................................. |
При извършване на приемно-предавателните действия имотът се намира в следното състояние: |
............................................................................................................................................................................................................................................. |
............................................................................................................................................................................................................................................. |
............................................................................................................................................................................................................................................. |
|
Предали имота: |
Приели имота: |
1. ............................................ |
1. ............................................ |
2. ............................................ |
2. ............................................ |
3. ............................................ |
3. ............................................ |
|
|
Гр. ........................... |
|
.................................. |
|
(дата, година) |
|
|
ПОЯСНЕНИЕ: В протокола се описват (отразяват) всички основни и спомагателни обекти, теренът, подобренията върху терена и изграденото, съоръженията, контролно-измервателните уреди, техните отчетни показания и всички други обекти съобразно акта на общинския съвет, кмета на общината, ръководителя на ведомство или областния управител. |
Прави се оценка на физическото състоянието на имота и се посочват неговата балансова стойност и данъчна оценка. |
Протоколът се подписва от членовете на приемно-предавателните комисии. |
Накрая се отбелязват мястото и датата, на която е приключило предаването и е оформен документът за приемане и предаване (протоколът). |
|